ישיבת ההנהלה עם ההורים בסניפי מרכז הכרמל ואחוזה יסוד
ישיבת ההנהלה עם ההורים בסניפי מרכז הכרמל ואחוזה יסוד

נדחתה בקשת הריאלי להליך גישור מול משרד החינוך

דחיית הבקשה מחזקת את האפשרות שימומש המתווה שאישר חבר הנאמנים להפוך את בית הספר לפרטי בכיתות א’-ח’ - דבר שיוביל לתוספת תשלום משמעותית בשנים אלה. בשנות התיכון יקטן התשלום בהתאם לדרישות חוזר מנכ”ל משרד החינוך

פורסם בתאריך: 29.3.17 10:59

משרד החינוך דחה את בקשת ועדי ההורים בסניפי בית הספר הריאלי שהוגשה בשבוע שעבר לבג”ץ, למנות מגשר שינסה להגיע להסכמה בתיק המתנהל בין הצדדים (הנהלת הריאלי, הורים ומורים מול משרד החינוך והעירייה) החל משנת 2015. דחיית הבקשה מחזקת את הסיכוי שבשנה הבאה הריאלי ישנה את מבנה בית הספר ואת הרכב וגובה שכר הלימוד באופן דרמטי.

הפנייה של ועדי ההורים בבקשה למנות מגשר נעשתה במסגרת ההליך המשפטי שבו מנסה בית הספר לשנות את הגזירה שהורתה לו להפחית את גובה תשלומי ההורים. מנכ”ל הריאלי יוסי בן דב הביע אכזבה מסירובו של משרד החינוך למנות מגשר ואמר: “בספטמבר נפגשנו עם שר החינוך נפתלי בנט והוא הורה למנכ”לית דאז מיכל כהן למצוא כל דרך אפשריות להחריג את הריאלי מחוזר המנכ”ל, וזה הבסיס לשיחות שלנו עד היום”.

בשבוע שעבר אישר חבר הנאמנים מתווה שבמסגרתו יהפוך בית הספר לפרטי לחלוטין, ללא תמיכה של משרד החינוך, בכיתות א’-ח’. בכיתות ט’-י”ב יישאר בית הספר בסטטוס הנוכחי – מוכר שאינו רשמי. משמעות הדבר היא שמבחינת שכר הלימוד יצטרכו הורים לשלם כ־21,000 שקל בשנה בשנות בית הספר היסודי, הורים לילדים בכיתות ז’-ח’ ישלמו כ־26,000 שקל בשנה והורים לתלמידים בכיתות ט’-י”ב ישלמו 9,000 שקל בשנה בהתאם להוראות חוזר מנכ”ל משרד החינוך. כיום משלמים כל ההורים כ־15,200 שקל בשנה.

ארבעה מוועדי ההורים של סניפי הריאלי הצביעו בעד מתווה השינוי, בעוד שועדי ההורים של סניף מרכז הכרמל וסניף היסוד באחוזה התנגדו לו. השבוע קיימה הנהלת הריאלי ישיבה עם הוועדים המתנגדים.

נציגת ועד הורי סניף מרכז הכרמל רחלי אור: “החלטתה של הנהלת הריאלי להפוך לבית ספר פרטי לעשירים בלבד, מבלי להתחייב על גובה שכר הלימוד בשנה הקרובה, היא סטירת לחי מצלצלת. קביעה חד צדדית זו עומדת בסתירה מוחלטת לערכי היסוד של בית הספר, שבבסיסם נמצא המשפט ‘והצנע לכת’. תזמון ההחלטה וההודעה על אודותיה בתום תקופת ההרשמה לבתי הספר העירוניים היא בלתי סבירה ומניפולטיבית. היא מעמידה אותנו בחוסר ודאות לגבי העתיד החינוכי של ילדינו, ומעידה על נתק של ההנהלה הן ממשמעות העול הכלכלי על המשפחות והן מההשלכות החברתיות והנפשיות על ילדינו, שייאלצו להתנתק מהמסגרת החינוכית ומחבריהם. אנחנו דורשים מההנהלה להמשיך את הדיון מול משרד החינוך ולהציע חלופות יצירתיות, כיאה למוסד חינוכי מוביל ומתווה דרך, ולא – אלפי הורים יעזבו את הריאלי שלא יוכל להצדיק עוד את המשך קיומו, לא מבחינה כלכלית ולא מבחינה ערכית”.

יצוין ששופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, היושב בדין בתיק המתנהל בין משרד החינוך לריאלי, עתיד לפרוש לגמלאות בחודש מאי, והוא הודיע לצדדים שהוא מבקש להכריע בעתירה עד אז.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר