בקרה לשעת חירום במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)
בקרה לשעת חירום במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

כרמל עבר בהצלחה את הבקרה לשעת חירום

קצינים מפיקוד העורף וצוותים של האגף לשעת חירום של משרד הבריאות ערכו את הליך הבקרה הדו שנתי לשעת חירום במרכז הרפואי כרמל וקבעו: בית החולים ערוך ומוכן לכל תרחיש

פורסם בתאריך: 12.11.18 09:13

המרכז הרפואי כרמל עבר בהצלחה את הליך הבקרה הדו שנתי לשעת חירום. את הבקרה ערכו קצינים מפיקוד העורף וצוותים מקצועיים של האגף לשעת חירום של משרד הבריאות.

במסגרת יום הבקרה עברו נציגי פיקוד העורף ומשרד הבריאות בכל מוקדי הפעילות בבית החולים ובדקו היערכויות לשעת חירום – הם סרקו את עגלות החירום בחדרי המיון, בדקו את תוקף התרופות לשעת חירום בבית המרקחת, בחנו את מיגון מיכלי החמצן והגזים הרפואיים, סקרו את המוכנות ואת התפקוד של המערך הלוגיסטי, בנק הדם והמעבדות, צפו בתפקוד של מטה החירום ושמו דגש על מצב המלאי והציודים החיוניים בשעת חירום. כמו כן, נציגי פיקוד העורף ומשרד הבריאות תחקרו את אנשי הצוותים השונים על תפקידם בשעת חירום ועל ההדרכות שהם עברו, וביצעו תרגיל של הגעת מעטפה חשודה בנגיף האנתרקס למשרד הקבלה של בית החולים.

במהלך הבקרה הציג סגן מנהל בית החולים ד"ר רוני דיוקמן, המשמש אחראי על שעת חירום בכרמל, את חדר המיון הממוגן, את מתחם אשפוז יום החדש והממוגן שכולל חדרי ניתוח חדשים, ואת חדר האוכל החדש שיכול להפוך בשעת חירום למתחם אשפוז וטיפול בנפגעים.

 

בקרה לשעת חירום במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

 

 

לדבריה של מיתי אשכנזי, מפקחת בחטיבת הסיעוד ואחראית בצוות שעת חירום (שע"ח) של כרמל, במסגרת הבקרה נבדקו ונבחנו כל תרחישי החירום האפשריים – החל ממוכנות לאירוע רב נפגעים (אר"ן) דרך תרחישים של אירוע ביולוגי ואירוע טוקסיקולוגי, ועד לתרחישים של רעידת אדמה ולוחמת אב"כ.

רן אדלשטיין מהאגף לשעת חירום במשרד הבריאות אמר בסיום כי כרמל עבר את הבקרה בצורה מצוינת, ורס"ן ד"ר ערן אלון, רמ"ד רפואה בלתי קונבנציונלית בפיקוד העורף, ציין כי בית החולים ערוך ומוכן לכל תרחיש ברמת מוכנות גבוהה.

ד"ר דיוקמן: "הצוותים של כרמל הם מקצועיים ומיומנים לכל משימה מורכבת בשגרה ובחירום".

מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג: "יש לנו צוותים מלאי מוטיבציה ורצון לעמוד בכל הדרישות. הצוותים מפתחים רעיונות יצירתיים לתפקוד בשעת חירום ומטמיעים את הנהלים. יש כאן תרבות של שעת חירום והיא ניכרת בכל מקום".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר