סדנת ההכשרה ברפואה אינטגרטיבית במרכז הרפואי לין (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
סדנת ההכשרה ברפואה אינטגרטיבית במרכז הרפואי לין (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

הכשרה בין לאומית ברפואה אינטגרטיבית

מנהל המערך לרפואה משולבת של שירותי בריאות כללית במרחב חיפה פרופ’ ערן בן-אריה העביר סדנה ברפואה אינטגרטיבית לרופאים ולאחיות מהארץ ומאירופה

פורסם בתאריך: 24.3.19 09:35

18 אנשי הצוות של המערך המרחבי של שירותי בריאות כללית לרפואה משולבת, אשר פועל במכונים האונקולוגיים של המרכזים הרפואיים כרמל, לין וזבולון, ו־15 רופאים ואחיות מגרמניה, מאיטליה, מטורקיה ומקפריסין שעוסקים ברפואה פליאטיבית ואנתרופוסופית השתתפו חלק בסדנה שנערכה בלין על ידי פרופ’ ערן בן-אריה, מנהל המערך לרפואה משולבת של הכללית במרחב חיפה.

הסדנה נועדה להכשרה של הצוותים בשיטות טיפול בטכניקות מגע, ובהן רפואה סינית ורפואה אנתרופוסופית, במטרה להקל על הסבל ולשפר את איכות החיים של מטופלים בכימותרפיה, במיוחד כאשר אין להם מענה מספק במסגרת הטיפול התרופתי ברפואה הקונבנציונלית, כמו במצבים של חולשה הקשורה במחלה, הפרעה בתיאבון או בשינה ופגיעה תחושתית נוירופתית. הסדנה התמקדה גם בהעשרה של הגישה הטיפולית במטופלים לקראת כימותרפיה ראשונה וסמוך לניתוח אונקולוגי, ובגיבוש של גישה טיפולית לבני המשפחה התומכים בחולים בסרטן.

 

 

את הסדנה פתח מנהל לין ד”ר אלון ארז, שהדגיש את חשיבותו של המודל האינטגרטיבי-פליאטיבי שפותח במרכז הרפואי, המבוסס על שיתוף פעולה רב תחומי של רופאים, אחיות ומטפלים ממקצועות הרפואה והרפואה המשלימה. את הסדנה העבירו פרופ’ בן-אריה, ד”ר אורית גרסל ממערך הרפואה המשולבת של הכללית, יו”ר האיגוד העולמי של הרופאים האנתרופוסופים ד”ר תומס ברייטקרוץ, פרופ’ מסימו בונוצ’י וד”ר עמנואלה פורטלופי מהאיגוד האיטלקי לאונקולוגיה אינטגרטיבית, פרופ’ גולבייאז קאן מטורקיה והאחות יולנדה קיידינג מקפריסין.

בסיום הסדנה נבנתה תשתית מחקרית שתאפשר יישום הדרגתי של טכניקות ההדרכה והטיפול במרכזים אונקולוגים בישראל, בגרמניה ומדינות נוספות.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר