זירת הפיצוץ במרכז הכרמל (צילום: דוברות איחוד הצלה)
זירת הפיצוץ במרכז הכרמל (צילום: דוברות איחוד הצלה)

"נראה שזו עבודה של חיסול חשבונות" (וידאו)

שני פצועים קשה - אשה כבת 35 וגבר כבן 28 - כתוצאה מפיצוץ הרכב בצומת קפה הבנק במרכז הכרמל. הערכה: הרקע למעשה הוא פלילי מכיוון שהפצוע הוא עבריין המוכר למשטרה. בזמן הפיצוץ ישבו בבית הקפה מנכ"ל עיריית חיפה לשעבר גדי מרגלית ומפקד תחנת חיפה במשטרה נצ"מ אמיר גולדשטיין שנטל פיקוד על האירוע

פורסם בתאריך: 3.5.19 13:12

שני בני אדם נפצעו קשה היום (שישי) בצהריים באורח קשה כתוצאה מפיצוץ של רכב בצומת הרחובות שדרות הנשיא ושער הלבנון במרכז הכרמל בחיפה, סמוך לקפה הבנק. כוחות של מד"א ושל איחוד הצלה הגיעו למקום, העניקו טיפול לפצועים ופינו אותם לבית החולים רמב"ם. מדוברות מד"א נמסר כי הפראמדיקים טיפלו באשה כבת 35 במצב קשה ולא יציב עם פגיעות קשות בגפיים ובגבר כבן 28 במצב קשה, גם הוא עם פציעות קשות בגפיים. שלושה נפגעי חרדה פונו לבית החולים כרמל. גורמים במשטרה טוענים כי האירוע הוא ככל הנראה פלילי וכי הפצוע הוא עבריין המוכר למשטרה.

מדוברות בית החולים רמב"ם נמסר כי שני הנפגעים נמצאים כרגע בחדר ההלם והם מונשמים. השניים עתידים לעבור סדרת ניתוחים אורתופדיים, שלאחריהם הם יועברו למחלקת טיפול נמרץ.

בזמן האירוע ישבו בקפה הבנק, מטרים ספורים ממקום הפיצוץ, מפקד תחנת חיפה במשטרה נצ"מ אמיר גולדשטיין ומנכ"ל עיריית חיפה לשעבר גדי מרגלית, היום מנכ"ל עיריית טירת כרמל.

"קבעתי עם גולדשטיין לקפה כי אנחנו חברים טובים", סיפר מרגלית ל"כלבו – חיפה והצפון", "שנשמע הפיצוץ הוא היה הראשון שרץ למקום ותוך כדי כך הוא הזעיק את כוחות המשטרה ואת מד"א, והחל מיד, בקור רוח בלתי רגיל, להרחיק סקרנים ולטפל בפצועים. המחזה שנגלה לעינינו לא היה קל. במכונית היונדאי שהתפוצצה היה זוג. לאשה נקטעו שתי הרגליים ואילו לגבר נקטעה רגל מתחת לברך. האשה איבדה המון דם, ועל אף שהועברה באמבולנס כשהיא בהכרה מלאה, נראה שמצבה היה חמור בהרבה. במכונית סמוכה, שלא היתה מעורבת בפיצוץ, ישב זוג, והאשה נמצאת בהריון. לפי הממצאים בשטח, ואני לא שוטר, נראה שזו עבודה של חיסול חשבונות".

איך כבר ניתן לקבוע זאת?

"בגלל שירות צבאי ארוך בלבנון אני למוד ניסיון. פה זה היה מטען ממוקד שהופעל מרחוק על ידי טלפון או שלט רחוק. לולא גולדשטיין, האירוע לא היה מסתיים כפי שהסתיים. כשהשוטרים הראשונים הגיעו לשטח הם שאלו אותו מי הוא. הם לא זיהו אותו כי היה על אזרחי, אבל התפקוד שלו היה ללא דופי".

 

 

חובשים בזירת האירוע (צילום: טל אלקיים)

חובשים בזירת האירוע (צילום: טל אלקיים)

 

 

חובש בכיר במד"א מתן אופנהיימר שמתגורר סמוך למקום סיפר: "שמעתי פיצוץ עז, ניגשתי לחלון וראיתי רכב שעולה ממנו עשן סמיך. רצתי למקום והבחנתי בגבר ובאשה ששכבו מחוץ לרכב. הגבר כבן 28 היה בהכרה וסבל מפגיעות קשות בגפיים, והאשה כבת 35 היתה גם היא בהכרה וסבלה מפגיעות קשות בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני מציל חיים בשטח, ולאחר מכן הם פונו בדחיפות לבית החולים כשמצבם קשה. כמו כן טיפלנו בשלושה נפגעי חרדה שהיו עדים לאירוע ופינינו אותם להמשך טיפול בבית חולים".

 

כוחות משטרה סורקים את זירת האירוע (צילום: אלה אהרונוב)

 

אורי לביב, עד ראייה שהיה במקום, מספר: "אני וחבר שלי עמדנו בתחנת אוטובוס בשדרות הנשיא, כ-עשרה מטרים מהמקום. פתאום שמענו קול של משהו שנפל וקולטים רכב מלא עשן, ואז הרכב התרומם באוויר והתהפך. התקרבנו לשם וחבר שלי ראה אדם שהיה כולו מלא דם. היו המון ניידות משטרה ואמבולנסים. שוטרים דחפו אנשים כדי לעבור. היו המון ילדים שחזרו מבית ספר והם נבהלו מאוד".

 

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. נשמע כמו בעל נבגד מעניש את האישה והמאהב...

    נשמע כמו בעל נבגד מעניש את האישה והמאהב…

  2. חוסר אחריות

    גדי מרגלית אתה חתיכת דביל.
    מאיפה אתה מרשה לעצמך להתבטא ככה כשכןום עדיין לא ברור? מתאר מה היה לפצועים? יש סיבה שאפילו מדא לא נותנים כזה פירוט. יש קרובים שקוראים את מה שאתה מרשה לעצמך להוציא מהפה בלי טיפת אחריות.
    בנוסף המשטרה עוד לא בדקה חצי דבר, ואתה כבר יוצא בקביעות על פי השירות שלך בלבנון לפני 30 שנה. דביל.

    ואתם כלבו- טיפת אחריות עיתונאית. לא כל שטות שיש בה טיפה צהוב צריכה להיות מפורסמת. מאוד מאוכזב מהסיקור הזה שלכם.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בגלל שירות צבאי כאילו כמה אפשרויות יש לו ממש פרשן לענייני חיסולים ובזכות גולדשטיין האירוע הסתיים כפי שהוא הסתיים מה שמו לו בקפה הבנק שם

  4. העיר הזאת בהפקרות

    כן זה נחמד שהשוטרים יושבים בבתי קפה, מנהלי העיר הכושלים יושבים בבתי קפה,
    ויחד מפרשנים לנו איך דרדרו את חיפה לעיר כנופיות ופחד ברחובות ומקבלים הכל בשידור חי במצלמות האבטחה.
    דקירות, שוד, ירי ברחובות, חיסולים. ולשוטרים מעלים את השכר ככל שהפשע משתולל יותר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר