מכתב ההתראה ששלח רג'א זעאתרה לדוד עציוני. "דברים שקריים ונבזיים"
מכתב ההתראה ששלח רג'א זעאתרה לדוד עציוני. "דברים שקריים ונבזיים"

זעאתרה דורש מעציוני התנצלות ו-25,000 שקל

פרשת הפוסט בערב יום השואה מסרבת להסתיים. יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה שלח לסגן ראש העיר דוד עציוני מכתב התראה לפני תביעה שבו טען כי "מאז הפרסום המכפיש, הזדוני והשקרי הוא נאלץ להתמודד עם איומים על חייו". עציוני: "כשאראה את המכתב אגיב"

פורסם בתאריך: 7.5.19 15:02

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה שלח היום (שלישי) לסגן ראש העיר דוד עציוני מכתב התראה לפני הגשת תביעה. כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והצפון", זעאתרה פרסם בערב יום השואה פוסט בפייסבוק תחת הכותרת “לשחרר את השואה מציפורני הציונות”, ובו הוא כתב בין שאר: "הנהגת התנועה הציונית לא היססה לבנות קשרים עם הנאצים לאחר עלייתם לשלטון בשנת 1933 במסגרת ניסיונות לעודד את גרמניה ככוח אימפריאליסטי ולגייסה לתמיכה בפרויקט הציוני ככלב השמירה של המדינות האימפריאליסטיות והאינטרסים שלהן באזור. לכן אין התנועה הציונית בלבד רשאית לשאת את נושא קורבנות הנאצים והאנטישמיות, אלא היא למעשה שותפה לאחד מהפשעים הגדולים והשפלים בהיסטוריה האנושית ומשתמשת בו במפעלה התוקפני כלפי העם הערבי הפלסטיני ועמי האזור. הציונות היא חלק מהבעיה, לא חלק מהפתרון".

פרסום הכתבה עורר סערה גדולה, והראשון במערכת הפוליטית העירונית שהגיב לדברים היה עציוני, ששלח מכתבים לשר הפנים אריה דרעי ולראש הממשלה בנימין נתניהו שבהם הוא קרא להם לפעול להדחתו של זעאתרה ממועצת העיר. במכתב לנתניהו כתב עציוני כי הוא כתב כי פונה אליו "בעקבות אמירותיו הקשות והגזעניות של זעאתרה" וצירף ציטוטים שאותם הוא ייחס לזעאתרה כמו "היהודים ניסו לרצוח אזרחים גרמנים והנאצים העבירו ליהודים מיליונים כל חודש" ו"הנאצים סיפקו ליהודים חשמל ומים בעלות של מיליארדים". את מכתבו סיים עציוני בבקשה מנתניהו "להפעיל את כל כובד משקלך על מנת לא לתת במה לאיש כזה לכהן בתפקיד חבר מועצה במדינת ישראל". זעאתרה מצדו טען כי הוא לא כתב את הדברים שאותם ציטט עציוני ואיים בהגשת תביעת לשון הרע.

כעת מתברר שזעאתרה אכן מימש את איומו. באמצעות עו"ד אמיר פאח’ורי הוא שלח לעציוני מכתב התראה לפני הגשת תביעה ובקשה להסרת פרסום והתנצלות בגין פרסום לשון הרע. "לאחרונה הודעת בראשי חוצות כי שלחת בשמך מכתב לראש הממשלה אשר נושאו הוא בקשה להפסיק את כהונתו של מרשי כחבר מועצת העיר חיפה", נכתב במכתב, "במכתב זה נימקת את בקשתך בכך שמרשי התבטא באמירות ולפיהם 'היהודים ניסו לרצוח אזרחים גרמנים' ו'הנאצים סיפקו ליהודים חשמל ומים בעלות של מיליארדים'. דבריך אינם אלא שקרים בוטים וגסים. מרשי מעולם לא התבטא כך – לא במפורש ולא ברמיזא – מה גם שבדיקה קצרה של עמדותיו בעניין היו מספיקות כדי להבין כי לאמור במכתבך אין שום אחיזה במציאות. לו טרחת לפנות למרשי כדי לקבל את תגובתו לפני פרסום דברי הבלע הנ"ל היית למד בנקל כי מדובר בדברי שקר וכי מרשי מעולם לא אמר ו/או כתב את ההתבטאויות שייחסת לו. בעקבות מעשיך ו/או מחדליך וכתוצאה מהם, מרשי נפגע מהדברים השקריים והנבזיים שייחסת לו, ומאז הפרסום המכפיש, הזדוני והשקרי הוא נאלץ להתמודד עם איומים על חייו ועם הטרדות והקנטות מציבור גדול שהולך שולל על ידי הפרסום הכוזב והמכפיש שלך. פרסומך עולה כדי הוצאת דיבה בהתאם להגדרות החוק, ואף עסקינן במקרה חמור מאוד העולה כדי הסתה ואף סיכון חיי מרשי".

 

 

פאח'ורי דורש מעציוני מטעמו של זעאתרה לפרסם לאלתר הבהרה והתנצלות ולפצותו ב-25,000 שקל, ובסיום מכתבו הוא מציין כי זעאתרה "אינו שש אלי קרב והוא תקווה כי תשכיל להכות על חטא במהרה כדי לתקן, ככל שאפשר לתקן, את העוולה הנוראית שביצעת כלפיו ואת עלילת השווא שהעללת עליו לטובת צרכיך הפוליטיים".

זעאתרה, פרסום כוזב ומכפיש?

"כל מה שיש לי להגיד מופיע במכתב. אם הוא לא יתנצל, ניפגש בבית המשפט".

עציוני, תתנצל?

"עדיין לא קיבלתי את המכתב. כשאראה אותו אגיב".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. מקב

    אנחנו חיים במדינה דפוקה, שכל אנטי ישראלי יכול לעשות מה שהוא רוצה ובית המשפט יגן עליו . בדיחה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם עיתונאים מנהלי בתי חולים( כרמל) סגני רמטכל( יאיר גולן) ראשי אוניברסיטות חושבים ככה ואומרים זאת בגלוי אז גם הזעתר הזה מרשה לעצמו לדבר ככה…קיצר הביעה לא בחמורים הערבים אלא בכלבים היהודים ( גיס חמישי )

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם אנחנו יודעים להכניס לעצמנו גול עצמי ,אז השערים פתוחים לכלל,אז כל אחד יכול להכניס כמה שיותר ולא משנה מי הוא ומה הוא מכניס,ושלא נייה מופתעים ,מכמות הבוץ שנצטרך לפנות.

  4. ש

    אל תדאגו הוא גם יזכה
    כי כמו שאנו מכירים את בתי המשפט הם נורא אוהבים את בני דודנו הם אהובים עליהם ולכן הם מגינים עליהם במסירות נפש ללא כל פחד
    בושה לכל שופט שיקח תיק שכזה ויזכה את ויזעתה הרשע שלא פוחד להגיד את דעותיו האנטישמיות בכל הזדמנות

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    א.א.חיפה.מהתחלת דבר כך להבחר לעיריה עשית הרבה טעויות.אתה פוליטיקאי קטן לא משהוא. אתה אשם בכל מה שקורה בעיריה.אנחנו הציבור אכלנו אותך. עתה הטעית אותנו כי ברגע שהחלטנו לבחור בך.כי האמנו בדרכך.התגלה בהמשך שאתה החלטת להתחבר לאינת קלוש.אנחנו בתומנו חשבנו שאתה משוכנע שעינת תדאג לנו לציבור.ממקום שחיפה חשובה לה והיא תעשה שינויים משמעותים למרות שחששתי במעט בגלל נטייה שלה לצד דעות שמאלניות אבל בגלל חשוב לה מצב העיריה לא ישפיע על החלטות שלה .אבל אני רואה שהמצב רק מחמיר.מיום ליום אני מרגישה שאנחנו נכנסנו לשדה מוקשים כל יום
    שומעים.איזה בעיות נכנסנו.כעת יו"ר חדש שיוצא נגדך. הוא כתב את זה ועכשיו יוצא נגדך.כלומר הוא מנסה להעביר את הכעס שמושלך עליו בצדק להשליכו עליך לומר לא אמרתי.עציוני משהו צריך לצאת נגדו כי הגולם קם על יוצרו.הוא רמר שיעוף מהמועצה
    לי לא מובן מדוע הוא עוד במועצה .סגנית שלו קיבלה את התפקיד כסגנית העיריה מדוע הוא במועצה.אני כועסת שעינת לא איפשרה לנו להיות המועצה והוא כן.בשיחות רבות עם הציבור אנחנו רוצים להפגין נגד מה שקורה בעיריה. נמאס לנו במקום לפעול .עינת ראש העיריה היא היתה צריכה לצאת נגדו כי לא כואב לה שכך יצא נגדו. עד כדי כך היא שמאלנית. כל יום אנחנו כועסים על עצמנו על הטעות הגדולה שבחרנו בה. כל יום עובר זה נורא מייאש את מצבנו

  6. א.א.חיפה.

    אתה עציוני אשם בכל מה שקרה.אם היית מתנהג בצורה אחראית. רובנו האמנו בך בבחירות. לבסוף החלטת להתחבר לעינת קלוש.הטעית אתנו כי עינת בסדר. סמכנו עליך .כי אולי אתה יודע יותר דברים בכל מה שקורה בעיריה.והכל בסדר. רז בחרנו בעינת קלוש. מאז היבחרה רק בעיות .אין התקדמות בשום תחום. לגבי מה שקרה עם יו"ר חדש.מי שהיה צריך להוציא אותו מהמועצה זאת עינת קלוש.צא והלחם.כי הוא כתב זאת וכעת רוצה להאשים אותך כאילו אתה אשם. אנחנו בכל מקרה רוצים הציבור היהודי לצאת ולהפגין נגד עינת .נגד זעאתרה .נגד מה שכתב.

  7. חיים

    בהתחשב בנימוקיו של בית המישפט וחוסר האמון המשווע שהפכו אותו ללא רלוונטי. אני לא יתפלא אם גדוליי אויבנו ומשנאנו יזכו בתביעות דיבה .

  8. חיפאי לשעבר

    עציוני שיהיה לך בהצלחה.
    זה באמת עצוב שהגענו כל כך נמוך שאנחנו משלמים משכורת לאנשים כמו זעאתרה, ושאתה צריך לבזבז על כך אנרגיה במקום לדאוג לעיר שלך.
    מקווה שגם עינת תתאפס והשאלה מה זעאתרה עושה בשביל העיר שלה תהיה יותר חשובה לה מלהיות פוליטיקאית קטנה.
    אפשר עוד לשנות אם החיפאים יתעוררו ויבינו כמה נזק אנשים כאלו עושים ושאין שום צורך בעולם לשלם להם משכורת.
    נקווה גם שהממשלה תתערב. עיריית חיפה באמת בעיתית אבל חיפה עדיין חשובה לישראל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר