גד זאבי (צילום: עופר וקנין)
גד זאבי (צילום: עופר וקנין)

עמותת שינוי בחיפה הצטרפה לדרישת העירייה באשר לשדה התעופה

עמותת שינוי בחיפה הגישה כתב תשובה לבית המשפט המחוזי בהליך שמנהלת עיריית חיפה נגד התוכנית המפורטת לנמל המפרץ, והצטרפה לדרישתה של העירייה להאריך את מסלול ההמראה והנחיתה בשדה התעופה חיפה ל-2,400 מטר

פורסם בתאריך: 2.7.19 14:40

בכתב תשובה שהגישה היום (שלישי) עמותת שינוי בחיפה לבית המשפט המחוזי בעיר בהליך שמנהלת עיריית חיפה נגד התוכנית המפורטת לנמל המפרץ, הביעה העמותה תמיכה בהליך והצטרפה לדרישתה של העירייה להאריך את מסלול ההמראה והנחיתה בשדה התעופה חיפה ל-2,400 מטר.

העמותה שייסד איש העסקים גד זאבי היא אחד מהמשיבים לעתירה שהוגשה לפני כשבועיים, ובה התבקש בית המשפט לבטל את ההחלטה בדבר אישור התוכנית המפורטת שיוזמת חברת נמלי ישראל. לעתירת העירייה צורפה בקשה דחופה לצו ביניים המורה שהתוכנית לא תיכנס לתוקף עד למתן פסק דין בעתירה.

בכתב התשובה לעתירה ולבקשת הצו כתבה העמותה: "העמותה מצטרפת לטענות העותרת ומבקשת להדגיש כי אישור התוכנית המפורטת תוך מניעת האפשרות להקמת שדה תעופה בין לאומי אזורי בחיפה ימיט מכה כלכלה אנושה על חיפה, יסכל כל אפשרות לשיקומה הכלכלי ולביסוס מעמדה המטרופוליני ויפגע באינטרס הציבורי. על מנת למנוע תוצאות חמורות ובלתי מוצדקות כאמור יתבקש בית המשפט הנכבד לבטל את אישור התוכנית ולהשיבה לדיון בפני הוועדה המחוזית לצורך עדכון הוראותיה בהתאם למפורט בתשובה זו".

נמל המפרץ נמצא אמנם בשלבי בנייה מתקדמים, בהסתמך על תוכנית לייבוש שטחי ים שאושרה בפברואר 2014, אך לא ניתן יהיה להפעילו ללא אישור התוכנית המפורטת, הקובעת את השימושים המדויקים בנמל מעל ל-840 דונם של שטחי ים שיובשו. הארכה של המסלול ל-1,900 מטר מסתיימת בקו המים לשעבר ומעבר לו כבר נמצא שטח הים המיובש המיועד לנמל המפרץ, כך שלמעשה נתיב ההארכה של השדה ל-2,400 מטר נחסם.

בכתב התשובה של העמותה נכתב עוד: "העמותה היא גוף א-פוליטי שהוקם בידי תושבים המעוניינים בטובתה של חיפה, והיא פועלת לקידומה ולפיתוחה של העיר. מסלול באורך של 2,400 מטר לא יוכל להיבנות ככל שהתוכנית תיוותר על כנה, שכן המבנים המתוכננים במסגרת התוכנית ימנעו לחלוטין אפשרות זו. ניתן יהיה להמשיך ולהקים את נמל המפרץ ולהפעילו ביעילות גם אם יעודכנו, כמתחייב, הוראות התוכנית, ותישמר האפשרות להארכת המסלול לכדי 2,400 מטר לפחות, על פני שטח שולי וזניח יחסית במסגרת תחום התוכנית ונמל המפרץ. בכל מקרה ולחלופין, אין מניעה לעדכן את הוראות התוכנית, להסיט כדי מעלות בודדות את המסלול ולאפשר הארכתו אל תוך הים בלא פגיעה בנמל המפרץ, על מנת ששני הנמלים הללו – הימי והאווירי – יוכלו לתפקד זה לצד זה. התיקון הנדרש בהוראות התוכנית והשטח שיש לייעד מתחומה לצורך הארכת המסלול הם מינוריים, ופגיעתם בהקמת נמל המפרץ ובהפעלתו, בוודאי באינטרס הציבורי, היא פחותת ערך באופן מובהק".

 

 

על יתרונותיו של שדה תעופה מוארך מסלול בחיפה נכתב בכתב התשובה של העמותה: "שדה התעופה הוא האפשרות היחידה הנראית לעין לשקם את כלכלתה של חיפה. לפיכך, שדה התעופה הוא בגדר צורך לאומי וכלכלי, הרבה יותר מנמל ימי נוסף. משמעותה ההרסנית של התוכנית היא כי לא תתאפשר הקמת מסלול ארוך דיו הנדרש לשם תעופה בין לאומית אזורית מחיפה. נמל ימי נוסף הוא בעל חשיבות, אך תרומתו של נמל המפרץ לכלכלתם של חיפה, האזור והמדינה צפויה להיות נמוכה פי כמה מזו של שדה תעופה בין לאומי אזורי".

לכתב התשובה צירפה העמותה חוות דעת כלכלית של דוד בועז, לשעבר הממונה על התקציבים במשרד האוצר, ולפיה "הקמת נמל תעופה בין לאומי בחיפה תהווה גלגל תנופה ליצירת תחרות עם מטרופולין תל אביב וגוש דן, תקרב את חיפה לערים מרכזיות בעולם, תביא להרחבת היקפי המסחר, העסקים והתיירות, להגירה חיובית, להגדלת היקף האוכלוסייה, להרחבת תשתיות התרבות והפנאי, לבנייה מסיבית של מגורים ומסחר ולצמיחה כלכלית לתועלת העיר והמשק הלאומי".

דיון בבקשתה של העירייה לצו ביניים יתקיים בבית המשפט ביום חמישי.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. דניאל בגוב האריות

    ממש!!
    ואכן שדה תעופה בינלאומי כמו נתב"ג)
    הפך את העיר לוד לשם דבר בעולם הרחב…..חחחחחח

  2. יוס

    כדי לפתח את הצפון והדרום צריך לפתח בהם עצמאות.אחרת הם ברורה של תל אביב.ואז הם תמיד ישקעו.לכן חלק מהמציאות זה שדה תעופה.המוני תיירים יגיעו בטיסות לצפון.וכך התיירות תפרח.וכן תושבי הצפון יטוסו לחול מחיפה בלי להטלטל למרכז.וזה במקביל להקמת נמל תעופה שני בגליל.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמה נמלי תעופה בינלאומיים צריכה מדינה כל כך פיצפונת !!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר