משאית המזון סלמתרק בשקמונה (צילום: סלמתרק)
משאית המזון סלמתרק בשקמונה (צילום: סלמתרק)

למרות ההבטחות: משאית המזון אולצה להפסיק לפעול

סלמתרק - משאית מזון הודי שפעילה בחיפה כבר כמה חודשים - אולצה על ידי פקחי עיריית חיפה לבטל אירוע באיומי קנס בשל היעדר רישיון רוכלות. כזכור, לפני חודש וחצי בישרה ראש העיר עינת קליש רותם: "בקרוב תוכלו לראות משאיות אוכל שינועו ברחבי חיפה"

פורסם בתאריך: 16.7.19 12:14

משאית המזון סלמתרק, שכבר השתתפה בכמה אירועים קהילתיים בחיפה, קיבלה הוראה מפקחי עיריית חיפה לבטל אירוע שהיה אמור להתקיים אתמול (שני) בחוף שקמונה. הסיבה להוראה היא היעדר רישיון רוכלות, שאותו לא יכולים הבעלים לקבל משום שלטענת העירייה, עדיין לא גובשה מדיניות לגבי מתן רישיונות מסוג זה.

בעלי משאית המזון הם ניר ענבר, מהנדס מים, ויובל שורצשילד, מתכנן ערים – שניהם חיפאים שהכירו כאשר הם עבדו בבר בשוק מחנה יהודה בירושלים. לאחר שסיימו את לימודיהם בטכניון הם הקימו עסק להפקת אירועי תרבות קהילתיים בשילוב עם אוכל הודי צמחוני וטבעוני. השניים טוענים כי בנובמבר 2018 הם פנו למחלקת רישוי עסקים בעירייה לצורך קבלת רישיון רוכלות למשאית המזון, אך התבקשו להמתין חצי שנה מכיוון שהמדיניות למתן רישיון רוכלות עדיין לא גובשה.

בינתיים הספיקה משאית סלמתרק להשתתף בפסטיבל שייח' אבריק בקרית טבעון, בפסטיבל גלימבה בבת גלים ובאירועי לילה בשוק תלפיות. מלבד מכירת מזון עורכים מפעילי המשאית מופעי קרקס של אקרובטים שפתוחים לקהל הרחב. "אנחנו יוצרים אירועי תרבות מדהימים בלי שזה עולה לעירייה שקל", אומר שורצשילד.

לאחר הצלחתם בפסטיבל גלימבה שנערך בחג השבועות ובעקבות הביקוש שנוצר למזון ולמופעים של המשאית, תכננו ענבר ושורצשילד לקיים אירועים בחוף שקמונה על בסיס קבוע לאורך חודשי הקיץ. לטענתם, אתמול בצהריים, לקראת קיום האירוע בשקמונה, הפקחים אסרו עליהם לפתוח את המשאית באיומי קנס. "אנחנו מבינים את הפקחים כי אין לנו רישיון ולא תיאמנו איתם, אבל אנחנו לא יכולים להוציא רישיון כי העירייה לא מאפשרת לנו", קובל ענבר.

 

 

בחודשים האחרונים קיימו שורצישלד וענבר פגישות לא רשמיות עם גורמים בעירייה, אך ללא תוצאות, וכעת הם פתחו בתהליך של הוצאת רישיון רוכלות בבסמת טבעון. "חיפה היא הבית שלנו ועיריית חיפה מפרגנת לנו ומכבדת אותנו מאוד, אבל רישוי עדיין לא ניתן להוציא אצלה", אומר ענבר.

"אני מבין שגיבוש מדיניות זה דבר חשוב ואני לא אומר שצריך לחלק רישיונות לכל אחד", מוסיף שורצשילד, "אבל במקרה הזה של אירוע קיים בשקמונה, שהקהילה מחכה לו והוא מקסים והתחיל להתפתח, פשוט חבל לעצור אותו. אנשים ממש התבאסו אתמול. המסר שאני מנסה להעביר לעירייה כל הזמן הוא שהפוטנציאל של משאיות המזון יכול להביא וליצור תרבות אחרת שהיא נחוצה מאוד בחיפה".

שורצשילד וענבר מציינים שהעירייה היתה מודעת לכל אורך הדרך לקיומה ולפעילותה של משאית סלמתרק, ושהעשייה שלהם תואמת את המדיניות של ראש העיר עינת קליש רותם, שגם פרסמה פוסט בפייסבוק בנושא משאיות מזון בחיפה. ב-6 ביוני העלתה קליש רותם שבו היא כתבה: "הטרנד הקולינרי מגיע לחיפה. בקרוב תוכלו לראות משאיות אוכל שינועו ברחבי חיפה ויספקו חוויה כיפית, טעימה וזולה. גם לעיר שלנו מגיע לטעום את תרבות הפוד טראקס שכל כך מצליחה בארצות הברית, באוסטרליה ובאירופה".

"יש תמיכה מצד העירייה, רק שכרגע נאמר לנו שאין אפשרות להוציא רישיון רוכלות", אומר ענבר, "אומרים לנו להמשיך בפעילות, אבל יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה. הפקחים לא יכולים להתעלם מהיעדר רישיון ולנו אין יכולת לפעול באופן חוקי. אנחנו רוצים מאוד להמשיך את הפעילות הקהילתית, שהיא גם העסק שלנו. הקהילה סביבנו תומכת ומפרגנת בתכנים שלנו".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 

הפוסט של עינת קליש רותם

הפוסט של עינת קליש רותם

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל כך הרבה אגו ענק וחלמאות הביאה איתה ראש העיר המיותרת הזאת….

  2. הבטיחה הרבה ולא קיימה

    היא גם הבטיחה שהארנונה תוקפא בקדנציה שלה כי היא עלתה בצורה חסרת כל הצדקה אצל יהב.
    אז הבטיחה.
    שנה הבאה עולה עוד יותר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר