הפרויקט של הסטודנטית נטע ארגמן
הפרויקט של הסטודנטית נטע ארגמן

מרכז תמיכה לחולי סרטן תוכנן בטכניון

סטודנטים בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון תכננו מרכז תמיכה לחולי סרטן מרכזי מגי. המנחה, האדריכלית נירית פילוסוף, שמתמחה בתחום הארכיטקטורה לרפואה: "טמונה כאן הזדמנות עצומה לשפר את חייהם של חולי סרטן"

פורסם בתאריך: 23.7.19 10:07

סטודנטים בטכניון תכננו מרכז תמיכה לחולי סרטן ראשון מסוגו בישראל במסגרת קורס סטודיו ייעודי שנלמד בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בהשראת מרכזי מגי. מרכזים אלו נקראים על שמה של מגי קזיק ג'נקס – אדריכלית נוף סקוטית שאובחנה כחולת סרטן השד בגיל 47 ומתה בגיל 54. לאחר מותה הוקמו בהתאם לחזונה יותר מ-20 מרכזי תמיכה בחולי סרטן בסקוטלנד, באנגליה ובמדינות נוספות.

הביקור במרכזי מגי הוא ללא תשלום, והחולים מקבלים שם טיפולים רפואיים משלימים, ובהם טיפולים נפשיים, הדרכה תזונתית, פעילות גופנית, תרפיה, הנגשת מידע ותמיכה חברתית.

מנחת הסטודיו, האדריכלית נירית פילוסוף, אשר מתמחה בתחום הארכיטקטורה לרפואה, מספרת כי היוזמה לקיום קורס הסטודיו נבעה מחווייתה האישית כשליוותה את אביה בעשרת חודשי חייו האחרונים: "ישבנו במשך שבועות ארוכים במחלקה פנימית תת קרקעית, ללא חלונות, ללא תחושת זמן וללא שום חיבור לעולם שבחוץ. בהמשך, גם כשהטיפול הרפואי היה מיטבי, הסביבה הפיזית של בית החולים לא תמכה בתהליך הריפוי. אחרי מותו של אבי נחשפתי לקונספט של מרכזי מגי והבנתי שטמונה כאן הזדמנות עצומה לשפר את חייהם של חולי סרטן ושל בני משפחותיהם".

 

 

פילוסוף מציינת כי אף שהפרויקטים המוצגים בפקולטה הם פרויקטים סטודנטיאליים שאינם מיועדים למימוש, הסטודנטים נדרשו לעמוד בכל התנאים של תוכנית ממשית במרחב קיים.

פילוסוף: "ארכיטקטורה ורפואה הן לכאורה שתי דיסציפלינות שונות מאוד, אך למעשה שתיהן עוסקות בדאגה לבריאות האדם ולרווחתו. החיבור בין השתיים עולה בקנה אחד עם הסטת הדגש מטיפול במחלה לטיפול בחולה. היום איננו מדברים עוד על טיפול רפואי לריפוי ממחלות בלבד אלא על קידום הבריאות על מכלול היבטיה בכל סביבות המחיה. אם בעבר היו בתי החולים 'מפעלי ריפוי' המנותקים מהעיר ומהקהילה, המגמה הנוכחית היא הרחבת הטיפול בקהילה ובבית וצמצום תפקידם של בתי החולים לטיפולים אקוטיים בלבד. בתהליך הזה יש תפקיד מרכזי לסביבה הבנויה ולטכנולוגיה, המאפשרות את פיתוח הרפואה כמערכת כוללת. ישראל בכלל והטכניון בפרט הם מעצמות בתחום הטכנולוגיה הרפואית, וקיים פוטנציאל גדול לפתח בארץ גם את תחום הארכיטקטורה לרפואה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. כתבה תמוהה

    אם הפרויקטים לא מיועדים למימוש, אז על מה כל הכתבה?
    כל שנה מתוכננים מאות פרויקטים על ידי סטודנטים במסגרת הלימודים מה פתאום רק האחד הזה בחדשות?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר