גיא טוביאס (צילום: אלה אהרונוב)
גיא טוביאס (צילום: אלה אהרונוב)

"אם אוכל למנוע מכם להגיע אלי כי איכות החיים שלכם תשתפר, אני אשמח"

הפיזיותרפיסט גיא טוביאס מהמרכז רפואי לין נעל את שבוע הבריאות של ערי ישראל, שנערך ביוזמת רשת שוקן בשיתוף עם שירותי בריאות כללית, עם ההרצאה "קופצים ברשת: פיזיותרפיה בעידן הדיגיטל", שאותה הוא העביר בפאב הפטריק'ס במרכז הכרמל

פורסם בתאריך: 22.11.19 09:46

ההרצאה "קופצים ברשת: פיזיותרפיה בעידן הדיגיטל", שאותה העביר אתמול (חמישי) בפאב הפטריק'ס במרכז הכרמל הפיזיותרפיסט גיא טוביאס מהמרכז רפואי לין, נעלה את שבוע הבריאות של ערי ישראל שנערך ביוזמת רשת שוקן בשיתוף עם שירותי בריאות כללית.

טוביאס סיפר על ההתאמה ועל החשיפה של תחום הפיזיותרפיה לעידן הטכנולוגי, ואמר כי בעולם הפיזי צריך לעבור תהליך מסודר שכולל מפגש עם המטופל להגדרת מטרות, לבניית תוכנית טיפול ולהערכה. לדבריו, הפיזיותרפיסט חושב כיצד הוא יכול ליישם את המשך הרצף הטיפולי בעידן הדיגיטלי ויכול להשתמש במערכות שקודם לא היו קיימות. באחת מהדוגמאות הקרין טוביאס מרשם מידע בווידאו – סרטון של הכללית עם הנחיות לחיזוק שרירים.

טוביאס סיפר על פרויקט פיילוט בשם "שיקום מרחוק", וציין שמחוז חיפה וגליל מערבי של הכללית הוא גדול מאוד וכלולים בו יישובים מרוחקים שלתושביהם אין נגישות לטיפולי פיזיותרפיה. במסגרת הפיילוט, לאחר זיהוי הבעיה הרפואית והפניה של רופא המשפחה לגורם הרלוונטי, טכנאי יגיע לביתו של המטופל שמתגורר ביישוב מרוחק ויציב בו מצלמה. בין המטופל לפיזיותרפיסט ייקבע מועד לפגישה וירטואלית, שבה הם ייצפו האחד בשני באמצעות המצלמות והמסכים, והפיזיותרפיסט שפועל מהמרכז הרפואי יכול להדריך אותו בעת ביצוע של תרגילים.

 

הרצאתו של גיא טוביאס (צילום: אלה אהרונוב)

הרצאתו של גיא טוביאס (צילום: אלה אהרונוב)

 

 

דוגמה נוספת לשילוב בין פיזיותרפיה לעולם הדיגיטלי היא אפליקציה שמיועדת לגרום למטופל ליהנות מטיפולי שיקום. בסרטון שהציג טוביאס מופיעה בתו עם יד חבושה והיא משחקת בטלפון הנייד במשחק שגורם להניע את הגוף. טוביאס ציין גם את מד הצעדים בשעון או במכשיר הנייד, שבאמצעותו מקבל הפיזיותרפיסט נתונים על הפעילות הגופנית של המטופל.

"אם אוכל למנוע מכם להגיע אלי כי איכות החיים שלכם תשתפר, אני אשמח", סיכם טוביאס את הרצאתו, "לדעתי, אנחנו הולכים לקראת עידן של איסוף נתונים והנגשתם בשיחה מרחוק ועדיין לשמור על הקשר האישי עם המטופל. צריך לעודד, להקשיב ולהעצים את התחושה הטובה של המטופל, גם אם לרגע משהו מוציא אותו מהמסלול שלו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר