עוה"ד עמית בכר ותמי אולמן. גרסאות שונות (צילומים: סיון פרג', תומר אפלבאום)
עוה"ד עמית בכר ותמי אולמן. גרסאות שונות (צילומים: סיון פרג', תומר אפלבאום)

מלחמת עו"דים

פורסם בתאריך: 28.11.19 09:24

התכתשות בין יו"ר ועד מחוז חיפה של לשכת עורכי הדין עו"ד תמי אולמן לבין יו"ר ועד מחוז תל אביב עו"ד עמית בכר. הכל התחיל כשאולמן פרסמה הודעה רשמית מטעם ועד המחוז תחת הכותרת "שמירה על שלטון החוק" ושיתפה אותה גם ברשתות החברתיות. "בימים האחרונים אנו עדים להשתלחות של ראש הממשלה וגורמים פוליטיים בנציגי החוק", נכתב בהודעה, "קשה לראות ולהחריש. נציגי החוק אמונים על תפקידם, והם אלה שאחראים להעמיד לדין את מי שסרח. ההשתלחות במוסדות החוק מהווה פגיעה אנושה באדני החוק והצדק. אין לתת לגורמים פוליטיים להרוס את מה שנבנה במדינה דמוקרטית ושנשען על רוח החוק, הדין והצדק. אנחנו כעורכי דין חייבים להגן על שלטון החוק, וכך נעשה".

אתמול (רביעי) פרסם ועד מחוז תל אביב הודעה זהה, מילה במילה, שעליה חתום בכר. כעבור שעות אחדות, לאחר שאולמן נחשפה לפרסום של הקולגה, היא יצאה למתקפה וכתבה לעוקביה: "פוסט שאני רשמתי לפני מספר ימים. לתדהמתי הרבה הפוסט הועתק מילה במילה על ידי ראש ועד מחוז תל אביב ונחתם בחתימתו עם לוגו של מחוז תל אביב. היאה בעיניכם שכך נוהג יו"ר ועד מחוז? האם ליו"ר ועד המחוז נגמרו המילים והמשפטים משל עצמו?". אלא שגורמים בוועד התל אביבי טענו בפני סנובה כי טרם הפרסום הם ביקשו את אישורה של אולמן להשתמש בנוסח שלה, וזה אכן ניתן.

 

 

אולמן, עצבים?

"הפוסט מדבר בעד עצמו. כל מה שצריך זה לקרוא את המכתב שלי ואת המכתב שלו. אין מה להגיד יותר מזה".

פנית אליו?

"בטח שפניתי. אמרתי לבכר 'תוריד את זה לפני שאני אכתוב את מה שאני חושבת'. הוא לא הוריד אז הוא קיבל. איך הוא הסביר את זה? קשה להסביר דבר כזה שמישהו לוקח ומעתיק ממך מילה במילה. טוב שהוא לא התבלבל בחתימה".

בכר, העתקת?

"לפני ימים אחדים פרסמה אולמן את הפוסט האמיץ והחשוב בהגנה על שלטון החוק. כמי שעוסק בנושא רבות, ומתוך מטרה להציג עמדה אחידה ככל שניתן בין יושבי ראש מחוזות התומכים במאבק, פנינו לאולמן ושאלנו מפורשות אם ניתן להשתמש בנוסח גם בתל אביב. אולמן השיבה 'ברור'. אני מלא הערכה לפעילותה בכלל ולעמדתה במאבק מול המתקפות האיומות כנגד מערכת המשפט. אני יודע היטב בכמה לחצים ומתקפות עומדים כל מי שנוקט עמדות ערכיות בסוגיה זו. נמשיך לפעול ביחד למען המטרות המשותפות והגנה בלתי מתפשרת על ראשי מערכת אכיפת החוק, שעומדים היום מול מתקפה ארסית וחסרת תקדים".

 

המכתבים של שני ועדי המחוזות. מצא את ההבדלים

המכתבים של שני ועדי המחוזות. מצא את ההבדלים

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר