בניין אגף החינוך של עיריית חיפה (צילום: קובי פאר)
בניין אגף החינוך של עיריית חיפה (צילום: קובי פאר)

הנהלת העירייה דנה בתוכנית האב לחינוך

ממסמך סיכום דיון שערכה הנהלת עיריית חיפה עולה כי תוכנית האב לחינוך תישען על בחינה של השינויים הדמוגרפיים ושל ההתחדשות העירונית. במסגרת התוכנית מוצעים פתרונות לסוגיות מיידיות וארוכות טווח. במקרה אחד הדגישה ראש העיר עינת קליש רותם שהפתרון נועד עבור ילדי העיר בלבד

פורסם בתאריך: 19.1.20 12:28

הנהלת עיריית חיפה קיימה דיון על היערכות מינהל החינוך לשנת הלימודים הקרובה. בכותרת מסמך סיכום הדיון נכתב שהוא נערך "לקראת הכנת תוכנית אב לחינוך", ובהתאם להצהרת כוונות זו ביקשה ראש העיר עינת קליש רותם להפריד בין נושאים שדורשים פתרונות לשנת הלימודים הקרובה לבין נושאים שדורשים פתרונות לטווח ארוך.

התשתית המסתמנת של תוכנית האב נשענת על כוונתה של קליש רותם, כפי שעולה מהמסמך, "ליצור סנכרון הדוק בין מינהל ההנדסה, מינהל הכספים ומינהל החינוך". במסמך נכתב כי "על התכנון לשקף בחינה של ההתחדשות העירונית, ומכאן הבניית תוכנית עבודה מסודרת ומתוקצבת בטווח של שנת הלימודים הקרובה ובפרישה לשנים הבאות".

השינויים בשירותי החינוך, נאמר בדיון, צריכים להיערך בהתאמה לשינויים הדמוגרפיים בעיר ולפרויקטי הבנייה המתוכננים והמבוצעים בה, וזאת במקבצי זמן של שש שנים בבתי הספר היסודיים ושלוש שנים בבתי הספר העל יסודיים.

ברקע הדברים בדיון מורגשים הקונפליקטים שעברה מערכת החינוך העירונית לאחרונה. למשל בסעיף אשר דן בתוכניות לגבי בתי הספר מצוין כי אושרה לביצוע הוספת מבנה יביל לחטיבת הביניים ליאו באק בעלות של 250,000 שקל. לגבי נקודה זו ראש העיר ראתה צורך לומר במפורש: "הודגש כי יש לוודא כי התוספת עבור 40 תלמידים היא עבור ילדי העיר".

בדיון הציגה קליש רותם הנחיות שונות שמהן ניתן ללמוד על המתווה של תוכנית האב. היא הנחתה את מינהל ההנדסה לציין את הפרויקטים הצפויים בכל שנה ואת תאריכי היעד לאכלוסם. כמו כן, על המינהל להכין מפה עירונית ובה פיזור של כל גני הילדים ובתי הספר תוך ציון מגזרי (דתי, ערבי וכו'). הנחיה נוספת היא להכין פרוגרמה ממוקדת למבני החינוך הכוללת מבנים קיימים, מצב תשתיות, מבנים פוטנציאליים חדשים ואלטרנטיבות לפעולה. על ביצוע הנחיה זאת מופקדים מינהל ההנדסה, מינהל החינוך ואגף הנכסים.

בדיון עלו במשולב פתרונות ספציפיים לבעיות קיימות במערכת החינוך העירונית שיש ליישם בשנה הקרובה, ופתרונות עתידיים כמו אישור לביצוע הקמת שני גנים בנאות פרס. בעתיד, נכתב במסמך, ייבחן הצורך להקים גן ממלכתי דתי נוסף. כמו כן, הגן הקיים בתוך בית הספר נאות פרס ייצא מבית הספר, בצמוד לגנים המדעיים בקרית חיים אושרה לביצוע הקמת גן נוסף, במרכז הכרמל מוצע לבדוק שלוש חלופות להקמת גן ילדים, ותיבדק האפשרות לבניית גן טרום טרום חובה אנתרופוסופי ברחוב שרל לוץ בבת גלים.

 

 

לגבי בתי הספר אושרה לביצוע הקמת מבנה יביל לחטיבת הביניים של ליאו באק. כמו כן אושרו לביצוע פינוי מחסן של עמותת לב ח"ש לטובת בית הספר בסמ"ת ותכנון קומה נוספת לבית הספר רמב"ם. בדיקות נוספות יתקיימו בעניין בתי הספר איינשטיין ורעות.

באשר למערכת החינוך החרדית אושר תקצוב לחמישה מבנים יבילים לבית הספר נתיבות משה בקרית שמואל. משרד החינוך הכיר בצורך בבית הספר יעקב מימוני, וכעת יש לאתר מבנה. נוסף על כך ניתנה הנחיה לאתר מבנה לתיכון לבנות חרדיות ולדאוג לתקצובו של בית הספר שיכלול שש כיתות לכ-100 תלמידות.

במסמך נזכרים הקושי שבו נתקל המגזר הערבי בעקבות השינויים הדמוגרפיים והעובדה שפיזור בתי הספר אינו תואם את מקום מגוריהם של התלמידים. לגבי המגזר הערבי קיימות תוכניות שונות, ובהן הרחבת בית הספר עבד אל-רחמן אל-חאג' והרחבת אזור הרישום לבית הספר אחמדיה. כמו כן הנחתה קליש רותם לראות בבית הספר הדו לשוני מסלול צומח עד לתיכון.

בימים הקרובים אמורה להתקיים פגישת מעקב ביצוע ש"תציג את שינויי הבנייה והדמוגרפיה שנים קדימה", שאליה יוזמנו נציגי משרד החינוך.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שימו לב

    ציטוט מתוך הטקסט: ״ניתנה הנחיה לאתר מבנה לתיכון לבנות חרדיות ולדאוג לתקצובו של בית הספר שיכלול שש כיתות לכ-100 תלמידות.״ – – מה?! תעשו את החישוב כמה זה בדיוק יוצא לכיתה. אין ספק, התנהלות לא שוויונית ומפלה. איפה ואיפה בחיפה?

  2. שירה

    לבתי הספר ליאובק ובסמ"ת מבנים יבילים ומחסן אבל לחרדים מבנים חדשים.
    בושה לעינת קליש רותם, ראש עיר גרועה ביותר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר