עינת קליש רותם (צילום: שלומי כהן)
עינת קליש רותם (צילום: שלומי כהן)

"אבקש שנימנע מעיסוק בהסתות מצד התקשורת וגורמי אופוזיציה"

במכתב תשובה ליו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל דחתה ראש העיר עינת קליש רותם את טענותיו לסחבת שנוקטת עיריית חיפה במשא ומתן עם ארגון העובדים: "אנשי קיבלו ממני את כל הסמכות לדון עם הוועד על מנת לחפש את הדרך לגישור, אך אני עומדת על כך שעיקרי הדברים יובאו לאישורי בטרם ייחתמו"

פורסם בתאריך: 2.3.20 10:46

לידי "כלבו – חיפה והקריות" הגיע מכתב התשובה של ראש העיר עינת קליש רותם למכתבו של יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל, שבו הוא האשים את עיריית חיפה בסחבת שתגרור הסלמה ביחסי העבודה בין העירייה לעובדיה.

כזכור, במכתב ששלח בר טל לקליש רותם ב-19 בפברואר הוא דרש ממנה התייחסות מיידית לשורה של נושאים שנמצאים במחלוקת בין ארגון העובדים להנהלת העירייה – נושאים שהודגשו במכתב קודם ששלח יו"ר הארגון אמנון עידו לסמנכ"ל משאבי אנוש בעירייה צפריר רוזן ולמ"מ ראש העיר נחשון צוק לאחר פגישה בין הצדדים.

במכתב התשובה, שנשלח ב-23 בפברואר, ציינה קליש רותם כי "במהלך הפגישה עלו שלוש נקודות מחלוקת שלא אפשרו להתקדם".

אחד מהם הוא הדרישה מראש העיר להתנער מהפוסט שפרסמה המנהלת האדמיניסטרטיבית של לשכתה גלי סגל גרינברג בחודש דצמבר, שבו נכתב בין השאר: "עירייה שהשחיתות וטובות ההנאה שלטו בה, שמכרזים שהיו בה (אם היו בכלל) היו מכורים ותפורים, שהמקורבים בה לראיס עשו מה שרוצים, ושאנשים החתימו שעון בעירייה והלכו לעבוד במקום אחר". בעניין זה כתבה ראש העיר: "לפי הנחייתי, וכפי שאמרתי גם לך בפגישתנו, לא אתערב בדבריה של סגל גרינברג מכיוון שהנושא נמצא בדיון משפטי בהליך של קובלנה פלילית. אציין עוד בעניין זה כי הנני רואה קושי של ממש בניסיון להציג את התנהלותה של עובדת עירייה אחת כגורם מניע למחלוקת כוללת מול ההסתדרות והכרזה על סכסוך עבודה".

הנושא השני הוא קיום ועדת שדרוגים עד 25 בפברואר, ובנושא זה כתבה קליש רותם כי "לפי הנחייתי לא יהיו עוד שדרוגים במהלך פברואר לפני החלפת הגזבר בתחילת מרץ. להבנתי כבר נקבע מועד לוועדת שדרוגים בתחילת מרץ, ואשמח שיתקיים במועד לטובת עובדי העירייה".

הנושא השלישי הוא הטענה של ההסתדרות כי צוות המשא ומתן שמינתה קליש רותם הוא חסר סמכויות, ועל כך כתבה ראש העיר: "אופן העבודה שלי עם צוות הנהלת העירייה מאפשר לצוות לנהל משא ומתן, אך דורש כי זה יביא אותו אלי לאישור לפני החתימה. הוועד לא היה מוכן לקבל גישה זו בטענה שאם אני המאשרת, הם מוכנים לדבר רק מולי. טענה זו אינה מקובלת עלי מכל וכל". בהקשר זה הוסיפה קליש רותם בהמשך המכתב: "אנשי קיבלו ממני את כל הסמכות לדון עם הוועד על מנת לחפש את הדרך לגישור. יחד עם זאת, כפי שקורה בתהליכים רבים הדומים לסיטואציה זו, אני עומדת על כך שעיקרי הדברים יובאו לידיעתי ולאישורי בטרם ייחתמו. להבנתי, מדובר בפרקטיקת ניהול משא ומתן סבירה, הגיונית ושגרתית, שמטרתה היא הכנת תשתית להסכמות שבסופו של יום יאושרו על ידי הגורמים הבכירים".

 

 

במכתבה התייחסה קליש רותם גם לטענות אחרות של בר טל, ובהם אי התקדמות בנושאים שהעלה הוועד, חשש לפיטורי עובדים והיעדרו של משא ומתן ענייני. "לאחר שיחה שערכתי עם רוזן הבנתי שיש התקדמות בחלק מהנושאים", כתבה קליש, ובאשר לחשש "המדומה" לטענתה מפיטורים היא ציינה: "ביררתי עם המנכ"ל איתן שטיאסני את הנושא. לא אצלי, לא אצלו ולא אצל סגני התקיימו כל דיונים בסגנון שנרמז כאן. יותר מאשמח להמשיך לקיים דיונים ושיתופי פעולה, אך אבקש שנימנע מעיסוק בהסתות מצד התקשורת וגורמי אופוזיציה למיניהם, ונדבוק רק בדברים שיש בהם אמת".

את מכתבה לבר טל סיימה קליש רותם בכך ש"כולי תקווה שנוכל להגיע להסכמות בהקדם. כפי שכולם מבינים, עיריית חיפה נדרשת לעבודה רבה וחשובה על מנת להעלות את העיר על מסלול כלכלי חדש שיבנה בה תהליכי צמיחה – תהליכים שאותם אני נחושה להוביל. אני סבורה שאת זאת ראוי ונכון לעשות בשיתוף פעולה אמיתי, שייטיב עם כל הצדדים".

בר טל מסר בתגובה ל"כלבו – חיפה והקריות": "אנו עדים לחלופת מכתבים שאין בה התקדמות. העובדים מתוסכלים מהתנהלות העירייה, וארגון העובדים שוקל לפתוח בצעדים ארגוניים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. אייל

    ההסתדרות מתיישרת עם הצד של וועד העובדים.
    וועד העובדים מגן על האבטלה הסמויה והנורמות הדפוקות של עובדי עירייה.
    קליש נעשתה פוליטיקאית ומדברת בשפה שלהם. ברור שלוועד העובדים אין טענות רציניות. הם רק עושים שרירים.

  2. יו"ר הוועד האחרון שהעובדים בחרו היה משה מזרחי. וואקנין ועידו קיבלו את הראשות בירושה

    קליש ענתה בצורה מכובדת מאוד ומנומקת. היא אמרה בצורה ברורה שהיא לא רוצה לפטר עובדים. מה שאר הטררארם? הועד התרגל שאפשר לסחוט את הראיס. לא עוד.

  3. נייס

    ראשת העיר אני מצטער שבחרתי בך הכי גרועה אי פעם אפילו במכת החזירים החא לא מטפלת תהי בטוחה שאת הקול שלי בבחירות הבאות את לא מקבלת

  4. עובד עירייה מודאג

    אסור שהוועד ינהל את העירייה.לא עוד.סוף סוף עינת מראה להם מי הבוס. עינת רוב העובדים איתך פשוט פוחדים לדבר…קיים עדיין משטר הפחד של מזרחי…..מספיק עם זה.עינת כל הכבוד לך!!!!!!!!!!!!!!!! תעשי להם סוף.

  5. קיצוץ מיידי בפנסיות עתק ושכר הבכירים בעירייה 10%

    קיצוץ שכר 10% רוחבי לכל מקבלי השכר והפנסיה התקציבית מעל הממוצע בעירייה. בזיון שוד קופת העיר הריקה בהלוואות עם ריבית גבוהה לממן פנסיות ומשכורות עתק. לשים לזה סוף הארנונה וההיטלים שמכיסנו לא הפקרות לפינוק שלהם

  6. קל כמה שטוב פה

    קליש מלקה, או קליש מלכה,
    מה שבטוח – קליש מכה.
    ארנונה הבטיחה
    שלא תעלה
    אז הבטיחה? בטיחה!
    עולה יותר מהלפיד בבז"ן
    גרעון? משלחות לכל העולם
    עירייה עשירה ותושבים בלי חמצן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר