אריה דרעי ועינת קליש רותם (צילומים: עמית שאבי, ראובן כהן)
אריה דרעי ועינת קליש רותם (צילומים: עמית שאבי, ראובן כהן)

ש"ס בדרך לקואליציה? קליש רותם תיפגש עם דרעי

לאחר הצטמקותה של הקואליציה העירונית והחשש שעיריית חיפה תאבד את מעמדה כרשות מקומית איתנה ושההסמכה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה כוועדה עצמאית מיוחדת תישלל ממנה, ביום רביעי הבא תיפגש ראש העיר עינת קליש רותם עם שר הפנים אריה דרעי

פורסם בתאריך: 17.6.20 07:43

ראש העיר עינת קליש רותם תיפגש עם שר הפנים אריה דרעי ביום רביעי הבא בלשכתו של השר בירושלים – כך נודע ל"כלבו – חיפה והקריות". זו תהיה הפגישה הרשמית הראשונה בין השניים, כאשר אל קליש רותם צפויים להצטרף ממלא מקומה נחשון צוק וחבר מועצת העיר הרב אורי אוזן מסיעת ש"ס. גורמים במערכת המוניציפלית הופתעו למשמע קיומה של הפגישה לנוכח היחסים הקרירים ששוררים בין דרעי לקליש רותם מאז פיצוץ המשא ומתן הקואליציוני שלה עם ש"ס שהותיר את הסיעה מחוץ לקואליציה העירונית.

מאז כניסתה של קליש רותם ללשכת ראש העיר היא נפגשה עם דרעי רק פעם אחת, וגם זאת בחטף בוועידת ראשי הרשויות המקומיות שנערכה בדצמבר 2018.

במערכת הפוליטית מייחסים את מערכת היחסים הרעועה בין השניים לכך שדרעי תמך ביונה יהב בבחירות שנערכו באוקטובר 2018, בעוד שאלי ישי, הנמסיס הגדול של דרעי, הכריז על תמיכה בקליש רותם. למרות תמיכתה של ש"ס ביהב, לאחר הבחירות נערכו שיחות משא ומתן בינה לבין סיעת חיים בחיפה של קליש רותם, כאשר מטרתה של ראש העיר הטרייה היתה לפתוח דלת למשרד הפנים בעניינים מוניציפליים. אחד מהתנאים של ש"ס לכניסתה לקואליציה היה לקבל לידיה את ראשות המועצה הדתית – תפקיד שהובטח ליו"ר סיעת דגל לתושב מיכי אלפר – אך קליש רותם דחתה את הדרישה, והמשא ומתן התפוצץ. גם סגן ראש העיר אלפר נפגש עם אוזן בניסיון לגשר על הפערים, אך ש"ס לא התפשרה.

מאז יושבת ש"ס באופוזיציה, בזמן ששתי הסיעות החרדיות האחרות – דגל לתושב ואגודת ישראל – הן חלק מהקואליציה. מצב זה גרם לכך שאוזן טען לחלוקה לא שוויונית בתקציב התרבות התורנית, וטענה זו החריפה עוד יותר את היחסים בין הצדדים.

 

 

בחודש האחרון התעוררו שני נושאים מכריעים עבור הנהלת העיר, ונראה שאלו הם הגורמים לפגישה. האחד הוא החשש שעיריית חיפה תאבד את מעמדה כרשות מקומית איתנה כלכלית שזכאית לפטור בנושאים רגולטוריים (מחיקת חובות, עסקאות מקרקעין ואישור תקציב), והשני הוא האפשרות שהסמכתה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של העירייה כוועדה עצמאית מיוחדת תישלל ממנה. תוקפה של ההסמכה יפקע ב-1 בספטמבר, ובימים אלו מקיים מינהל התכנון בדיקה אם להאריך אותה.

לאחר שקליש רותם פיטרה את צביקה ברבי מהקואליציה, במערכת המוניציפלית גברו ההערכות כי ראש העיר תציע שוב לש"ס להצטרף לקואליציה במקומו. כזכור, בחודש ינואר נפגשה קליש רותם עם הרב שי פרי, שנחשב לאיש החזק של ש"ס בחיפה, במטרה לבדוק אם ניתן לצרף את הסיעה לקואליציה. פגישה זו התקיימה לאחר שחברי הליכוד במועצת העיר התנו את הצטרפותם בהצטרפותה של ש"ס. המגעים לא הבשילו, והצדדים המתינו לתוצאות הבחירות לכנסת ה-23 שהתקיימו במרץ. בש"ס לא ממהרים למלא את מבוקשה של ראש העיר. בסיעה מתעקשים לקבל את ראשות המועצה הדתית ואף רומזים כי אם נושא ההצטרפות לקואליציה יעלה שוב על הפרק, כלל לא בטוח שכעת, לאחר תוצאות הבחירות לכנסת, הם יסתפקו רק בכך.

בשאלה שהפנה "כלבו – חיפה והקריות" לאוזן בדבר הפגישה המתוכננת ואם מדובר בהכנת הקרקע לקראת הצטרפות לקואליציה, השיב אוזן כי "מדובר בפגישה מקצועית בלבד". בעיריית חיפה סירבו להגיב.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. רק שלא תבכה לו שקיבלה צרות בירושות קודמות...

    לתושבי חיפה נמאס שהתרוצים הופכים לשיטה !!!

  2. אבי

    קליש תחליפי את שם העיר ותקראי לה "בני ברק 2"
    הכל נובע מניהול כושל של דמות שאין לה מושג בניהול עיר.
    תתביישי.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ברצוני לדעת למה ראש עיריית חיפה לא פועלת בקשר לחזירי הבר המסתובבים חופשי בעיר.

  4. מיכאל

    במקום לפתח שכונות חדשות ואזורי עבודה היא עסוקה בלהרוס ובניקוי אורוות
    פשוט ניהול כושל

  5. חיפאי

    קליש נבחרה בזכות החרדים. עכשיו יבוא דרעי לחיפה…נתחיל לגדל זקן ופאות וביום שבת סגר בבית… לתפארת עיר הנמל והחזירים

  6. השיטה ה"דמוקרטית" של סחטנות מגזרית בישראל פשטה את הרגל

    ככה בדיוק מתנהל שוחד פוליטי חברים. מול הפרצוף של כולנו, כי אנחנו שותקים ומסכימים שמגזרים יקבלו את משרד הפנים עם שר פנים עבריין משוחרר משנים בכלא על מרמה וגניבה… אנחנו מסכימים שינתן אתנן מגזרי מכוער תמורת מעמד לועדה המקומית וכך הלאה
    פשוט מגעיל

  7. עצוב אבך

    בישראל ראש עיר כדי להצליח לתפקד צריך להיות מחובר או לעטיני השלטון או לעטיני אילי הון. יהב היה מחובר לעטיני משפחת עופר והקים להם את חוצות המפרץ שהיה אזור תעשייה בכלל, אז קיבל תרומה לאצטדיון. ככה זה עבד.
    קליש ללא עטיני אילי הון, מבינה שהיא צריכה את עטיני השלטון.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר