סוהיל עבאס
סוהיל עבאס

"הכושי עשה את שלו, הכושי יכול ללכת"

מנהל המחלקה לגנים ונוף בעיריית חיפה האגרונום סוהיל עבאס טוען כי הוא נדרש להקדים את יציאתו לפנסיה ולפרוש לאלתר מתפקידו, שבו היא שימש במשך 14 שנה. עבאס: "מהמכרז שהוציאה העירייה לתפקיד שלי משתמע שאם אין לך ניסיון כאגרונום אז גם ניסיון במדעי החברה זה טוב. מה הקשר?"

פורסם בתאריך: 8.7.20 18:47

עיריית חיפה דרשה ממנהל המחלקה לגנים ונוף האגרונום סוהיל עבאס להקדים את יציאתו לפנסיה ולפרוש לאלתר מתפקידו, שבו הוא שימש במשך 14 שנה. עבאס חש פגוע, רואה בכך פיטורים לכל דבר ותוהה למי ראש העיר עינת קליש רותם מייעדת את התפקיד.

"לצערי הוחלט לסיים את עבודתי", אמר עבאס ל"כלבו – חיפה והקריות", "כנראה שיש להם אגרונום טוב יותר ממני. לאחר 14 שנה של עשייה אין סופית בכל התחומים – גינון, שתילת צמחים, נטיעת עצים, התקנת מתקני משחקים, טיפול באנדרטאות ומה לא – הכושי עשה את שלו, הכושי יכול ללכת. ביקשו ממני להקדים פרישה וזהו".

ואתה רואה את זה כפיטורים?

"אם מבקשים ממך להקדים פרישה אז תבין את הרמז – אתה לא רצוי. אלו פיטורים מכוערים. התקשרו אלי מאחת מהמשתלות שעובדות עם רשויות מקומיות רבות ואמרו לי שכל הרשויות הזמינו פרחים לשתילה ורק חיפה לא. ראש העיר החליטה כנראה שהיא לא רוצה פרחים, אז בסדר, אבל זה לא אומר שהגינון הוא לא טוב. עברנו לשיטות גינון מתקדמות והכל עובד טוב. נראה מי ייבחר לתפקיד. מהמכרז שהוציאה העירייה לתפקיד שלי משתמע שאם אין לך ניסיון כאגרונום אז גם ניסיון במדעי החברה זה טוב. מה הקשר? את זה נדע בקרוב".

 

 

אתה נשמע פגוע מאוד.

"צר לי מאוד. השקעתי שנים רבות בעיר ואהבתי מאוד את העבודה, את התושבים, את מתן השירות ואת העשייה. גם כל נושא השיקום לאחר השריפה הגדולה ב-2016 עבר דרכי. כשאתה הולך היום במקומות שנשרפו, אתה לא מאמין שהיתה שם אי פעם שריפה, שהכל היה שחור ועכשיו הכל ירוק. עשינו מבצע ענק לטיפול בעצי האיקליפטוס בעיר וקיצצנו אותם כדי שלא יהוו סכנה לציבור, וזאת בניגוד גמור לדעותיהם של כל האגרונומים. הם אמרו לי 'מה, השתגעת?', והנה היום הכל פורח מחדש ומלבלב. אבל כנראה שכל זה לא מוצא חן בעיניהם של אנשי הנהלת העירייה, ולי זה חבל מאוד".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "לנוכח מספר התלונות מתושבי חיפה שקיבלנו על איכות הגינון בעיר ועל ניקיון הגנים והפארקים, הוחלט לסיים את העסקתו של עבאס".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

19 תגובות
  1. השקוף.

    מעניין מאוד מי התלונן?????בובה מייסס…….העיריה רוצה להצניח מישהו מבחוץ…..חבר מטעם ……הבנתם!!!!!!וזה בסדר גמור אבל לפחות תאמרו לאיש את האמת!!!!!!!!אבל הבנו כבר עם איזה ראשת עיר יש לנו עסק!!!!!

  2. חיפאי מודאג

    עיריית זבל בושה וחרפה
    אל תגדאג סוהיל, יבוא מקורב חדש מעכו.

  3. מחלקה שלא עבדה

    החלטה נכונה של העירייה. לא מורגש בכלל שיש מחלקה שאחראית על גינון. יש המון רחובות עם צמחים שחוסמים את המדרכות, יש עצים שעומדים ליפול, יש קוצים שלא גוזמים אותם ויש שריפות (כמו שהיה לא מזמן ביד לבנים), יש מינים פולשים כמו האילנתה הבלוטית שלא מטפלים בה והיא כבר נמצאת בכל חור. שותלים עצים כמו דקלים שלא מתאימים לאקלים יש תיכוני. לא ברור מה המחלקה עשתה עד היום. מי שלא עושה את העבודה שלו טוב אז שיקח את הדברים שלו וילך.

  4. דר קליש ומיסטר צוק

    זוג הפלא ירדו מהפסים. ישאירו להבא אחריהם חורבן.

  5. מי שהחליט להוציא אותך מהמערכת

    יקבל את העונש שלו. הגלגל מסתובב….
    אתה איש יקר. אף תושב לא התלונן עליך אישית.
    לא קנו פרחים כי זה מושך חזירים.

  6. מהגינה הקהילתית

    בושה לעירייה. אני מכירה מקרוב את פועלו של מר עבאס לטובת הגינון בעיר, הוא עושה המון ומקל הלב, גם בתנאי תקציב לא פשוטים. התגובה של העירייה פשוט מחפירה. אפילו אם היה משהו בטענות, זה מחפיר לעירייה להגיב ככה לכתבה בעיתון. בזיון.

  7. גילה

    על פי אותה מתכונת תגובה, לנוכח התלונות הרבות על מצב העיר ואיכות הניהול הירודה, קליש וכנופייתה צריכים לעוף כעת בבעיטה הביתה

  8. מי שזורק עובדים נאמנים. אנשי משפחה. שיתבייש

    סופו להיזרק גם לגנזך העיר

  9. אפרופו עצים

    כל העיר מלאה מלאה בעץ הפולש אילנתה מי אחראי לזה? אין רחוב בעיר שהעץ הזה לא פלש והורס מינים אחרים. מי אחראי על זה.?

  10. שירה

    מתחילים מהראש.
    עינת קליש רותם לא מתאימה לתפקיד.
    כל התלונות שלנו התושבים התחילו מאז שהגעת . הכל ביטלת , עצרת , הרסת וממשיכה בהרס העיר
    כבר כמעט שנתיים בתפקיד ורק ממנה וממנה , לוקחת יועצים, פרסום ויחסי ציבור והעיר בקריסה

  11. אזרח ותיק

    ברחוב דישראלי ביצעו שיפוץ כללי . כל מה שקשור לגינון זוועה . הרשלנות זועקת !!!

  12. הצעה למינוי לתפקיד

    אפשר למנות את דליה טרייביץ' לתפקיד, היא מבינה באגרונומיה, חקלאות וסביבה.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגיע הזמן להחליף מטאטא חדש, כל הגינון מוזנח, כל הרכב שלי נשרט מהגדרות חי, מלא קומבינות יש בעירייה, אוכלי חינם, מחתימים כרטיס והולכים לעבוד בעבודה אחרת.

  14. מקומי נטליה

    חיפה עיר יפה ונחמדה מכל הבחינות-פשוט אין יד מכוונת לתיירות פנים-ראש עיריה זא לא צריך להיות "סתם פיגורה" כפי שיש כיום בעיר-חבל על העיר והתושבים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר