אשכול הגנים ברחוב אנילביץ' (צילום: שושן מנולה)
אשכול הגנים ברחוב אנילביץ' (צילום: שושן מנולה)

מדוע מעבירים למושבה הגרמנית בחיפה גן דתי במקום גן ערבי?

מה עומד מאחורי החלטת העירייה להעביר גן טיפולי ערבי קיים בתוך אשכול גנים לרחוב ליאון בלום, מחוץ לאזור הרישום של הילדים, ולהכניס במקומו גן דתי?

פורסם בתאריך: 7.5.17 17:36

העירייה מתכוונת להעביר בשנת הלימודים הבאה גן ילדים טיפולי לילדי המגזר הערבי אשר שוכן ברחוב אנילביץ' במושבה הגרמנית כבר 15 שנה לרחוב ליאון בלום ולהקים במקומו גן דתי. ההורים הזועמים פנו במכתב לראש העיר יונה יהב ולאגף החינוך אך עד כה לא נענו. במכתב כתבו ההורים: "אנחנו מתנגדים באופן נחרץ למהלך. ההרגשה המשותפת לכולנו היא שיש כאן ניסיון לפתור בעיות של מגזר דתי על חשבון ילדינו, וזה גובל באפליה, מריח לא טוב וגורם לנו להרגיש שהילדים שלנו הם הקורבן בכל הסיפור".

דוניה פארג', אם לילד בגן שמיועד לעבור לגן ברחוב ליאון בלום: "יום אחד הודיעו לנו שמעבירים את הגן של הבן שלי לרחוב ליאון בלום ומכניסים במקומו גן דתי. אנחנו לא מבינים למה מעבירים גן קיים שלומדים בו ילדים בסביבה שמוכרת להם כדי להכניס גן אחר? יש בגן 11 ילדים מגיל 3 ועד גיל גן חובה. יש הרבה שיתופי פעולה בין הגן הזה לגן סמוך ופעילויות שעוברים הילדים ביחד. הגננות שם עבדו קשה מאוד על שיתוף הפעולה ובנו תוכנית טובה. בגן יש חצר גדולה שהילדים משחקים בה. עכשיו מעבירים את הגן למקום שאין בו גנים אחרים, שלא נמצא באזור הרישום שלנו ושלא קרוב למקום שבו אנחנו גרים. לנו ההורים זה קשה כי ליאו בלום זה בקצה השני של העיר. אני למשל לא יכולה להגיע לשם בשעות שהם מבקשים. המקום הזה הוא בניין מגורים גבוה, ובכביש שמוביל אליו עוברות הרבה מכוניות. הגן הזה גם לא מזמין במיוחד לילדי גן טיפולי עם בעיות מורכבות".

הורה נוסף לילד בגן: "אנחנו חוששים שאם העברת הגן שלנו תעבור בצורה חלקה, בשנה שלאחר מכן יעבירו לשם גם את הגן השני. אנחנו באמת לא מבינים למה השינוי הזה נחוץ. פנינו לחבר המועצה ד"ר סוהיל אסעד שיעזור לנו, והוא הבטיח לסייע".

ההורים חוששים שהשינוי יביא לרגרסיה אצל הילדים שכבר רגילים למקום. "אם העירייה חושבת שהמקום בליאון בלום הוא כל כך טוב, למה לא לייעד אותו לאוכלוסיה הדתית שממילא גרה שם?", שאל אחד ההורים.

אסעד: "ההורים אכן שלחו אלי מכתב ובו הביעו תסכול רב וטענו שהם מרגישים אפליה שפתאום רוצים לפתור בעיה של המגזר הדתי על חשבון הילדים שלהם. גם אני חושב שההעברה הזו רק תפגע בילדים. אני עדיין פועל כדי שההחלטה הזו תבוטל ומקווה מאוד שראש מינהל החינוך אילנה טרוק, שבדרך כלל מבינה מאוד את צורכי המגזר, תבין גם הפעם את העניין הרגיש הזה ותשנה את החלטתה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "בגן הטיפולי ברחוב אנילביץ' משובצים שני ילדים בלבד המתגוררים בשכונה. כל שאר הילדים מוסעים לגן במימון העירייה משכונות אחרות. לקראת השנה הבאה חלה עלייה במספר תושבי השכונה המבקשים להירשם לגן בשכונת מגוריהם, ועל כן הוחלט על העברת הגן הטיפולי למיקום חדש, אשר גם אליו יוסעו הילדים על ידי העירייה. העירייה בוחנת בימים אלה חלופות שונות למיקום גן חדש עבור הילדים, וזאת כדי להבטיח שהילדים ילמדו בתנאים מיטביים העונים על צורכיהם. עיריית חיפה תמשיך לדאוג להסעות הילדים של ילדי הגן הטיפולי לגן החדש בדיוק כפי שנעשה עד היום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר