שתי החניות שנגרעו ברחוב טשרניחובסקי 7 לטובת מיזם "20 דקות-זוז!"
שתי החניות שנגרעו ברחוב טשרניחובסקי 7 לטובת מיזם "20 דקות-זוז!"

"נמנעת מאיתנו זכות בסיסית להגיע לביתנו בשלום"

מקומות החניה האחרונים ברחוב טשרניחובסקי 7 בכרמל הצרפתי נלקחו על ידי עיריית חיפה לטובת מיזם "20 דקות-זוז!", וזאת לאחר שחניות נוספות נלקחו לטובת פחי אשפה ותחנת אוטובוס מרוחקת. פרופ' עוזי אלידע שנמצא אחרי ניתוח גב ומתקשה בהליכה ואשתו חולת הלב פנו לראש העיר עינת קליש רותם בעניין, אך לא נענו

פורסם בתאריך: 30.7.20 09:46

עיריית חיפה גרעה מקומות חניה בתחילת רחוב טשרניחובסקי בכרמל הצרפתי, ותושבים המתגוררים במקום, חלקם נכים וחולים, נאלצים לחנות את רכביהם במרחק רב מביתם וללכת אליו ברגל בחום הכבד.

פרופ' עוזי אלידע שמתגורר ברחוב טשרניחובסקי פנה לראש העיר עינת קליש רותם בעניין, אך עד כה לא נענה. "אני פונה אלייך בבקשת עזרה דחופה", כתב אלידע לקליש רותם, "אשתי חולת לב ונעזרת במקל, ואני אחרי ניתוח גב גדול ומתקשה בהליכה. ברשותנו כלי רכב עם תו נכה ממשרד התחבורה. למרות זאת לקחה עיריית חיפה השבוע את שני מקומות החנייה האחרונים הצמודים לבניין שבו אנו מתגוררים זה 30 שנה ברחוב טשרניחובסקי 7, והפכה אותם לאזור חניה ללא תשלום ל-20 דקות ללא כל התראה. שינוי זה מונע מאיתנו גישה לביתנו. אני מתגורר בבניין ובו שש דירות, ולכל השכנים יש מצוקת חניה חריפה, אך העירייה ביטלה בהדרגה את כל מקומות החנייה".

לטענתו של אלידע, "מקום חניה אחד נלקח בעבר ובמקומו הוצבו שלושה מיכלי אשפה ופח למיחזור נייר. מקום חניה נוסף בשטח טשרניחובסקי 7 נצבע לפתע לפני כמה חודשים בצבע אדום-צהוב והפך ללא כל סיבה להמשך תחנת האוטובוס הממוקמת ליד בניין טשרניחובסקי 5 למרות שהוא מחוץ לתחום התחנה, וכך נגרעו עוד מקומות חניה. שני מקומות החניה האחרונים של הבניין שנותרו הפכו השבוע לחניה מהירה ל-20 דקות לכל דכפין ליד פיצוצייה. בצדו השני של הרחוב הוקצו לאחרונה על ידי העירייה עוד שלוש חניות למכוניות Car2Go מעבר למה שכבר קיים ברחוב, ואלה צמצמו עוד יותר את אפשרות החניה. מכוניות אלו חונות לא פעם במקומות שאינם מוקצים להן ומצמצמות עוד יותר את אפשרויות החניה. בגלל מצוקת החניה, בחודש דצמבר 2019 קיבלה אשתי דוח חניה למרות תו הנכה שהוצג בחלון הרכב. הדוח שהגיע לדיון בבית משפט בוטל ברגע האחרון בזכות טיפולה המסור של חגית פרץ-שנער, מנהלת המחלקה לשירות ברשות החניה. פרץ-שנער בדקה את סוגיית החנייה באזור והכירה בבעיה".

 

החניה שנגרעה ברחוב טשרניחובסקי 7 לטובת פחי אשפה

החניה שנגרעה ברחוב טשרניחובסקי 7 לטובת פחי אשפה

 

החניות שנגרעו ברחוב טשרניחובסקי 5 לטובת תחנת האוטובוס המרוחקת

החניות שנגרעו ברחוב טשרניחובסקי 5 לטובת תחנת האוטובוס המרוחקת

 

ל"כלבו – חיפה והקריות" אמר אלידע: "הדבר המינימלי שיכולה העירייה לעשות כעת הוא לבטל את חניית ה-20 דקות בחינם כדי שהדיירים יוכלו לחנות במקומות הללו. יצירת חניה ל-20 דקות מונעת מאיתנו זכות בסיסית להגיע לביתנו בשלום, וזאת למרות שיש ברשותנו תו נכה ואין ביכולתנו לצעוד מאות מטרים".

 

 

בתוך כך הודיעה אתמול (רביעי) העירייה על סיומו של השלב השלישי בתהליך סימון החניות של המיזם "20 דקות-זוז!". במסגרתו זו, נמסר מהעירייה, נוספו יותר מ-30 מקומות חנייה חדשים בכרמל הצרפתי, בנוה שאנן, בהדר, בעיר התחתית, בקרית חיים ובמרכז הכרמל.

 

חניות חדשות של "מיזם 20 דקות-זוז!" במרכז הכרמל (צילום: דוברות עיריית חיפה)

חניות חדשות של "מיזם 20 דקות-זוז!" במרכז הכרמל (צילום: דוברות עיריית חיפה)

 

"בדומה לשאר המקומות שנבחרו להיכלל במיזם, גם מיקומים אלו נקבעו באזורים שבהם קיים ריכוז גדול של עסקים ומספר מועט של מקומות חנייה", מסרה העירייה, "מיזם '20 דקות-זוז!' נועד ליצור תחלופת רכבים גבוהה, ובכך להגדיל את מספר הלקוחות שיכולים לעצור לפרקי זמן קצרים על מנת לבצע סידורים שונים כמו רכישת מוצרים או איסוף פריט שהוזמן מראש מבלי להסתכן בקבלת דוח חנייה".

על טענותיו של פרופ' אלידע לא נמסרה תגובה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    במקום לעשות עשרים דקות זוז – לגרור רכבים שחונים לא כחוק ואז האנשים יתחנכו לשימוש בתחבורה ציבורית.

  2. דרוש עכשיו: ״20 דקות - אל תזוז״

    מיזם שיבוא במקום פחי האשפה! כלומר, תחנה לפי בחירתך, ליד הפח או בתוכו…

  3. יבגני

    על זה לעשות כתבה שלמה?!! אני מבין את הקושי של אותם האנשים אך יחד עם זאת אני בטוח שאותם 4 מקומות חניה שנלקחו לטובת הולכי הרגל או לפרויקט של העירייה , לא ממש היו מצילים את המצב. באיזור יש מצוקת חניה גדולה. חוץ מזה בימינו שירות מוניות הוא מגוון ומאוד יעיל שאולי כדאי לנסות להשתמש בו בתקופות מאתגרות של החיים.

  4. אילנה

    קורה שבמסגרת לימודי אדריכלות ערים, שוכחים המרצים לספר לסטודנטים שבעיר גרים בני אדם

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אתם מבינים את האבסורד?? הם טוענים: אנחנו מתקשים בהליכה – ובנהיגה אתם לא מתקשים?
    יש לכם תחנת אוטובוס מול הבית. לא צריכים ללכת 10 מטר. מול הבית!!!!
    בשביל מה אתם צריכים בכלל רכב? תזמינו מונית או תסעו באוטובוס.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ללכת עד האוטו מהבית זה לא קשה. ללכת מהחניה של בית החולים לרופא זה לא קשה. לנהוג באוטו זה לא קשה. לחנות עוד שני מטר זה כבר סף העולם. בטח הם מהחבר'ה של אלי לנדאו שרוצה לתת לפנסיונרים חניה חינם בכחול לבן (אם יש אלפי שקלים לאוטו, דלק, ביטוחים, כחול לבן זה כלום).

  7. שלמה כהן

    העירייה לא צריכה לדאוג לחניות חינמיות לתושבים! אם אני קונה פסנתר כנף ואין לי מקום בבית – אני לא דורש מהעירייה שיגדילו לי את הדירה או שיבנו לי מחסן. אותו דבר עם אוטו שהוא רכוש פרטי. למה העירייה צריכה לתת פתרונות אחסון לרכוש הפרטי של התושבים?

  8. שרי

    עיריית חיפה נגד תושביה ולא רק במקרה זה.
    בשביל מה צריך בטשרניחובסקי 7 חניה ל 20 דקות. אין שם שום מתחם קניות.
    ואיך זה שפוי אשפה ממקמים על חניות ברחוב.
    עיריית חיפה מנותקת מהעיר.
    העיקר מיזם מטופש של ראש העיר מתרחב ומתרחב ללא צורך.
    למה בכרמל הצרפתי לא הציבו עד היום פחים כתומים? עד סוף שדרות הנשיא יש ומרחוב טשרניחוסקי אין.
    הכרמל הצרפתי ומערב חיפה לא שייכים לעיר של קליש.
    הנהגת העיר הנוכחית היא חרפה.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שגר בעיר וקנה דירה ללא חניה שיתחיל להשתמש בתחבורה ציבורית מוניות ואוטובוסים שהם זולים במיוחד.ומי שקנה דירה בקומה רבעית בלי מעלית שיעלה במדרגות 100 מדרגות כל פעם ,או שיבקש רשיון ויתקין מעלית על חשבונו

  10. סעו בתחבורה ציבורית

    מקרה מביך יש להם תחנת אוטובוס ממש מול הבית וטוענים שנמנעת מהם "זכות בסיסית"..
    החניית אוטו זאת לא זכות בסיסית בערעם רבות ברחובות ראשיים כמו טשרניחובסקי לא קיימת בכלל חנייה.
    הגיע זמן לעבור לאוטובוס חבריה. די לפינוק

  11. יואב

    תפסיקו להיות חסרי רגישות . מה זה ההצעות ליסוע בתחבורה ציבורית . זה לא הפתרון.
    הפתרון הוא שעיריית חיפה לא תגזול מקומות חניה שהיו חופשיים קודם לתושבים. רק במקומות בהם היה כחול לבן היא יכולה לוותר על דמי החניה שגבתה אבל היכן שהיה חופשי זה צריך להישאר כך . מה גם שלא בכל מקום צריך לתקוע 20 דקות זוז . בטשרניחובקי 7 אין מרכז מסחרי ולא צריך !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר