חניה בכחול-לבן בהדר (צילום: חגי פריד)
חניה בכחול-לבן בהדר (צילום: חגי פריד)

תושבים ותיקים מתלוננים: לא קיבלנו את תו החניה

תושבים ותיקים רבים טוענים שהם ממתינים כבר יותר מחודש לקבלת התו "חיפאי ותיק" שיזכה אותם בחניה בחינם ברחבי העיר. לדבריהם, הם מילאו אחר הוראותיה של עיריית חיפה, מילאו טפסים, שלחו אישורים מתאימים, ואף קיבלו אישור שהניירת הגיעה לעירייה, אך לא קיבלו את התו המובטח

פורסם בתאריך: 19.11.20 16:27

תושבים ותיקים רבים ממתינים כבר יותר מחודש לקבלת התו "חיפאי ותיק" שיזכה אותם בחניה בחינם ברחבי העיר. ב-18 באוקטובר בישרה העירייה כי היא החלה בחלוקת התווים, אך לטענתם של תושבים רבים הם מילאו אחר הוראותיה של העירייה שדורשת מילוי טפסים ושליחת אישורים מתאימים, ואף קיבלו אישור שהניירת הגיעה לעירייה, אך לא קיבלו את התו המובטח.

כזכור, העירייה ביטלה את החניה בחינם שניתנה לסטודנטים והעבירה את הזכות לכך לאזרחים ותיקים. העירייה הבטיחה תו שיהיה תקף לשנתיים ויזכה את מחזיקו בשלוש שעות בחינם ביום לצד המדרכות שמסומנות בכחול-לבן. חניה בחינם לגמלאים היתה אחת מהבטחות של ראש העיר עינת קליש רותם ליו"ר סיעת שדולת הגמלאים אלי לנדאו במסגרת ההסכם הקואליציוני בין סיעת חיים בחיפה בראשותה לשדולת הגמלאים.

משה קפלן, 85, לשעבר יו"ר ועד שכונת רמת אשכול והיום פעיל שכונתי, הוא אחד מהתושבים שפנו ל"כלבו – חיפה והקריות" לאחר שלא קיבלו את התו: "בחודש אוקטובר, עם פרסום ההודעה של העירייה, פניתי לאתר האינטרנט של העירייה כדי לקבל תו החניה, עם העתקים של כל מיני דברים מוזרים שלעניות דעתי את רובם הגדול היא לא צריכה והיתה יכולה לקבל על ידי הקלדת מספר תעודת הזהות שלי במחשביה. מדובר במסמכים כמו אישור ארנונה עדכני המעיד על החזקה בנכס על שם המבקש, ספח של תעודת הזהות עם הכתובת שלי ועוד דברים משונים, אבל שלחתי".

וקיבלת תשובה?

"לזכותה של העירייה ייאמר שמילוי הטופס המקוון היה קל, תוך כמה דקות קיבלתי אישור שמה ששלחתי הגיע, וזהו. אנחנו מתקרבים לסוף חודש נובמבר, ועדיין לא שמעתי דבר. אני יודע שכמוני יש רבים שסובלים מאותה הבעיה".

 

 

פנית לרשות החניה?

"התקשרתי למספר הטלפון שפרסמה העירייה, והועברתי מיד למענה אוטומטי ובו פירוט של נושאים שבקשות לתו חניה לא מוזכרות בו. עד מהרה נכנסתי לתוך מבוך שעיקרו הוא תשלום דוחות חניה, אבל לא מה שאני צריך. העירייה צריכה לקחת בחשבון שמדובר באוכלוסייה מבוגרת שצריך להקל עליה ולא להכביד".

לנדאו: ״לא הגיעו אלי תלונות, להיפך – למיטב ידעתי כבר לפני כחודש חילקה העירייה 4,000 תווים. אפילו עזרתי למי שלא הצליח לעשות זאת בצורה מקוונת והסברתי איך לשלוח את הטפסים דרך הדואר. למי שיש בעיה שיפנה אלי, ואעזור לו".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "חלוקת תווי החנייה נמשכת כל העת. בעיריית חיפה התקבלו עד היום אלפי בקשות אשר נבדקות ומטופלות באופן פרטני. העירייה תמשיך לעשות כל שביכולתה על מנת שכל הפונים יקבלו את התו במהירות האפשרית".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. חיפאי

    קיבלתי את התו בדואר רגיל כשבועיים אחרי מילוי הטופס הנדרש באתר. הדרישה לצירוף העתקי מסמכים מסרבלת את ההליך -צריך לסרוק את המסמכים, לשמור בתור תמונה JPG ולצרף לטופס. אנשים מבוגרים מתקשים בפעולות כאלה ולא תמיד יש סורק. המסמכים: תושב חיפה (בן 70 שנה ומעלה) בהצגת ת.ז + ספח עדכני + רישיון נהיגה בתוקף + בעל רכב על שמו בלבד +הצגת רישיון רכב בתוקף + אישור ארנונה עדכני המעיד על החזקה בנכס על שם המבקש (לצרכי מגורים בלבד).

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נשים בני 80 בכלל כשירים לנהוג?
    הגיע זמן לעשות בדיקות כשירות שנתיות לבני 70± ולהוריד מהכבישים מי שלא כשיר. קחו מוניות.

  3. אולי באגף החניה של עכו יעשו הדרכות שירות לחיפה

    שם הכי טוב. המודל מועתק במלואו

  4. ציר הזמן בקדנציה הזאת

    11.2018 – נשאף להיות פריז וברלין
    11.2019 – מנסים למנוע פה הארלם
    11.2020 – מתקשים להעתיק מעכו
    11.2021 – נשאף להיות כמו ירוחם

  5. תמר שטרמר

    כבר חודש ימים אני מחכה לתו החניה. פניה טלפונית לעיריה נענתה בתשןבה על עומס וכיו"ב
    . מאכזב. מקווה לקבל את התו במהרה

  6. עדנה

    חחח… עבדה עליכם ראש העיר שלא מצליחה לנהל אפילו את כלכלת ביתה.
    מתי ניפטר ממנה כבר?

  7. דנה

    אני פניתי למחלקת הגינון באיזה עניין שדורש התערבות העירייה. שלחו לי הודעה שקיבלו את הפנייה אבל עבר חודש ואין שום תגובה , כנראה שגם לא תהיה.
    גם פניות למחלקת המים לא נענות ולא מטופלות ואני רק רציתי להודיע להם על דליפת מים מים שראיתי בצנרת הגינון כדי שיתקנו ולא יהיה בזבוז מים לשווא אבל זה מטפטף ולאיש לא אכפת.
    בזמן יהב לעומת זאת פניות דומות נענו וטופלו תוך שני ימי עבודה.
    עיריית חרפה בראשות קלישאה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר