מדרכות צבועות בכחול-לבן
מדרכות צבועות בכחול-לבן

העירייה מבטלת את החניה בחינם לסטודנטים

על מנת לקיים את הבטחת הבחירות של ראש העיר עינת קליש רותם לסיעת שדולת הגמלאים ולהעניק חניה בחינם לאזרחים ותיקים, הוחלט בעיריית חיפה לבטל את ההטבה של חניה בחינם לסטודנטים שניתנה בתקופתו של יונה יהב

פורסם בתאריך: 11.8.20 13:13

עיריית חיפה מבטלת את ההטבה לסטודנטים שבמסגרתה הם קיבלו תו חניה המאפשר להם חניה בחינם בכחול-לבן ברחבי העיר – כך נודע ל"כלבו – חיפה והקריות". במקביל מקדמת העירייה חניה בחינם לתושבים ותיקים בני 70 פלוס – תנאי שדרש חבר מועצת העיר אלי לנדאו מסיעת שדולת הגמלאים במסגרת ההסכם הקואליציוני עם סיעת חיים בחיפה של עינת קליש רותם ואשר עד כה לא קוים.

ההחלטה להעניק חניה בחינם לסטודנטים התקבלה בשנת 2010 ביוזמתם של חברי המועצה שי אבוחצירה ואורי גרינברגר מסיעת צעירי חיפה ובעידודו של יו"ר אגודת הסטודנטים דאז יוסי שלום, שמשמש היום חבר מועצה בסיעת יונה יהב וצעירי חיפה. מטרותיה של ההטבה היו לעודד צעירים להתגורר בעיר ולמנוע נטישה של צעירים חיפאים, ומשום כך ניתנה ההטבה לסטודנטים שכתובת מגוריהם לפי רישומי משרד הפנים היא בחיפה ואשר לומדים במוסדות להשכלה גבוהה בעיר.

בהנהלת העירייה מצדיקים את ביטול ההטבה בטענה כי בתו אשר מעניק חניה בחינם השתמשו גם הוריהם של הסטודנטים מבלי שניתן היה לפקח על כך. כמו כן הם מצביעים על השאיפה להגדיל את הכנסות העירייה מתשלומי חניה, מה גם שקליש רותם מחויבת להבטחתה ללנדאו לחניה בחינם לתושבים ותיקים.

 

 

שלום מסר בתגובה: "כואב לי מאוד לשמוע בשורה כזו לקראת פתיחתה של שנת הלימודים האקדמית, ועוד בתקופת הקורונה שכידוע לא הטיבה עם מי שאינו מבוסס כלכלית ועם מי שמצא את עצמו מחוץ למעגל העבודה. במקום לשמוע מראש העיר כיצד היא מסייעת לציבור הסטודנטים ודואגת לרווחתם, אנחנו שוב שומעים איך היא לוקחת מהתושבים את מה שהם קיבלו עד היום. הייתי מצפה גם ממחזיק תיק הצעירים, סגן ראש העיר דוד עציוני, שיילחם על השארת ההטבה לציבור הסטודנטים על כנה. אחרי זה מתפלאים שהצעירים נוטשים את חיפה ונכנסים לסטטיסטיקות העגומות של הגירה שלילית".

יו"ר אגודת הסטודנטים בטכניון לינוי נגר שאול: "זהו ביזיון שעירייה שחרתה על דגלה להשאיר את הצעירים בעיר מחליטה להבריח אותם. ההחלטה לבטל את החנויות בחינם לסטודנטים התקבלה באופן חד צדדי מבלי לשוחח על כך עם נציגי הסטודנטים. זו החלטה מכעיסה במיוחד לנוכח העובדה שבחודשים האחרונים הסטודנטים שלנו התנדבו רבות למען הקהילה. רוב הסטודנטים גם מתגוררים בחיפה ושוכרים כאן דירות, משלמים ארנונה, עובדים במשרות סטודנטים ופוקדים את מקומות הבילוי שנותרו. ביטול החניות בחינם לסטודנטים אחרי שנים שכך היה מקובל הוא שערורייה".

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה גלעד ג'מאל: "אני מברך על ההטבה לגיל השלישי אך באותה הנשימה אומר שההחלטה שהתקבלה ללא התייעצות וללא שיתוף של אגודות הסטודנטים בחיפה היא שערורייה. מעציב מאוד שדווקא בתקופה קשה זו, מכל הבחינות ובעיקרן הכלכלית, העירייה מחליטה להקשות על הסטודנטים במקום לבוא לקראתם ולעזרתם. אציין שמאז כניסתה לתפקיד של עינת קליש רותם טרם נמצא הזמן המתאים לשבת עמנו, היו"רים של האגודות בחיפה, כדי לבחון את מצבו של ציבור הסטודנטים בעיר ולמצוא פתרונות יצירתיים לדור הצעיר שתורם המון לחיפה, לומד ומביא גאווה גדולה לעיר. רוב הסטודנטים שגרים בחיפה שוכרים דירות ועובדים בעבודות מזדמנות, ואינם נכללים בחוקי החל"ת. גם המעט שהעירייה סייעה עד היום לציבור זה בחניה נלקח ממנו כעת. זה מחדל. הייתי מצפה שלאורך התקופה האחרונה היתה קליש רותם נפגשת עמנו ומתעדכנת על בעיות ועל מצוקות שיש לסטודנטים. אנו פועלים מול גופים רבים שעוזרים למצוקות, וחבל שהעירייה אינה חלק מכך. נושא זה הוא הקש ששבר את גב הגמל ביחסים בין עיריית חיפה לאגודות הסטודנטים בעיר".

מהעירייה לא נמסרה תגובה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

25 תגובות
  1. אילנה

    ANY THING YAHAW DID I CAN DO BETTER אי לכך, אם יהב איפשר לסטודנטים לתת את הרכב להורים (כמובן גם אלו שההורים גרים בתל-אביב או קרית שמונה),אני הגב׳ קליש אתן חניה חינם לבני ה-70 ומעלה, כדי ש ם יתנו את הרכב לילדיהם!.

  2. לשלם אלפי שקלים בחודש על דלק/אגרות/טסטים/טיפולים זה בסדר אבל 5.90 לא?

    למי שיש כסף לאוטו יש גם כסף לכחול לבן ושאף אחד לא יבלבל את המוח. כל הזמן אמרו שעציוני משקר ונשלח לגנוב קולות והצעירים התלהבו ממנו כי הוא צעיר בלי להסתכל על הרזומה שלו או על היכולות שלו. עכשיו הם למדו שיעור לחיים.
    נ.ב
    אי אפשר להתבסס על כלכלת סטודנטים והם לא עושים טובה לאף אחד שהם יושבים על בירה בזיו ואוכלים אדממה עם ביגלה. אפשר לחשוב איזה פיתוח של כלכלה הם עושים כשהם תופסים את כל הדירות להשכרה ולא משחררים אותן לשוק החופשי.

  3. מיכי

    עוד אתנן פוליטי של העבריינית המורשעת, הפעם על גבם של הסטודנטים.
    הגיע הזמן לשים קצ לשלטון המטורלל של העבריינית המורשעת.

  4. שהסטודנטים ייקחו אוטובוס

    שהסטודנטים לא יעשו טובות. מחזיקים דירות באזור זיו המבוקש ותושבי העיר לא יכולים לשכור שם דירה כי הכל תפוס על ידי הסטודנטים ולבעלי הדירות אין טעם למכור אותן / להוריד מחיר. באים ל4 שנים מחרבנים, מנגנים על גיטרה על המדרכה ומתעופפים. אם יש להם כסף לשכור דירות ולרכוש רכב אז שישלמו את הגרושים המסכנים האלה על החניה ושלא יעשו טובות לאף אחד. שילמדו בעיר שלהם אם כל כך רע פה. אפשר לחשוב שהסטודנטים מתעניינים במצב של חיפה. אף אחד לא מעביר את הכתובות שלו לפה ולא בוחר בבחירות לקלפי. אחרי 4 שנים של ניצול העיר הם התעופפים מפה.

  5. חיפאי

    כתבה מלאה חייבת גם לציין כיצד ניתן לקבל תו חניה לבעלי 70+ נוהל וכו'

  6. בעולם מוציאים חוקים נגד נהגים ותיקים ורק פה חלם

    נהגים מתושלחים זה העם הכי מסוכן בכביש והעירייה רוצה רק עוד תאונות דרכים אה

  7. אז מה אם הורים משתמשים בחניה חינם

    צריך לתת הטבות לאנשים ששולחים את בניהם ובנותיהם להשכלה גובהה ולא להיפך

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הרבה גמלאים עם תעודכה נכה כך שההטבה לא באמת עוזרת להם
    לעומת הסטודנטים ביניהם בבת גלים ובעיר, שלקיחת חניה חינם יעלה להם ביוקר! בתור מישהי שגדלה בעיר – יש משהו שכן תשאירי לצעירים????

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי אמר שזה סותר? אפשר גם וגם למה צריך שהכל יהיה שחור ולבן זה על חשבון זה? שגם 70+ יקבלו וגם סטודנטים.
    כן סטודנטים הם דור העתיד והם לא אלה שתופסים דירות בנו"ש… מה אתם רוצים שיגורו ברחוב? אני המומה מהתגובות הבוטות כאן כלפי סטודנטים. כאילו הם לא מניעים את כלכלת העיר …

  10. ג. סגל

    תגובות מופרעות של חברי הקומנדו הפסיכים שנוהים כעדר אחרי העבריינית המורשעת שמשמידה את העיר.

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגמלאים המליונרים עם הפנסיה התקציבית ואגירת דירות יוקרה לא מסוגלים לשלם תו חניה?
    אלי לנדאו המליונר לא מסוגל לשלם תו חניה?
    לבטל אותו לכולם. לא היה מוצדק לסטודנטים ולא לקשישים כולם צריכחם לנסוע בתחבורה ציבורית כמו בכל עיר שפויה בעולם.
    רוב בני ה70 פלוס בחיפה שיש להם רכב הם עשירים ומסוגלים לשלם על חניה. נמאס מהבזיון להטבות לעשירים

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מאז שעלתה גברת עינת קליש לשלטון אני חווה רק דברים שליליים שקרו לעיר והמגמה הזאת נמשכת.
    עצוב לי לכתוב זאת על העיר שאני כל כך אוהבת.
    מחכה כבר לבחירות הבאות וכל כך כועסת על עצמי על הבחירה שעשיתי.
    לפגוע בדור הצעיר???? למה דבר צריך לבוא במקום משהו אחר?
    חזרי בך מהחלטתך!!!!!!

  13. א.ד.

    בהטבה של לאפשר חניית חינם לאזרחים ותיקים, לא ישתמשו ילדיהם? קשיש שברשותו רכב, ודאי יש לו מספיק לשלם עבור חנייה.

  14. צפוני

    מה יהיה עם העירייה המפגרת שלנו ועם ראש העיר הנכשלת שלנו ?
    קשה לה לתת חניה גם לקשישים וגם לסטודנטים ?
    מתי יהיו בחירות על מנת שנוכל להחליף את ראש העט ?
    היא באמת חושבת שבני המשפחה לא ינצלו גם את האישור של הקשישים ?

  15. דין דין

    אם לא תהיה חניה לסטודנטים הם לא יהיו בעלי רכב ולא יוכלו לנסוע מחיפה עםתום לימודיהם.

  16. חיפאי

    "תופסים דירות בנו"ש"… פה האוניברסטיאות, תאשימו את מי שהקים אותן, או את הבחירה שלכם/הקרובים שלכם לגור בקרבתן. הסטודנטים נדרשים להעביר את כתובתם לחיפה על מנת לקבל תו זה, משמע הם תושבי העיר לכל דבר ועניין.

    אם הטיעון כלפי סטודנטים הוא שלמי שיש רכב יש יכולת כלכלית לשלם גם על חניה, אותו דבר נכון גם לגבי גמלאים שמחזיקים ברכב. אתם יודעים, אלה שכבר לא עובדים והפנסיה שלהם ככל הנראה תהיה טובה פי אלף משל כל אחד מהסטודנטים בדור הזה. מי שבוחר מראש לא להתנייד בתחבורה ציבורית כדרך קבע לא מושפע בשום צורה מהטבה חניה כזו או אחרת בכל מקרה.

    כמות הרכבים בכביש או בחיפה לא גודלת עם מתן התו. היא אותו דבר בדיוק. אפשר לתת את ההטבה לשתי האוכלוסיות והשינוי הזה היה יכול להיות מוטמע באופן מיידי כך שגם הגמלאים יהנו ממנו. ההבדל היחיד הוא שמחפשים לסגור הגירעון של העירייה על חשבון הסטודנטים כי כרגע השדולה לגמלאים קצת מחזיקה את קליש בביצים – מה שלא ישתנה עקב קצת דוחות/מס חניה.

    מה שיותר חשוב פה זה שעיריית חיפה משתינה על צעירים ואחרי זה תבכה שאין פה כאלה. שיהיה בהצלחה.

  17. די לחניה חינם נקודה

    עשרות אלפי סטודנטים גרים בתל אביב בלי רכב, בלי חניה חינם. הם נוסעים באוטובוסים ומוניות ואוםניים וקורקינטים ואין סיבה שבחיפה זה יהיה שונה. סטודנט יכול לקחת אופניים חשמליות ולנסוע מנוה שאנן לטכניון או אוטובוס לאוניברסיטה. הפינוק הזה מוגזם וסותם את חיפה כל אוקטובר עד יוני. מספיק ודי. כנל הגמלאים, יש אגד תיקתק ויש מוניות ויש אוטובוס. הג'יפ שלכם עולה 200 אלף שקל אז אין לכם כסף כיס לפנגו? מה השטויות האלו

  18. אנונימי

    כסטודנטית חיפאית, אני בהלם שההטבה היחידה שקיבלתי מהעירייה נלקחה ממני. במקומות אחרים בעולם, העירייה מסבסדת לימודי תושביה, העיריה מסבסדת מעונות, העיריה עוזרת. עכשיו באשכרה אני לא מקבלת שום תמיכה מהרשות המקומית שאני שמשלמת לה ארנונה כל חודש כבר שנים (כן, אני לא סטודנטית בת 23).
    ביוב ממשיך לזרום, מדרכה עדיין עקומה, לכלוך ברחובות עדיין יש, ואוטו זבל בשעות השיא בבוקר שמייצר פקק לא נורמלי גם יש.
    מה איך? שיפור. התקדמות. תחושה ש"שווה להיות חיפאי בתקופת קליש". אה, וזיקוקין. גם זה אין.
    חבל.

  19. אני

    העיר מלוכלכת, אני הולכת ברחוב בערב ורואה כמה זרוקה, מלוכלכת ולא מטופחת העיר ואת עינת קליש יש לך זמן ומרחיבה את האזור כחול- לבן מסלקת אזורי חנייה אפורים אפילו ליד אזורי לימודים כמו טכניון, בתי חולים ופקולטות ומבטלת חנייה חינם לסטודנטים… איזה מין ראש עירייה פטטי..

  20. חן

    ואחרי זה מתפלאים שהצעירים עוזבים את העיר הזאת וכפי שאני רואה בתגובות, חיפה מעניינת אך ורק את האוכלוסייה השלישית. לא נותנים שום תמריץ להיות פה או ללמוד פה. אבל בסדר, אם זה מה שאתם רוצים כך נעשה, אני מסיים שנה ד׳ באוגוסט ועף מהעיר הזאת. שחיפה תישאר עיר זקנה, מייעפת ולא מעניינת. היידה מרכז.

  21. ללהוא מתגובה - די לחניה חינם נקודה

    השוואה ממש לא נכונה, לתל אביב תמיד יגיעו לא משנה מה. לחיפה… פחות עד כמעט לא. כצעירה אני יכולה להגיד לך שאין לנו תמריץ להיות בחיפה, אך כאשר שומעים שיש שינוי, כמו שיהב עשה בתחתית זהו תמריץ, שיש חנייה חינם לסטודנטים, זהו תמריץ ללמוד כאן. כדי שחיפה תגיע לרמה של תל אביב צריך תמריצים ולהפסיד קצת ואז לדרוש כמו תל אביב, או כמו ברלין שהגברת שרק הורסת את העיר אומרת. בקיצור, אנחנו שכבה של כמעט 200 סטודנטים שנה ד, התאכזבנו מאוד מחיפה שלא מתחשבת בסטודנטים אך עדיין לוקחת שכר לימודים מלא בתקופה זאת. לא נישאר בעיר הזאת, אבל בכיף שהעיר תישאר לזקנים. נראה מה יהיה איתה עוד 20 שנה. כנראה שאוכלוסייה מושכלת לא תהיה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר