מנהלת בית הספר תמר רבינר ורכזת המדעים מרים מזרחי עם תעודת ההסמכה (צילום: בית הספר הרצל)
מנהלת בית הספר תמר רבינר ורכזת המדעים מרים מזרחי עם תעודת ההסמכה (צילום: בית הספר הרצל)

מזל טוב: הרצל הוסמך לבית ספר ירוק

בית הספר היסודי הרצל בחיפה מצטרף בכך לעוד שמונה בתי ספר במחוז שקיבלו את ההסמכה ממשרד החינוך. תהליך ההסמכה הוא חלק ממהלך רחב היקף של משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה

פורסם בתאריך: 11.5.17 15:18

בית הספר היסודי הרצל בחיפה הוסמך לבית ספר ירוק. בכך מצטרף הרצל לעוד שמונה בתי ספר במחוז שקיבלו את ההסמכה ממשרד החינוך.

במסגרת תהליך ההסמכה נדרשים בתי הספר לעמוד בשישה קריטריונים: שילוב נושא הסביבה בתוכנית הלימודים; ביצוע פרויקט קהילתי סביבתי; ניהול אורח חיים עם דאגה לסביבה בבית הספר וחיסכון במשאבים מתכלים; קישוט בית הספר והחצר בנושאי סביבה; סיוע למועצת תלמידים לעסוק גם בנושאים ירוקים; והכשרת מורים בנושאי סביבה.

תהליך ההסמכה הוא חלק ממהלך רחב היקף של משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה, שמטרתו היא להטמיע את החינוך לקיימות במערכת החינוך ולהפוך את נושאי הסביבה לחלק אינטגרלי מהתוכנית הבית ספרית ומשגרת החיים בבתי הספר. תוכנית זו כוללת השתלמויות מורים בית ספריות, השתלמויות לגננות, בניית תוכניות בית ספריות בנושא קיימות והטמעתן בליווי מדריכים מקצועיים. מוסדות החינוך הירוקים גם נדרשים להתאים את עצמם להתנהלות ירוקה.

מנהל משרד החינוך במחוז ד"ר סער הראל: "מערכת החינוך מצליחה להטמיע את המסר של אורח חיים ירוק בבתי הספר. המושג האקולוגי 'פיתוח רב קיימא' הפך לנחלת הכלל בהתגברות המודעות הסביבתית. אין מקום טבעי יותר לכך ממערכת החינוך, שבבואה להגדיר בוגר היא מחויבת לאדם בעל מצוינות אקדמית, מודעות וסולידריות חברתית המגלה אחריות לסביבה הפיזית שבה הוא חי".

בית הספר הרצל (צילום: בית הספר הרצל)

בית הספר הרצל (צילום: בית הספר הרצל)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר