הפריקסה של לה גואטה (צילום: חגית הורנשטיין)
הפריקסה של לה גואטה (צילום: חגית הורנשטיין)

משה גואטה, אמן פריקסה

משה גואטה, לשעבר בעליו של פאב בחיפה, שב לפני שבע שנים ממקסיקו כשכיפה שחורה מעטרת את ראשו. כשהרב שלו הורה לו להשתקע בטבריה הוא עשה כן, וכך גם כשהרב הורה לו לפתוח את לה גואטה - הפריקסה הטוב ביקום. אז הוא מגיע לחיפה בכל יום כי "אם הרב אומר, זה מה שיקרה"

פורסם בתאריך: 28.12.20 10:06

על לה גואטה שמעתם? אם לא, רוצו לטעום את הפריקסה שלו או את ההמצאה הבלעדית שלו – פריקסביח. ואם אתם לא בעניין, יש גם פלאפל מיוחד.

משה גואטה נולד לפני 50 שנה בטירת כרמל, ובצעירותו היה בעליו של פאב בחיפה. הוא התחתן, נולדו לו שלוש בנות, ויום אחד הוא קם ונסע למקסיקו לנסות את מזלו. אשתו והבנות הגיעו שנה וחצי אחריו, כשהוא כבר התבסס בעסקי הבגדים והדגים, ואז גם נולדה הבת הרביעית. דווקא במקסיקו, כשהוא מוקף בחברים ישראלים שהכיר שם, החלו גואטה ורעייתו בתהליך של חזרה בתשובה.

"יותר קל שם בקטע של הדת, יותר משוחרר", אומר גואטה שחובש כיפה שחורה, "הדת שם לא מלחיצה כמו פה. לפני שבע שנים החלטנו לחזור ארצה לאחר 15 שנים במקסיקו, ואיתי חזרו חמישה ישראלים נוספים. לא היה לי כיוון, אפילו לא איפה כדאי לגור, אז הלכתי לרבי שלי, דוד אבוחצירה מנהריה, שהמליץ לנו להשתקע בטבריה".

אתה מגיע לכאן בכל יום מטבריה?

"כן, חמישה ימים בשבוע, כי הרב התעקש שאפתח מקום בחיפה. ואני לא שואל שאלות – אם הרב אומר, זה מה שיקרה".

ומה הקשר שלך לתחום המזון?

"כל החיים שלי אני סביב זה. אמי חלבית ואבי טריפוליטאי, כך שסביח אכלתי בבית, רק שאני שדרגתי אותו".

אתה מכין את הכל לבד?

"הכל. יותר מזה – עכשיו אני עושה ניסיונות לעשות מקלות מתוקים מהבצק של הפריקסה. המקלות ממולאים בסוכר ובקינמון".

ואתה אוכל פריקסה כל יום?

"כבר לא".

 

משה גואטה (צילום: חגית הורנשטיין)

משה גואטה (צילום: חגית הורנשטיין)

 

 

הפריקסה של לה גואטה כפול בגודלו מכל פריקסה שאתם מכירים. את הבצק הוא מכין בעצמו, וכל מנה מקבלת תשומת לב מירבית כי הוא מתחיל להכין אותה, כולל את הבצק, רק ברגע קבלת ההזמנה. גם הרכבת המנה מקבלת תשומת לב מיוחדת. אם תבחרו בפריקסביח, שלושה סוגי חריף נמרחים על הפריקסה, כל אחד בחלק אחר, כך שלכל ביס יש טעם שונה. יש שם רוטב של פלפל חריף, לימון, זנגביל ושמן זית, רוטב שעשוי מפלפל שאטה טחון עם כמון, שום ופפריקה, ורוטב מפלפל צ'ומה, כוסברה, פטרוזיליה, קימל ושמן. לאחר שהוא מוסיף קוביות תפוחי אדמה, ביצה קשה, טונה, לימון כבוש, חציל מטוגן ושלושה סוגי צ'ירשה (ממרחים) – דלעת, גזר ובטטה – זו הופכת להיות מנה צבעונית עם טעם משובח.

התפריט: פריקסה, פריקסביח, פריקסה טבעוני ב-22 שקל; מנה פלאפל ב-16 שקל; חצי מנה בתשעה שקלים; שבע קציצות בעשרה שקלים; צ'יפס בשקית ב-12 שקל; לחמניית פריקסה ריקה בשבעה שקלים.

לה גואטה יהיה פתוח לטייק אוואי בתקופת הסגר בימים ראשון-חמישי בשעות 18:00-11:00. רחוב חניתה 64, נוה שאנן, טלפון: 051-5157712.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר