צבי ברבי (צילום: שושן מנולה)
צבי ברבי (צילום: שושן מנולה)

ועדות הבריאות והרווחה העירוניות לא התכנסו זה חצי שנה

לפי דוח ההתכנסות של הוועדות בעיריית חיפה, ועדת הבריאות וועדת הרווחה לא התכנסו ולו פעם אחת בחצי השנה האחרונה, שבה משתוללת מגיפת הקורונה ובמהלכה נמצאו 11 גופות של עריריים זמן רב לאחר מותם. היו"ר של שתי הוועדות צבי ברבי: "כל מה שקורה היום זה הזנחה של שנים"

פורסם בתאריך: 4.1.21 07:59

דוח ההתכנסות של ועדות החובה והרשות בעיריית חיפה שהוגש לחברי מועצת העיר לקראת ישיבת המועצה הקרובה, ובו דיווח על מספר ההתכנסויות של הוועדות בחודשים יולי-דצמבר 2020, חושף תמונה לא מחמיאה.

לפי הדוח, ועדת הבריאות וועדת הרווחה לא התכנסו ולו פעם אחת בחצי השנה האחרונה, שבה משתוללת מגיפת הקורונה ובמהלכה נמצאו 11 גופות של עריריים זמן רב לאחר מותם. יצוין כי גם בחצי השנה הראשונה של 2020, בחודשים ינואר-יוני, לא התכנסה ועדת הבריאות, ואילו ועדת הרווחה התכנסה רק פעמיים. בראשותן של שתי ועדות אלה יושב צבי ברבי, יו"ר סיעת אכפת לי מתושבי חיפה במועצת העיר.

הנתונים שנחשפו מעוררים ביקורת קשה בסיעות האופוזיציה. "אי התכנסותן של שתי ועדות אלו צועק לשמים", אומרת חדוה אלמוג מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה, "אלו הן שתי ועדות שבהחלט יש ביניהן קשר, בעיקר בתקופה זו של קורונה. בתקופה כזו, שבה נמצאים תושבים עריריים ללא רוח חיים בביתם ויש צורך משמעותי בין הנזקקים למערכת הרווחה, תפקידן של הוועדות במועצת העיר הוא להיות הזרוע המבקרת לטיפול בנושאים הללו. צר לי שבמשך חצי שנה לא מצאו זמן לכנס את שתי הוועדות האלה ולבחון את הנושאים שדורשים התייחסות".

מוטי בליצבלאו מסיעת הירוקים: "אנחנו נמצאים בתקופה קשה שבה מקבלים אחת לכמה ימים ידיעה על ערירי שנפטר בביתו, ואיפה ועדת הרווחה? איפה הפעילות של העירייה בעניין הזה? איפה העזרה הקהילתית לאוכלוסייה המבוגרת? מה זה הניכור הזה? ועדת הרווחה היא ועדה שצריכה להמליץ בפני העירייה, וכשהיא לא מתכנסת אין המלצות. מה עושים עובדי הרווחה? הם מקובעים בשיטות העבודה שלהם ולא מגדילים ראש. אותו הדבר לגבי ועדת הבריאות. כיצד יכול להיות שהוועדה לא התכנסה כדי לדון במשבר הקורונה?".

ברבי מסר בתגובה: "במחצית השנייה של השנה הייתי במשך חודשיים וחצי באופוזיציה, ומיד כשחזרתי זימנתי את ועדת הרווחה, אך רק שמונה מתוך 30 חבריה אישרו את הגעתם, ולכן לא היה טעם לקיים אותה. רציתי לקיים ישיבה של ועדת הרווחה בזום בגלל הקורונה, אבל השתתפו בה חברים שספרתי על אצבעות כף יד אחת, ולכן התקיימה ישיבה בשילוב עם ועדה אחרת. בחצי השנה האחרונה לא ניתן היה להיפגש שלא בזום, אבל בגלל שהנושאים הם קריטיים החלטנו לפני כשלושה חודשים לכנס את הוועדה, סגרנו מקום בבית אבא חושי וקיבלנו אישור לכנס אנשים, אבל אחרי מיילים וטלפונים אישרו רק שמונה חברים את השתתפותם. לכל ישיבה אני מביא את מנהלי האגף, מנהלי אזורים ומנכ"לים של ארגונים, ולא רציתי להתבזות. זו לא ועדת חובה, כך שלא חובה שאכנס אותה למרות שניסיתי. אנשים לא באים, לא אכפת להם, וזה אומר דרשני. צר לי שאני שומע חברי מועצה שלא בקיאים באגף הרווחה ואומרים שהעובדים הסוציאליים מקובעים. זה חוצפה ממדרגה ראשונה. אגף הרווחה עוסק באלפי דברים – בחסרי בית, בנרקומנים וכו'. כל מה שקורה היום זה הזנחה של שנים, ועכשיו אנחנו מתקנים. לגבי ועדת הבריאות, לקיים ישיבה בזום זה לא רציני, אבל אני יכול להגיד לך שאני וראש העיר עינת קליש רותם נמצאים בקשר עם כל ארגוני הבריאות. רק בחודש מרץ קיבלתי את הוועדה מיעקב פינגולד, וצריך לזכור שגם הוא לא כינס אותה".

 

 

ועדות רשות נוספות שלא התכנסו ולו פעם אחת בחצי השנה האחרונה הן ועדת התרבות, ועדת הספורט, הוועדה לקידום קרית חיים וקרית שמואל, והועדה לתעסוקת נשים ולנשים בתעסוקה.

יו"ר ועדת הספורט לזר קפלון: "את תיק הספורט קיבלתי רק במאי כי הייתי בשנת צינון. לאורך כל התקופה הזאת ממש רציתי לכנס את הוועדה אבל זה לא התאפשר משתי סיבות. האחת – אנחנו מסיימים לקבוע את הקריטריונים להתנהלות בחיפה, והשנייה – אני לא מאמין בישיבות בזום. מיד כשיתאפשר נכנס את הוועדה. עד עכשיו זה פשוט לא התאפשר לי כי נכנסנו מסגר לסגר".

יו"ר ועדת התרבות הרב דובי חיון: "בשנה הראשונה ועד הקורונה התכנסה הוועדה פעם בחודשיים בממוצע. כזכור, ראש העיר הדיחה אותי מתפקיד מחזיק תיק התרבות בספטמבר, ומשכך איני יו"ר הוועדה למעשה. התיק נמצא אם כך בידיה של ראש העיר".

יו"ר הוועדה לתעסוקת נשים ולנשים בתעסוקה תמי ברק: "זה קרה בגלל הקורונה והסגרים. מיד אחרי הסגר הזה ניפגש ונקבע לו"ז קבוע".

יצוין כי בחצי השנה האחרונה התכנסה הוועדה לצעירים בראשותו של דוד עציוני פעם אחת, הוועדה לשוויון מגדרי בראשותה של נעמה לזימי וועדת השמות לרחובות בראשותה של קליש רותם התכנסו פעמיים, וועדת המשנה לתמיכות בראשותו של אריה בליטנטל התכנסה שלוש פעמים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. תכנס את הועדות במקום להאשים לאחור

    ברבי כל מה שקורה היום זה שאנשים פופוליסטיים שרק יודעים להתלהם כמוך הם מועצת העיר, ועובדי הרווחה עסוקים בהוצאות רכב צמוד ולא בליווי צמוד לאוכלוסיה פגיעה.
    הועדות לא מתכנסות, אתם עסוקים במשחקי כסאות בקואליציה ההזויה הזו, חיפה בסחרור קשה כלפי מטה אחרי 15 שנה של הרמון רקוב, הוספתם רקבון עם מנהלת 2030 ומליונים שוב על סגן חמישי מיותר ועוד ועוד.

  2. כמה קל להאשים את הקורונה

    כל העולם מתנהל בזום ולחברית המועלה זה לא מספיק. צריך להעיף אותם בבחירות הבאות.

  3. ברבי עסוק כל היום ביח"צנות אישית

    מה שלא תורם לקידום העצמי – לא נחשב

  4. שיר

    לא מאמינים בישיבות זום. למה?אין כיבוד ובוקרסים. חחח….. עלובים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר