זוג חד מיני עם ילד (צילום: shutterstock/Africa Studio)
זוג חד מיני עם ילד (צילום: shutterstock/Africa Studio)

הקליניקה המשפטית מתייצבת מאחורי העירייה

במכתב ששלח עו"ד הרן רייכמן מהקליניקה למשפט ומדיניות חינוך של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה לראש העיר עינת קליש רותם הוא מגבה את החלטתה של עיריית חיפה לשנות את הטפסים ולציין את פרטי הורה 1 והורה 2: "לתביעה של ארגון בצלמו אין כל עיגון או בסיס משפטי והיא ראויה לכל גינוי"

פורסם בתאריך: 27.1.21 17:31

הסערה בעקבות הפרסום אתמול (שלישי) ב"כלבו – חיפה והקריות" על הדרישה של ארגון בצלמו ליטווק למחוק מטופסי הרישום למוסדות החינוך של עיריית חיפה את המילים "פרטי הורה 1" ו"פרטי הורה 2" ולהחזיר אליהם את "שם האב" ו"שם האם" לא שוככת. במכתב ששלח עו"ד הרן רייכמן מהקליניקה למשפט ומדיניות חינוך של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה לראש העיר עינת קליש רותם, לראש מינהל החינוך אילנה טרוק וליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין הוא מגבה את החלטת העירייה לשנות את הטפסים ולציין את פרטי הורה 1 והורה 2.

במכתב, שכותרתו היא "טופסי הרישום למסגרות החינוך בעיר – איסור הפליה על רקע של נטייה מינית", כתב הרן: "הרינו לפנות אליכם בעקבות פניית הורים מקהילת הלהט"ב לקליניקה למשפט ומדיניות חינוך בעקבות כתבה שפורסמה ב'כלבו – חיפה והקריות' בדבר החלטתה המחויבת והמבורכת של עיריית חיפה להתאים את טופסי הרישום למערכת החינוך לכל המשפחות, ולא רק למשפחות שבהן שני ההורים הם ממגדרים שונים".

רייכמן התייחס במכתבו גם לדרישה של ארגון בצלמו וכתב: "למרבה ההפתעה, ארגון בצלמו פנה באמצעות עו"ד מיכאל ליטווק בדרישה מהעירייה לחזור בה ולשנות את הטפסים בחזרה, כך שיהיה כתוב בהם 'שם האב' ו'שם האם'. בפנייה נטען כי השינוי שערכה העירייה פוגע בתא הבסיסי המשפחתי ובצביונה היהודי של מדינת ישראל. מצאנו לנכון להבהיר כי לא רק שאין כל בסיס לטענות של עו"ד ליטווק אלא שהעירייה מחויבת היתה על פי דין לשנות את הטפסים, וברור כי אין כל מניעה שהעירייה תפעל בהתאם לטפסים אלו".

 

 

לדבריו של רייכמן, "הטענה שלפיה השימוש בתבנית 'הורה 1' ו'הורה 2' פוגעת במן דהוא אין לה על מה להתבסס מכיוון שהיא פונה לכל סוגי המשפחות. המבקשים לבטל את התבנית הזו אינם עומדים על כל זכות מוכרת במשפט אלא מבקשים לפגוע בהכרה במשפחות להט"ב. לתביעה זו אין כל עיגון או בסיס משפטי והיא ראויה לכל גינוי. סעיף 5 לחוק זכויות התלמיד קובע איסור הפליה ברישום תלמיד על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית, בין של הילד ובין של הוריו. הוראה מפורשת זו, אשר נלווית להכרה שהתגבשה במשפט בהקשרים שונים של משפחות שאינן בנויות מאב ומאם, לא רק שאינה אוסרת על שימוש בתבנית 'הורה 1' ו'הורה 2' אלא מחייבת את העירייה
לפעול בהתאם".

בסיום מכתבו מסיים ביקש רייכמן לברך את העירייה "על פועלה הראוי והמתחייב לקביעת טפסים שוויוניים ומכילים" והתריע על כך ששינוי ההחלטה "יוביל לנקיטת הליכים מתאימים".

עו"ד ליטווק מסר בתגובה: "רק לאחרונה נפל בכנסת חוק שקורא לעשות שינוי בטפסים ל'שם האב' ו'שם האם'. דהיינו, רוב הציבור וגם המחוקק הישראלי הם נגד הרעיון. שינוי הטפסים עומד בניגוד לעמדתם של רוב אזרחי ישראל ותושבי חיפה. הטפסים הרגילים אין מטרתם לפגוע במשפחות להט"ביות, והם אינם פוגעים. המטרה בשינוי הטפסים היא להשליט אג'נדה להט"בית על כל אזרחי ישראל – דבר שלו אנחנו מתנגדים בתוקף".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. טרלול פרוגרסיבי

    עכשיו אשתי ואני מתווכחים מי הורה 1 ומי הורה 2. קודם היה הרבה יותר פשוט. שיכתבו אבא אבא אמא אמא וזה יפתור את הבעיה גם למשפחות פוליאמוריות עד גודל מסוים…

  2. החלזונות והאמבות מגבות את ההחלטה האמיצה של עיריית חיפה.

    כל הכבוד לעיריית חיפה שמתחשבת הקלים שאצלם קשה להחליט מי האבא ומי האמא.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר