טופס הרשמה למוסדות חינוך של עיריית חיפה
טופס הרשמה למוסדות חינוך של עיריית חיפה

סערה במועצה: שם האב ושם האם או הורה 1 והורה 2

ארגון בצלמו שלח מכתב לכל חברי מועצת העיר בדרישה למחוק מטופסי הרישום למוסדות החינוך ששולחת עיריית חיפה לתושבים את המילים "הורה 1" ו"הורה 2" שהחליפו את "שם האב" ו"שם האם". שרית גולן שטיינברג: "שינוי חשוב שמכיל מגוון רחב של משפחות". הרב אורי אוזן: "הדבר פוגע בציבור הנורמלי"

פורסם בתאריך: 26.1.21 09:15

סערה בקרב חברי מועצת העיר. אתמול (שני) שלח עו"ד מיכאל ליטווק, אשר מייצג את ארגון בצלמו, מכתב לראש העיר עינת קליש רותם ולכל חברי המועצה בדרישה למחוק מטופסי הרישום למוסדות החינוך ששולחת עיריית חיפה לתושבים את המילים "הורה 1" ו"הורה 2" שהחליפו את "שם האב" ו"שם האם".

ליטווק כתב כי "לאחרונה מחקה עיריית חיפה מטופסי הרישום באגף החינוך את שם האב ושם האם ובמקומם כתבה בטפסים 'הורה 1' ו'הורה 2'. נראה כי הדבר נעשה כביכול מתוך 'קבלת האחר' ורצון לעודד קבוצות מיעוט שוליות כגון להט"בים וצורות משפחתיות אחרות, תוך פגיעה במרבית תושבי העיר. שינוי הטפסים באופן זה ומחיקת 'שם האב' ו'שם האם' מטופסי הרישום מהווה פגיעה חמורה ברוב הדומם במדינת ישראל אשר מגדל ילדים בתוך משפחות טבעיות של אב ואם. חשוב לציין כי הצעת חוק להחלפת הרישום בכל הטפסים הרשמיים בישראל נדחתה".

עוד כתב ליטווק כי "לשינוי הטפסים יש השלכות חמורות, והדבר מהווה פגיעה בציבור נרחב בעיר ובמדינה, תוך רמיסת צביונה היהודי של העיר. מחיקת 'שם האב' ו'שם האם' מטופסי הרישום נועדה לחבל בתא החיים הבסיסי של כל אדם בישראל – התא המשפחתי – ובצביונה היהודי של העיר באופן שמשליך גם על ערים אחרות בישראל. נבקש לציין כי ערים נוספות שגם הן נפלו בעניין וחשבו ששינוי זה הוא תמים ואינו פוגע בחברה, שינו את הטפסים לבקשתנו מתוך הבנה כי על העירייה לפעול בדרך ממלכתית ולא לפגוע בציבור, במיוחד לאחר שהצעת חוק שקודמה על ידי מפרקי המשפחה נפלה בכנסת".

את מכתבו מסיים ליטווק בדרישה "להשיב לאלתר את 'שם האב' ו'שם האם' לטופסי הרישום ולפרסם הבהרה והתנצלות בעניין".

גורמים במינהל החינוך מסרו ל"כלבו – חיפה והקריות" כי השינוי בוצע זה מכבר ותהו על העיתוי של הפנייה. לעומתם, חברים במועצת העיר אמרו כי הם כלל לא ידעו על השינוי בטפסים וכי הדבר נודע להם בעקבות המכתב מטעם ארגון בצלמו. לדבריהם, ייתכן שהצפת הנושא היא רק תחילתו של דיון שעלול לגרום למחלוקות קשות במועצה.

 

 

הפנייה עוררה דיון נוקב של חברים במועצה עם יו"ר בצלמו יהודה פואה. יו"ר סיעת חיפה בשבילנו שרית גולן שטיינברג כתבה לפואה: "עם כל הצער על כך שהשינוי בטפסים מפריע לך, הרי שלרבים אחרים לא רק שהדבר לא מפריע אלא הוא שינוי חשוב ומשמעותי שמכיל מגוון רחב של משפחות. אני שמחה שבזכות מכתבך זה נודע לנו על השינוי המבורך והחשוב שנעשה בטפסים, כפי שקורה בערים נוספות".

נעמה לזימי מסיעת חיים בחיפה של ראש העיר כתבה לפואה: "משמח מאוד להתעדכן דרכך בפעולת העירייה בנושא. רשויות נוספות התחילו לבצע את השינוי הזה, וטוב לדעת שחיפה היא חלק מהרשויות החלוציות בעניין. אין פה שום פגיעה כי אם הרחבת ההכלה. מי שלא מוכן להכיר אפילו בקיום של עוד משפחות שלא ידבר על פגיעה. בכל אופן, בהזדמנות זו אברך את העירייה על הפעולה החשובה. יישר כוח".

גם יו"ר שדולת הגמלאים אלי לנדאו הביע תמיכה בשינוי וכתב: "אני לא מבין את תוכן המכתב וכיצד הדבר הזה מהווה פגיעה בציבור. לעניות דעתי, אין מקום בישראל לגילויי גזענות כלפי ציבור כלשהו, ומוטב היה שלא היית מפנה מכתב זה. אין לי ספק שרבים מחברי המועצה שותפים לדעתי".

לעומתם יו"ר סיעת ש"ס הרב אורי אוזן תמך בפואה וכתב: "הצדק איתך. העולם נברא באופן מסוים, ומדינת ישראל הוקמה בדרך מסוימת. ייתכן ששינוי הטפסים אכן בא למען ציבורים שונים, אך הדבר פוגע באופן חד משמעי ברוב הציבור בישראל ובעולם, שהוא ציבור נורמלי שמקים את משפחתו בצורה טבעית כפי שהעולם צריך להתנהג כבני אדם נורמטיביים. אני שמח ששמת לב לעניין".

מנחם קפלן מסיעת דגל לתושב, אשר משמש מחזיק תיק התרבות התורנית בעירייה, אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אבקש הבוקר הבהרות באשר לשאלה מי נתן את ההנחיה לבצע את השינוי. מלבד עצם העניין שאני מתנגד לו, השינוי פוגע ומכרסם בסטטוס קוו בענייני דת אשר קיים בעיר במשך עשרות שנים".

מארגון בצלמו נמסר: "רוב מוחץ של אזרחי ישראל הוא נגד שינוי הטפסים, והראיה לכך היא שרק לאחרונה נפל בכנסת חוק שקובע להחליף את הטפסים הממשלתיים. לא ניתן לקומץ קיצוני להשליט את עמדתו על רוב אזרחי ישראל. לא ייתכן ששוב ושוב קומץ קטן שאינו מייצג את עמדת אזרחי ישראל ואשר ממומן בעיקר ממדינות זרות ומהקרן החדשה לישראל יקבע מה יקרה במדינת ישראל".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

28 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לזה יש זמן כוח?
    מה עם מה שבאמת חשבוב לתקו עבור התושבים החיפאים?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה כשאלי דוקורסקי שינה את הטפסים אגרון בצלמו לא אמרו כלום? תמיד כשקליש עושה משהו ישר מופיעים מתנגדים וכשראשי ערים אחרים עושים את אותו הדבר, אף אחד לא אומר כלום.
    יאללה בצלמו שחררו אז אמא ואבא יעשה אן דן דינה ויחליטו מי יהיה 1 ומי יהיה 2. יאללה שחררו.

  3. מבית מסורתי

    תתקדמו למאה ה-21. צאו מהחושך.
    בדת היהודית יש הרבה יופי, ואתם בכפייה הבלתי פוסקת והמקצינה רק מעוותים את היופי הזה.
    חפשו עשייה משמעותית למען הציבור

  4. יאיר

    אנחנו לא מספרים!!! אבא ואמא – זה לא שני אנשים מזדמנים שמגדלים את ילד 1 וילד 2.
    חלאס עם הטרלול שלכם.

    תכינו לכם את הטפסים שלכם, ותשאירו לנו את הטפסים שלנו. ככה אף אחד לא יפגע.

  5. אש

    העולם הנאור קיבל את העובדה ששני בני אדם הקושרים את עצמם בקשר זוגי זכאים להכרה ללא קשר למגדר, גזע, דת, או כל איפיון אחר. טוב שחיפה מיישרת קו עם הקידמה והנאורות הגלובאלית.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך להקים מדינה אחת לכל החולי נפש ושיעזבו אותנו הנורמלים בשקט ושיכתבו הורה 1 2 3 4 ומה שבא להם די לכפייה המטורלחת דיי לכפייה!!!

  7. הורה גאה

    אילו טענות מטופשות…
    אמא ואבא הם לא הורים? מה בדיוק פוגע בלקרוא לאנשים בכינוי שמתאים להם (הורים)? זה בדיוק כמו לטעון שאם רשום 'שם פרטי' זה פוגע ביהדות כי אצל הדוסים יש רבים שיש להם שני שמות פרטיים (כמו לייב יוסף). תפסיקו עם הטירוף הדבילי של לדחוף את השמרנות דתית-יהודית שלכם לכל מקום.

  8. אלכס

    תעשו משאל בקרב תושבי חיפה לפני שאתם טוענים שהרוב הדומם מתנגד. רק קבלת האחר ואהבת חינם יצילו אותנו מהחורבן שאנו בדרך אליו…

  9. יוסי

    אוי אוי אוי נפגעה הנפש הרגישה של ההומופובים?
    לא נורא, זה יעבור.
    פעם היה מוזר גם כשאשה יצאה מהבית או עבדה ב"עבודות של גברים" (משרות ניהול, כן? לא חלילה נהגת מונית).
    הכל יעבור וכולם יתרגלו לדעת שיש עוד אזרחים במדינה ולילד יכולים להיות רק אמא, רק אבא, שני אבות ושתי אמאות או כל קומבינציה אחרת של אנשים שאוהבים ודואגים לו ולכל מחסורו.
    האדמה לא רועדת בשום מקום (טוב, רק בישובים בהם יש רוב חרדי – טבריה צפת וכאלה).

  10. עמרי

    אוי אוי נפגעה נפשם העדינה של הלהט"ים?
    עכשיו אמא ואבא זה גדול להם בעיניים?
    מה קרה האם הצליחו להוליד ילד משני גברים ולא סיפרו?
    האם הצליחו משתי נשים ולא עדכנו?
    הורה 1, 2 מה אנחנו מספרים… יש גם הורה 3, איפה הוא.. הרי ילד נולד מזכר ומנקבה, מנשלים פה את האמא הביולוגית?
    אם כבר שיכתבו: אב, אם, אב, אם.
    רוצים תעשו אורגיה שלמה סביב הילד.

  11. אילנה

    1. הטפסים חייבים להתאים לכלל האוכלוסייה . 2. יפה הפתרון לכתוב הורה והורה, במקום אמא ואבא, שאכן בהורים מדובר. 3. הרב טוען שהעולם נברא באופן מסוים. האם האופן המסוים הוא בצלם ה' …. זכר ונקבה ברא אותם, או אולי האופן המסוים הוא ויצר את האדם מעפר.. הרדים אותו, לקח צלע ובנה ממנה אשה ????

  12. הגיוני חיפאי

    כל ההומופובים מוזמנים להכנס למערה…
    יש משפחות עם זוג אבות, זוג אמהות, סבא וסבתא שמגדלים יתומים
    יש כל מיני משפחות.

  13. ייצור בלבול וכאב ראש למורים, לחוקרים, ומבוכה לילדים

    הורה 1: אור טל
    הורה 2: נועם טל
    מי הגבר מי האשה? אב ואם נחוץ להבין מה המגדר של ההורים. השיטה הזו תיצור בלבול ענק אצל מורים.
    זה רק יזיק לילדים. כבר היה עדיף לאפשר לכתוב שני שמות ליד אב, שני שמות ליד האם.
    אב: אור טל, נועם טל.
    אם: ריק
    ככה יודעים אם זה גבר או אשה ולא לקרוא בטעות למישהו גברת או למישהי אדון.. אל תשנו את זה

  14. מרכז הדיווח של האגודה למען הלהט"ב

    שלום, שמי דניאל, ואני מתנדב במרכז הדיווח של האגודה למען הלהט"ב שמטרתה להיאבק בשיח הפוגעני כלפי קהילת הלהט"ב. שמחתי מאוד לקרוא חלק מן התגובות התומכות והמהממות כאן אך ארצה להתייחס לתגובות הפחות לגיטימיות. כיום יש הרבה גורמים למדוע עדיף לכתוב הורה 1 והורה 2 ויש בזה אך ורק טוב, זה מעיד על כבוד לרצונו של אדם לחיות כמו שטוב לו, בסביבה שבה בחר, אותה הוא אוהב. זה עוזר לכל הצדדים להרגיש שווים אחד לשני/אחת לשניה, ולסביבה שלידם. בנוסף לכך הורים חד-מיניים נתקלים בקשיים רבים אשר זוג סטרייטים לא יתקל בהם ולכן אפילו השינוי הכי קטן הוא דבר גדול. עקב כך, אל תתנו יד לחוסר כבוד הזה אלא ההפך תכבדו את האחרים, ותכבדו את כולם. לאהבה אין מחיר. לכל מי שנפגע.ה מלהט"בופוביה אני מזמין אתכם לפנות אלינו בפייסבוק או ברשתות החברתיות – מרכז הדיווח של האגודה למען הלהט"ב.

  15. 1

    הוא עבר מוות מוחי.
    אנשים שעוברים מוות מוחי לא ראויים לקבל יחס. כי הם אנטישמים ושכחו מהשואה של ההומוסקסואלים על ידי הגרמנים. כמו שבישראל לא אומרים ״יהודי מסריח״, בישראל לא אמורים לומר ״הומו מסריח״ או מהסוג הזה, כי זה אותו הדבר כמו לשנוא יהודים.

  16. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נגמרו הצרות במדינה
    עד סוף החודש אנחנו עם 5000 מתים ממגיפה.
    בואו נתווכח ירשמו בתיקים הרפואיים ההורים של המתים.
    נמאסתם בחיי, סהרוריים

  17. מאיה

    העובדה שכתוב הורה 1 והורה 2 לא פוגעת באף אדם, אמא ואבא הם גם הורים ולדעתי זאת דרך נחמדה לשלב את כולם. במקום לנסות לפסול, בטענות הומופוביות לא מבוססות, משהו שמאפשר תחושת שייכות לאנשים מהקהילה הגאה ולא פוגע באף אחד מחוץ לקהילה, תתרכז בעניינים חשובים יותר. יש מגפה והרבה מאוד אנשים סובלים ממצב כלכלי ונפשי רע בעקבות כך. בתור תלמידת תיכון זה עצוב שסדר העדיפויות שלי יותר הגיוני מסדר עדיפויות של אדם בוגר, לא משנה כמה שונות הגישות והדעות שלנו.

  18. תלמידת תיכון בחיפה

    העובדה שכתוב הורה 1 והורה 2 לא פוגעת באף אדם, אמא ואבא הם גם הורים ולדעתי זאת דרך נחמדה לשלב את כולם. במקום לנסות לפסול, בטענות הומופוביות לא מבוססות, משהו שמאפשר תחושת שייכות לאנשים מהקהילה הגאה ולא פוגע באף אחד מחוץ לקהילה, תתרכז בעניינים חשובים יותר. יש מגפה והרבה מאוד אנשים סובלים ממצב כלכלי ונפשי רע בעקבות כך. בתור תלמידת תיכון זה עצוב שסדר העדיפויות שלי יותר הגיוני מסדר עדיפויות של אדם בוגר, לא משנה כמה שונות הגישות והדעות שלנו.

  19. דר' יובל סמיד

    אם יכתבו:
    פרטי אב/אם* ….
    פרטי אם/אב* ….
    * מחק את המיותר.
    פתרנו את הבעיה

  20. חיפאי

    לדניאל ממרכז התמיכה.
    גילוי נאות: אני נגד שינוי הטופס להורה 1 ו 2.
    הפרפיע לי משפט ספיצפי מתגובתך: כינית את הדעות ההפוכות משלך לא לגיטימיות.
    סליחה?!
    לא לגיטימי? הדעה של רוצי טפסים עם אב ואם היא דעה לא פחות לגיטימית משלך.
    תזהר שלא לעשות לאחרים את מה שאתה לא אוהב שעושים לך.

  21. חיפאי

    מבית מסורתי יקר…
    שחנוח הטפסים מהווה לא פחות כפיה.
    יש כאן מלחמת תרבות עם זרמי עומק.
    היהדות אכן יפה, אבל זכור שיש לה דעה מאוד ברורה בנוגע ליחסים בין 2 גברים. היא מכנה את זה "תועבה"

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר