המתחם של עמותת לב ח"ש ברחוב יל"ג
המתחם של עמותת לב ח"ש ברחוב יל"ג

פרשת לב ח"ש: דרישה למחוק את תביעת הפינוי

עשרה מחברי האופוזיציה במועצת העיר וחבר אחד מהקואליציה הגישו לפני זמן קצר למזכירת העיר ברכה סלע בקשה לכינוס ישיבה שלא מן המניין בהקדם האפשרי על מנת לדון בתביעת הפינוי שהגישה עיריית חיפה נגד עמותת לב ח"ש

פורסם בתאריך: 7.2.21 09:35

11 מחברי מועצת העיר מהאופוזיציה ומהקואליציה הגישו היום (ראשון) לפני זמן קצר למזכירת העיר ברכה סלע בקשה לכינוס ישיבה שלא מן המניין בהקדם האפשרי כדי לדון בתביעת הפינוי שהגישה עיריית חיפה נגד עמותת לב ח"ש. על הבקשה חתמו עשרה מחברי האופוזיציה – סופי נקש וחדוה אלמוג מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה; אביהו האן, מוטי בליצבלאו, יעל שנער והילה לאופר מסיעת הירוקים; שמשון עידו, יצחק בלס ואלי בן דיין מסיעת הליכוד; והרב דובי חיון מסיעת מר"צ – וחבר קואליציה אחד – יעקב פינגולד מסיעת חיפה מתחדשת של סגן ראש העיר דוד עציוני.

בבקשה, שאותה הגישה נקש לסלע, מבקשים חברי המועצה להורות ליועצת המשפטית של העירייה עו"ד ימית קליין למחוק לאלתר את תביעת הפינוי.

"ב-27 בינואר או בסמוך לכך הוגשה תביעה בבית משפט השלום בחיפה על ידי עו"ד גיא פייביש מטעם עיריית חיפה, שעניינה הוא תביעת פינוי נגד עמותת לב ח"ש ממבנה עירוני הממוקם ברחוב יל"ג 7, בנימוק העיקרי שלפיו הקצאת המבנה לא הוסדרה עד היום, והמבנה נדרש בהתאם לפרוגרמה שמוכנת בימים אלו לטובת צרכי העירייה – בית ספר שישמש את ילדי האזור", נכתב בבקשה, "מדובר בדרישה לפינוי עמותה שפועלת במשך יותר מ-22 שנה בתחומים מגוונים של סיוע לאוכלוסיות נזקקות ומוחלשות בשיתוף פעולה מלא עם אגף הרווחה בעירייה, והדבר אף בא לידי ביטוי במשבר הקורונה אשר הביא תושבים רבים לפת לחם, ואלו מצאו סיוע בעמותת לב ח"ש לאחר שהופנו לשם על ידי העירייה".

לקראת כינוס המועצה מבקשים החותמים על הבקשה לקבל שורה של נתונים, ובהם מספר התלמידים שמתגוררים בהדר בחלוקה לשכבות גיל והשתייכות לזרם לימוד; מספר בתי הספר היסודיים בהדר ומספר הילדים בכל שכבת גיל בכל אחד מהמוסדות, כולל במוסדות החינוך החרדיים המוכרים ואינם רשמיים; מבני בתי ספר שאינם בשימוש לייעודם המקורי, כאשר "בכל מבנה נבקש לדעת אם נמצא בו שימוש אחר, מי עושה את השימוש ומהו" ורשימת בתי הספר הריקים בעיר שאינם בשימוש כלל; ונתונים מאגף הרווחה ביחס להפניות לעמותת לב ח"ש – כמה תושבים הופנו על ידי אגף הרווחה בשנת 2020 לעמותה לקבלת סלי מזון ולטיפולי שיניים במרפאת השיניים של העמותה.

 

 

עוד נכתב בבקשה כי "בכתב התביעה נגד העמותה ובפרסומים שונים בתקשורת ובציוצי ראש העיר ברשתות החברתיות נטען שמדובר ב'מחסן'. נבקש לדעת אם נעשתה בדיקה על ידיכם בטרם הגשת התביעה כדי לבחון את כל פעילויותיה של העמותה אשר חורגות ורחוקות מההגדרה 'מחסן', שיש בה להראות זלזול לא רק בפעילות העמותה אלא גם בתושבים הרבים הנעזרים בה ורואים בה מקום ראוי ומכבד כדי למלא צרכיהם מבלי שירגישו מושפלים המקבלים ציוד משומש".

כמו כן מבקשים החותמים "להגדיר את היקף תביעת הפינוי למתחם המבנים ברחוב יל"ג 7. מפרסום פוסט של אדם בשם 'שלמה כהן', אשר ידוע כבעל מידע פנימי רב ואשר רק לאחרונה דובר העירייה הפנה כתבים לציוציו כמקור רשמי של העירייה, עולה כי תביעת הפינוי איננה מתייחסת למרפאת השיניים, למועדון לניצולי שואה ולמרכז המזון של העמותה. נבקש לקבל הבהרות על המבנים שאתם תובעים את פינויים על ידי העמותה". לדבריהם, במתחם שייעודו הוא בית ספר פועלים גופים נוספים, ובהם המרכז העירוני למניעת אלימות במשפחה ומועדון לקשישים של מיל"ב, ומשום כך הם מבקשים לדעת "אם פעלתם או בכוונתכם לפעול גם לפינויים לצורך אכלוס המבנים לבית ספר לחינוך החרדי".

לפי הצעת ההחלטה שהם ניסחו, "מועצת העיר מורה ליועצת המשפטית של העירייה לפעול למחיקת התביעה נגד עמותת לב ח"ש לאלתר, ולהביא בהקדם בפני המועצה את הפרוגרמה שהוכנה לרובע הדר (התוכנית שמוזכרת בתביעת הפינוי, ולפיה היא הועברה למשרד אדריכלים שנמצא בשלבים הסופיים של העבודה; ב"כ) ולשאר שכונות העיר שטרם הובאו לאישור המועצה, בדגש על כל מוסדות החינוך, וזאת בטרם תכריע בשאלת הקצאת הנכס לעמותת לב ח"ש".

החותמים על הבקשה מציינים כי "העירייה מודה בכתב התביעה כי היא אכן ביקשה לבצע הקצאה מסודרת של הנכס וכי הנתבעת היא זו שלא חתמה על ההסכם. אמנם בכתב התביעה לא פורט מה היו נימוקי העמותה לא לחתום על ההסכם, אך ככל הידוע לנו מדובר בהסכם שלא גילם בתוכו את כספי ההשקעה המרובים שנעשו במבנה על ידי העמותה. כמובן שהחלטה סופית בעניין זה תתקבל לאחר קבלת פרוגרמה מסודרת לרובע הדר ולאחר בחינה משפטית מקיפה של הקצאת מבנה זה לעמותה, תוך הסדרת הנושא מול משרד החינוך".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מה הבעיה??

    למסור את הבניין למתנ"ס הדר שסילקתם בשביל החרדים ועדיין מחפש מקום. או בית מכבי בשבתאי לוי יכול להיות בית עמותות שישלמו שכר דירה

  2. בית מכבי בשבתאי לוי משרת עמותות פלסטינאיות

    איפוא ילכו עמותות חרדיות?

  3. שרי

    לפני כשבוע התפרסמה כתבה על נכסים עירוניים נטושים שהעירייה מתכוונת לחלק .

    https://www.colbonews.co.il/culture/89644/

    אז לא ברור למה מצד אחד לפנות עמותה שפועלת לטובת הציבור ומצד שני לחלק מבנים לא ברור לטובת מה\
    איך מתקבלות ההחלטות בעירייה ומי מושך בחוטים?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר