צהרון (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
צהרון (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

הורים דורשים מהעירייה: צהרונים בשושן פורים

שושן פורים נדחה משבת לראשון, וכך זכו עובדי הגנים ובתי הספר ביום חופשה נוסף. כעת דורשים נציגי הורים מעיריית חיפה להפעיל את הגנים באמצעות יחידת הצהרונים ביום ראשון הבא: "ההחלטה על ביטול פעילות הצהרונים בשושן פורים היא שגויה. חזרו מהחלטתכם". העירייה: "לוח החופשות לא נקבע על ידינו"

פורסם בתאריך: 21.2.21 08:07

הורים לילדים בגני הילדים דורשים מעיריית חיפה להפעיל את הגנים באמצעות יחידת הצהרונים ביום ראשון הבא, 28 בפברואר, שבו יצוין שושן פורים. במכתב ששלחו ביום שישי נציגי הורים בגנים לראש העיר עינת קליש רותם, לראש מינהל החינוך אילנה טרוק ולמנהלת מחלקת גני ילדים אוה לוי נכתב: "לתדהמתנו נוכחנו כי אין בכוונתכם להפעיל את הצהרונים ביום ראשון. אנו סבורים כי ההחלטה על ביטול פעילות הצהרונים בחיפה בשושן פורים היא שגויה, בייחוד בעת הזו, ועל כן אנו מבקשים מכם לחזור מהחלטתכם ולהוציא הודעה על החזרת פעילות הצהרונים".

דרישתם של ההורים נשלחה לאחר שהם קיבלו בשבוע שעבר הודעת sms ולפיה ביום רביעי יסתיימו הלימודים בגנים בשעה 12:00 והצהרונים יפעלו עד לשעה 17:00, ביום חמישי יפעילו צוותי הצהרונים את הגנים לאורך כל היום, וביום ראשון לא יתקיימו לימודים. לטענתם, "לפי לוח החופשות שפורסם בתחילת השנה, הצהרונים מתוכננים לפעול בשושן פורים. אם כך, החלטתכם על הוספת יום חופשה בהתראה קצרה מהווה שינוי ללוח שהופץ להורים ושלפיו הם נערכו מבעוד מועד".

עוד כתבו ההורים: "השנה האחרונה אופיינה בחוסר יציבות ובמעברים תכופים בין סגרים לבין שגרה תחת מגבלות. למצב חריג זה יש השפעה מכרעת על נפשם של ילדים בגיל הרך. למרות זאת ודווקא כעת, לאחר ימים ספורים שבהם חווים ילדינו שגרה יציבה במסגרות ופעילות חברתית הכרחית, הוחלט שוב על שינויים ועל הארכת חופשה. אלא שהפעם שינוי זה נכפה על ידי עובדי עיריית חיפה ללא כל הצדקה ממשית, ולכן הוא מעורר תמיהה. הסגר האחרון שהסתיים רק לפני שבוע גרם לפגיעה קשה באפשרותם של ההורים לתפקד כנדרש במסגרת עבודתם. לכן אנו סבורים כי ההחלטה של משרד החינוך להאריך את חופשת הפורים בכלל מסגרות החינוך ביום נוסף דווקא בשנה זו היא שערורייתית. למזלנו נותרנו, ההורים החיפאים, עם מענה ברמה המוניציפלית שניתן באמצעות האפשרות להפעלת הצהרונים, וכך תוכנן לוח החופשות שהופץ בתחילת השנה. אך כעת, לאכזבתנו הרבה, עיריית חיפה בחרה לצאת בהודעה המצערת על החלת יום חופשה נוסף, וזאת ללא כל הנמקה משכנעת שמצדיקה זאת".

את מכתבם סיימו ההורים בדרישה "מעיריית חיפה ובעיקר מהעומדת בראשה להירתם ולסייע לילדי הגנים ולהוריהם בתקופה מאתגרת זו ולחזור בכם מהחלטתכם".

 

 

אורנית קמחי, ממנסחי המכתב: "המחירים של הצהרונים צריכים להיות מקסימום 935 שקל, ואנחנו משלמים 985 שקל. למה? כי זה מה שהחליטה העירייה. בגלל הקורונה אנחנו לא מקבלים חוגים ותוספות שבדרך כלל מקבלים, ועדיין אנחנו משלמים מחיר מלא. אז שלא יבואו ויתפלספו ויגידו שהעירייה לא מכסה את ההוצאות. אנחנו משלמים את זה את המחירים הכי גבוהים בארץ. אז על יום אחד אתם משחקים לנו? במשך חודש שלם ישבנו עם הילדים בבית. הם טיפסו על הקירות, ויש ילדים ברגרסיה, במיוחד אחרי הסגר האחרון שבו הגיעו מים עד נפש. הילדים הספיקו להיות רק שבוע בגן, אז עוד פעם חופש? למה זה טוב?".

שמעון יפרח, מנהל מתנ"ס נוה יוסף שמפעיל את הצהרונים, סירב להגיב.

מעיריית חיפה נמסר: "את חופשת שושן פורים הוסיף משרד החינוך מכיוון שהוא חל בשבת. לגבי הצהרונים בגני הילדים – דאגנו שהגנים יקבלו השלמה של חצי יום ברביעי ויום מלא בחמישי למרות שקבלת ימי החופשה כפופה לתשלום למפעיל לשנת פעילות משולמת מלאה (מה שלצערנו לא קרה בגלל הקורונה, וההורים זוכו על הכספים ולא חויבו על הימים שבהם לא היתה פעילות), ועדיין, כדי לסייע להורים בעת הקשה הזאת, ייתן המתנ"ס שעובד איתנו בשיתוף פעולה ראוי לשבח את הימים הללו שעלותם היא גבוהה. לגבי הצהרונים בבתי הספר – הם לא היו אמורים לפעול כלל בפורים, ודאגנו שהם יפעלו ביום ראשון בעקבות פניות של הורים. יש בתי ספר שמבקשים להחליף את יום ראשון ביום חמישי, ומנהל האגף לחינוך יסודי מיכאל שחר מטפל בזה".

עוד נמסר כי "המצוקה של ההורים היא מובנת, ואנחנו עושים כל שביכולתנו כדי להקל עליהם. עם זאת, לוח החופשות לא נקבע על ידי העירייה. נכון היה בעת הזאת שהמדינה תיתן את הדעת לחופשה זו לנוכח המצב הקשה והמיוחד, כי השנה ממילא לא ניתן יהיה לחגוג כבכל שנה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דניאל

    לא הבנתי על מה ההורים מתלוננים? בקרית ים אין לימודים בגנים גם ביום חמישי וגם ביום ראשון….

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר