הרב דובי חיון, יואב רמתי ויוסי שלום (צילומים: אמיל סלמן, רועי אשר)
הרב דובי חיון, יואב רמתי ויוסי שלום (צילומים: אמיל סלמן, רועי אשר)

לאיזה חבר מועצה צעק רמתי "תחזור לאפריקה"?

במהלך ישיבת מועצת העיר אתמול נשמעו חילופי דברים קשים בין יואב רמתי לבין הרב דובי חיון ויוסי שלום, שבשיאם צעק רמתי: "הוא לא יודע להיות תרבותי, תחזור לאפריקה". חיון, שלום וחברי מועצה אחרים מביעים זעזוע מהדברים, אך רמתי בשלו: "מי שמתנהג כמו באפריקה, שלא יתלונן שאומרים לו לחזור לאפריקה"

פורסם בתאריך: 3.3.21 19:57

במהלך הדיון הסוער שהתקיים אתמול (שלישי) במועצת העיר לפני ההצבעה על ההצעה לסדר להנפיק תעודת משפחה לידועים בציבור, נשמעו חילופי דברים בין יו"ר סיעת הבית היהודי יואב רמתי לבין יו"ר סיעת מר"צ הרב דובי חיון ויוסי שלום מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה, שבשיאם נשמע רמתי צועק: "הוא לא יודע להיות תרבותי, תחזור לאפריקה".

הרב דובי חיון: "זו אמירה מזעזעת. הקשבתי לה עכשיו עשרות פעמים, ושומעים בה אותי אומר לחברים שלי באופוזיציה 'תנו לו לסיים את השטויות שלו', כשהתכוונתי שכך יסתיים הדיון וניגש להצבעה, ואז הוא הגיב לי. זה הרצף של חילופי הדברים. יכול להיות שהוא התכוון לחברי שלום, לדעתי הוא הגיב לי, אבל האמת – זה לא ממש משנה, שנינו צפון אפריקאים. כל הנאום שלו היה מלא באמירות הומופוביות, אבל זו אמירה מזעזעת. הקואליציה מידרדרת – לפני שבועיים, בישיבה שעסקה בפינוי של עמותת לב ח"ש, ראש העיר עינת קליש רותם וסגנה נחשון צוק קראו לנו 'גזענים', וכעת רמתי קורא לנו לחזור לאפריקה. לאן הגענו, לאן הידרדרנו, לאן הולכת הקואליציה חסרת הבושה הזו? אסור לעבור על זה בשתיקה, ואני דורש התנצלות על האמירה הזו בישיבת מועצת העיר הבאה".

תדרוש מראש העיר להפעיל עליו סנקציות?

"אני מתכוון לפנות למזכירת העיר ברכה סלע, ואדרוש שיפעילו עליו סנקציות כי יש גבול למה שאפשר לומר. בכל מקרה, אני לא מתכוון לשתוק על זה. ושוב – זה לא משנה אם הדברים נאמרו אל יוסי או אלי, אבל נפגעתי עד עמקי נשמתי. שנינו נולדנו בארץ, אבל גם אם נולדנו באפריקה, מה זה השטויות האלה? אני יותר ישראלי ממנו. לאן הגענו? אדם חשוך, הומופוב, שיוצא נגד קהילות יהודיות ליברליות אחרות כמו הרפורמים והקונסרבטיבים ונגד הקהילה הלהט"בית. הוא קורא לנו 'חסרי תרבות', ואני שואל – מי חסר תרבות פה? המדינה היא לא שלו אלא של כולנו".

בלהט הדברים וחילופי הצעקות, שלום לא שמע את האמירה של רמתי. "עכשיו שמעתי את ההקלטה כמה פעמים, וזה העביר לי עצבים בגוף", אומר שלום, "לא שמעתי את זה בזמן אמת, ואני פשוט בהלם. בישיבה הקודמת קראו לחברי סיעות הירוקים והליכוד 'גזענים', ולפני הישיבה אתמול רמתי איים על נעמה לזימי שאם היא תעלה את ההצעה לסדר, התקציבים של תנועות הנוער ייפגע. ראיתי את הפנים המזועזעות שלה, היא היתה בהלם. זו בריונות, וראש העיר שותקת. היא נותנת לו את כל הבמה להפיץ את הרעל שלו. חייבים להראות לכולם מי זה רמתי ואת הבריונות שלו. אני דורש מראש העיר לגנות את זה בישיבה הבאה. הבן אדם הזה מסית והיא לא מגנה אותו".

שי אבוחצירה, חברו של שלום לסיעה, כתב בקבוצת הווטסאפ של חברי המועצה: "אתמול בערב שמענו את איש החושך יואב רמתי מדבר על הפודיום. מדהים שבשנת 2021 נותנים לאדם כזה חשוך לדבר ולא מעיפים אותו מאולם המועצה. כשהוא חזר לכיסא וחברי יוסי שלום דיבר, שמעתי אותו פונה ליוסי בדברי גזענות שלא האמנתי שיכולים לצאת מהפה המטונף שלו. הייתי בטוח שדמיינתי את מה ששמעתי ובחרתי שלא להגיב, אחרת הייתי גורר אותו בעצמי מאולם המועצה. מי שיושב עם הבחור הגזען והחולה הזה באותו חדר צריך להתבייש לו. ראש העיר, אני קורא לך לצאת בגינוי פומבי לדבריו. לא ייתכן שבשנת 2021 יגיד חבר מועצה לחבר מועצה יוצא עדות המזרח 'תחזור לאפריקה'. אני מתבייש שבחרתם לא לזרוק אותו מאולם המועצה באותו הרגע, ולכל מי שממשיך לשבת עם הגזען הזה בקואליציה – תתביישו לכם".

רבים מחברי מועצת העיר נענו לקריאתו של אבוחצירה ועזבו בזה אחר זה את הקבוצה.

 

 

חדוה אלמוג, גם היא חברת סיעתו של שלום: "ישיבת מועצת עיר נוספת תיזכר לדיראון. עלתה הצעה בנושא מתן אישור לזוגיות של הקהילה הלהט"בית לצורך מתן שירותים עירוניים, והיתה לכולנו הזדמנות להזדהות ולתמוך. אין לי מילה טובה על בריחתה של ראש העיר מהדיון ואיתה סגניה וחברי קואליציה נוספים, פרט לממלא מקומה שהצביע נגד. כאשר אל הפודיום עלה רמתי, שידוע בדעותיו החשוכות ושמוכיח זאת בכל מפגש, החלו תגובות הדדיות של כל חברי המועצה. היום הועברה אלי הקלטה שבה נשמע רמתי אומר לחבר מועצה 'תחזור לאפריקה'. תחשבו לאיזו רמה הגענו במועצת העיר כאשר איש לא מנהל אותה. איזו עליבות, איזה חוסר יכולת לנהל ולהגיב בזמן אמת על אמירות גזעניות. זה לא מכבד ולא מכובד".

יואב רמתי, למי התכוונת ב"תחזור לאפריקה"?

"זה מה ששמעתם? אם זה מה ששמעתם אז אין תגובה. השמעתי את דברי בצורה ברורה מאוד, ואם זה מה ששמעתם אז יש לכם שמיעה סלקטיבית מאוד. לא נשלים עם זה שלא ייתנו לנו להשמיע את קולנו. ביקשנו להשמיע שיח תרבותי. שמעתי את כולם בשקט, אבל משום מה כשאני דיברתי החבר'ה הראו מה זו אפריקה. הם צעקו וצרחו ולא נתנו לנו לדבר. הם הוכיחו בעצמם שהם מתנהגים כמו באפריקה. אז מי שמתנהג כמו באפריקה, שלא יבוא בתלונות שאומרים לו לחזור לאפריקה".

למי אמרת את זה?

"למי שצרח עלי. אגב, לא מפריע לי שהם צרחו, אבל הם לא מתנהלים בצורה תרבותית, לא נותנים לנהל שיח, ואתם עוד באים אלי בטענות? הם התנהגו אתמול כמו באפריקה. מי שרוצה שייכנס לצפות בדיון ויראה מי התנהל בצורה תרבותית והקשיב והשמיע ומי צרח, ולא בפעם הראשונה. הם לא יודעים להתנהג. יש מועצה מכובדת לחיפה שבה כל אחד יכול להשמיע את דעתו וראוי שכולם יקשיבו אחד לשני, וכך עשיתי. גם כשלא הסכמתי הקשבתי. מי שמתנהגים בצורה חייתית ולא תרבותית הם אותה חבורה שקוראת לעצמה חבורה נאורה ומתנהגת כמו חבורה חשוכה".

 

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. אזרח

    עוד הוכחהלכך שמועצת העיר על כל חבריה זה קרקס אחד גדול. בושה וחרפה. להעיף את כולם בבחירות הבאות.

  2. יואב

    כשהראש לא יודע לנהל כל החבורה מתפרעת.
    רמתי עוד גזען שחושב שהוא בעל הבית , שייך לדור אחר שפסה מהעולם
    מקומו לא איתנו.

  3. יפרח פחימה

    איש קטן וגזען תתבייש לך אדם חשוך….קליש את הזוגיות שלך בבית את לא יודעת לנהל אז עיר???

  4. צביקה

    יוסי שלום ודובי חיון שניהם מרוקאים. בגלל זה אי אפשר לומר שמדובר בשני חברי מועצה כושלים ומיותרים במיוחד? למה ישר לצעוק גזענות?

  5. חיפאי

    גזען פרימיטיבי שמאיים על תנועות הנוער- וראש העיר לא מעיזה להתערב. איזו עלובה!

  6. רונית

    מדהים שראש העיר לא מתערבת ומאפשרת לו להתבטא כך. נראה שהיא באמת חוששת מהדתיים.

  7. גילה

    באפריקה מתנהגים מאוד יפה ובנימוס. למודי קולוניאליזם מכוער של האדם הלבן, הגזעני והנצחן שלש עצמו חצי אלוהים כמו יואב רמתי. סוג האנשים שעשה נזק לאנושות, שאת תוצאותיו החמורות אנו חשים עד היום.

  8. דין דין

    ואלה מנהלים לנו את העיר? צורת ניהול כזאת תביא את כולנו לגונגל מבלי לנסוע לאפריקה.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כששומעים את הצווחות הגסות של חיון, ברבי ויוסי שלום מבינים שרמתי צודק.
    על חיון ועושק הקשישה שבית המשפט פסק נגדו.. מה לאדם כזה במועצת העיר בכלל כל זמן שהוא שם זה כתם חמור על המועצה.
    הם באו מתרבויות ברבריות שבהן כל מי שצועק יותר חושב שככה הוא צודק יותר. רואים את זה גם בכנסת.
    עשרות שנים בארץ עוד לא עידנו את הדור השני והשלישי להבין ששיח זה הקשבה לצד השני ולא התבהמות עליו בצעקות. מי שיוצאים נבערים וחשוכים זה דובי חיון יוסי שלום ושות'.

  10. אריה

    חייב לומר שיואב רמתי הוא אחלה גבר של בן אדם שכל פנייה בכל נושא עירוני הוא ראשון לעזור ללא קשר להיותו דתי,חילוני,יהודי ערבי ואף ללא קשר לנטיותיו המיניות של הפונה.מה לעשות שחיון בטוח שמה שלא מותר לאחרים אסור אז הוא וחבריו הכלומניקים שהדבר היחיד שהם עושים למען החיפאים הוא רק רעש בישיבות מועצת העיר וכשעונים להם בשפתם אז הם נעלבים.בנתיים רמתי שנכנס למועצה עם מספר קולות נמוך בהרבה משלכם הרוויח את מעמדו שם ביושר.

  11. אנונימי

    יואב צודק, חיו וחבר המרעים שלו לא עושים כלום בעיריה, אבל יואב מיד כשפונים אליו הוא עוזר, וכדאי לבחור בו גם בבחירות הבאות, ורק כך נביא לחיים טובים יותר של תושבי חיפה.
    נ"ב: לא הרב דובי חיון, אלא דובי חיון, איש זה לא מתאים לתואר רב.

  12. ישראל

    יואב צודק, חיו וחבר המרעים שלו לא עושים כלום בעיריה, אבל יואב מיד כשפונים אליו הוא עוזר, וכדאי לבחור בו גם בבחירות הבאות, ורק כך נביא לחיים טובים יותר של תושבי חיפה.
    נ"ב: לא הרב דובי חיון, אלא דובי חיון, איש זה לא מתאים לתואר רב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר