החי פארק בקרית מוצקין (צילום: ויקישיתוף, CC BY-SA 4.0)
החי פארק בקרית מוצקין (צילום: ויקישיתוף, CC BY-SA 4.0)

"תנו לחיות לחיות" תגיש תביעה נגד החי פארק במוצקין

בית משפט השלום בחיפה דחה הבוקר (ראשון) את בקשת העמותה לסעד זמני שיאסור על החי פארק בקרית מוצקין לקיים פעילות רכיבה על סוסים וגמלים במקום. העמותה: "לצערנו, בית המשפט הסתפק בהצהרת גן החיות שהרכיבה לא תחודש בינתיים ולא התייחס לחומרים הנוספים שהובאו על ידי גן החיות עצמו"

פורסם בתאריך: 11.4.21 17:13

היום (ראשון) נערך בבית משפט השלום בחיפה דיון בבקשתה של עמותת "תנו לחיות לחיות" לסעד זמני, שימנע מהחי פארק בקרית מוצקין להמשיך בפעילות הרכיבה על סוסי פוני וגמלים, תוך עבירה על תקנות צער בעלי חיים, כפי שנחשף במהלך ימי חול המועד פסח. בקשת העמותה עסקה גם בתנאי המחיה הקשים שמהם סובלים, לטענתה, בעלי החיים בחי פארק, המנוגדים לחוק צער בעלי חיים והתקנות שהותקנו מכוחו. סגן נשיא בית המשפט, השופט רמזי חדיד, קבע שיש לדחות את הבקשה, מכיוון שהחי פארק עצר את כל פעילויות הרכיבה במקום עד לבירור התלונות שהועלו ומכיוון שלא הובאו ראיות חדשות לתנאי המחיה הקשים במקום.

עו״ד שחר אהרוני מהמחלקה המשפטית של העמותה: "דחיית הבקשה אינה מאפשרת להקפיא את המצב הקיים ולהבטיח כי הרכיבות אכן יתחדשו רק בתנאי התקנות וכי לא יובאו בעלי חיים חדשים לחיים של סבל בגן החיות, עד אשר יוכח, כי ביכולתו של המקום להחזיק בעלי חיים בתנאי המחיה הנדרשים בחוק ובתקנות. בהליך הוגשו ראיות המצביעות על הפרות חמורות במתחם, בין השאר ממסמכים שהגיש גן החיות לפני יומיים, שחשפו מתחמי מחיה וכלי אוכל מטונפים והפרות חוק בפינת הליטוף הפועלת במקום".

 

 

מוסיפה עו"ד אהרוני: "רק אתמול (שבת) ביקרנו במקום, ומצאנו סקביאס בגמלים, דלקות עטין בעיזים והאכלה בחטיפים של בעלי החיים על ידי מבקרים. לצערנו, בית המשפט הסתפק בהצהרת גן החיות שהרכיבה לא תחודש בינתיים ולא התייחס לחומרים הנוספים שהובאו על ידי גן החיות עצמו. לבסוף לא התקבלה בקשתנו לסעד הזמני בטענה שהסעד הפך לתיאורטי, על אף שהפרות החוק נמשכות".

בימים אלה נערכת עמותת "תנו לחיות לחיות" להגשת תביעה נגד החי פארק, שבה תדרוש את תיקונם של כל תנאי ההחזקה בגן החיות כך שיעמדו בהוראות החוק. "אם לא יתוקנו", נמסר מהעמותה, "נדרוש בכתב התביעה שלא יותר לחי פארק להחזיק בעלי חיים בגן החיות".

מנכ״לית תנו לחיות לחיות, יעל ארקין: "נמשיך להשמיע את קולם של בעלי החיים ולדאוג לרווחתם, גם כאשר המחזיקים בהם רואים את שורת הרווח ולא את טובתם. צר לנו על החלטת בית המשפט ובכוונתנו להמשיך ולפעול במסגרת הליך התביעה, שתוגש כבר בימים הקרובים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. גיורא

    הי, בית המשפט! עקרונית – היו בעד החלשים. החיות בגן החיות הזה עומדות בקריטריונים.

  2. חתול שמיל

    תנו לחיות לחיות אתם מדהימים ההורים שהיו שם תתביישו לכם

  3. יודע יותר טוב

    תנו לחיות למות הם אנשים שלא מבינים כלום בבעלי חיים בטיפול בהם או מה הם צריכים. שמישהו יבדוק אם בילדים שלהם הם מטפלים כמו שצריך או שגם שם הם מטורללים על כל הראש

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר