אי אפשר לקנות פה מסטיק, בלי לשבור את הראש, זה מסוכן". ליאור אבני
ליאור אבני

צפו: קמפיין של עיריית חיפה למען בעלי מוגבלויות

באחד מסרטוני הקמפיין משתתף ליאור אבני, הסובל משיתוק מוחין. בתחילת החודש התראיין אבני ל"כלבו - חיפה והקריות" ושטח את טענותיו כלפי עיריית חיפה שלדבריו לא עושה די כדי להנגיש את העיר לנכים וסיפר על ההתמודדות היומיומית עם מכשולים שהציבור מציב בפני בעלי מוגבלויות

פורסם בתאריך: 24.5.21 12:36

עיריית חיפה יוצאת היום (שני) בקמפיין הסברה לטובת בעלי מוגבלויות, המתמודדים בכל יציאה מביתם עם מכשולים שונים, המונעים מהם אורח חיים תקין. באחד מסרטוני ההסברה מופיע ליאור אבני, הסובל משיתוק מוחין. אבני נראה בסרטון מנסה לעקוף מכונית החונה על המדרכה וחוסמת את המעבר ומוכיח לכמה מאמצים הוא נדרש כדי לנסות לעקוף את המכשול.

אבני, מנכ"ל הארגון לזכויות הנכים, התראיין בתחילת החודש ל"כלבו – חיפה והקריות" ושטח את טענותיו כלפי עיריית חיפה שלא עושה די כדי להנגיש את העיר לנכים.

יומיים לאחר פרסום הכתבה, הוזמן אבני יחד עם עדי נתן, מורה ומומחה נגישות, עיוור, למפגש עם ראש העירייה עינת קליש רותם בלשכתה, שם הם סיפרו כל אחד על הקשיים שלהם בחיי היום-יום וכיצד הם מתמודדים. אחת הנקודות הכואבות לאבני, ועל כך הוא דיבר בהרחבה בכתבה היא חניית מכוניות על מדרכה ואוזלת ידן של הרשויות בטיפול במפגע, בזמן שהוא ממתין ברחוב מבלי יכולת לחזור לביתו או למקום חפצו.

 

 

דבריו של אבני נגעו לליבה של קליש רותם, שהחליטה לצאת בקמפיין שכותרתו "לחנות נכון – זה לא הולך ברגל", שבו משתתפת מלבד אבני ונתן, גם תושבת העיר חיה ברשינסקי.

בסרטון נראה אבני, הנעזר בקביים, מנסה לרדת ממדרכה חסומה על ידי מכונית כשהוא אומר: "להתמודד עם נכות זה בעצם המרוץ למיליון. כל יום הוא מרוץ ומאבק. אני יודע, אתם בעצם רוצים לעזור לנו, אתם רוצים שנהיה חלק מהחברה. אני בטוח שלכל אחד מכם יש סבתא, אבא, אמא, אולי אח או אחות, או סתם חבר שהוא בעל מוגבלות. אתם יודעים את הקשיים שלנו, אתם מכירים אותם, אתם אפילו מנסים לעזור לנו לפתוח חסמים, אבל כשזה מגיע למדרכה, רק לשנייה אחת ניסיתם לחסום. למה? כי הייתם צריכים לשנייה אחת לעצור, לקחת משהו. חברים, חניתם על המדרכה, חסמתם לנו את החיים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מוגבל חנייה

    קליש בחרה לפרוט על מיתרים שאכן מרעידים את הלב. הגיע הזמן שמוגבלי החנייה יצאו גם בקמפיין, ביחוד לאור המדיניות שהצהירה עליה קליש ל"הקשות על בעלי הרכבים ועל הארנק שלהם"

  2. עוד קמפיין, עוד קמפיין, עוד קמפיין.. עיריה חסרת עשייה

    עיריית הקמפיינים.
    כל הקדנציה מסתכמת בשלטי חוצות וטקסי קריאת רחובות על שם סלבס

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר