חיים צורי, ציקי אבישר (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, דורון גולן)
חיים צורי, ציקי אבישר (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, דורון גולן)

עיריית קרית מוצקין הגישה תביעה בסכום של יותר מ-3 מיליון שקלים נגד אבישר

שנתיים אחרי שיו"ר האופוזיציה מסיעת "רוח חדשה במוצקין", ציקי אבישר, הגיש תביעה נגד ראש העירייה חיים צורי, בטענה שעשה שימוש במאגר מידע עירוני לטובת צרכיו הפוליטיים, מגיעה התביעה שכנגד. לטענת העירייה, מי שהשיג את המאגר, הכולל פרטים אישיים של תושבים, באופן לא חוקי וגם עושה בו שימוש הוא אבישר עצמו

פורסם בתאריך: 28.6.21 11:08

עיריית קרית מוצקין הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה בסך של יותר מ-3 מיליון שקלים נגד יו"ר האופוזיציה במועצת העיר מסיעת "רוח חדשה במוצקין", צבי (ציקי) אבישר, חבר סיעתו יריב ענבר וטל קטרון, אחיו למחצה של ענבר, שעבד בחברה שסיפקה לעירייה שירותי פיתוח תוכנה.

תביעת העירייה הוגשה כנגד תביעה שהגיש אבישר ביוני 2019 נגד העירייה, ראש העירייה חיים צורי ויו"ר רשת המתנ"סים עומר זוהר. בתביעה טוען אבישר, כי צורי וזוהר "רתמו" את משאבי העירייה לטובת יצירת מאגר מידע, הכולל פרטים אישיים של תושבי העיר, מאגר המשמש בפועל את צרכיו הפוליטיים של ראש העירייה. לטענת העירייה, התביעה שהגיש אבישר נסמכה על כתבה שפורסמה במארס 2018 בערוץ 2.

בתביעה שכנגד שהגישה העירייה היא טוענת, כי בפועל מי שעשה שימוש במאגר המידע של העירייה הוא אבישר עצמו. "כפי שיוכח במסגרת ההליך דנן", נכתב בתביעה, "מי שעשה שימוש במאגר המידע הנדון, בניגוד לדין, הוא לא אחר מאשר הנתבע 1 (אבישר – ב"כ) עצמו, כאשר הנתבעים 2 ו-3 (ענבר וקטרון – ב"כ) היו שותפים מלאים לפעולות הבלתי חוקיות, אשר בעטיין מוגשת התביעה דנן".

עוד טוענת העירייה בכתב התביעה: "הלכה למעשה, הנתבע 3 (קטרון – ב"כ) פעל כ'סוס טרויאני', ביצע הקלטות סתר של פגישות בעירייה, והעביר את מאגר המידע הנדון, על הנתונים שבו, לידי אחיו למחצה, הנתבע 2 (ענבר – ב"כ)  ולידי הנתבע 1, וזאת לצורכיהם האישיים הפוליטיים". לטענת העירייה, אבישר העביר את חומרי מאגר המידע לכתב ערוץ 2, "זאת תוך שהוא מוסר לכתב מידע מטעה ביחס למאגר המידע ולשימוש שנעשה בו על ידי העירייה", לשון כתב התביעה.

 

 

העירייה מוסיפה וטוענת, כי לאחר פרסום הכתבה בערוץ 2, "הגיש הנתבע 1, ביחד עם חברי סיעתו וקרוביהם, את התביעה הנ"ל, תוך יצירת מצג, לפיו דבר קיומו של המאגר נודע להם רק בעקבות פרסום הכתבה, בעוד שבפועל (כפי שהתברר תוך כדי ניהול ההליכים המקדמיים בתביעה הנ"ל) – 'מחולל' הכתבה והעומד מאחוריה הוא לא אחר מאשר הנתבע 1 עצמו… הנתבעים לא הסתפקו בהעברת חומרי המאגר לידי גופי התקשורת, אלא הם אף טרחו לשמור לעצמם העתק/ים של מאגר המידע, ואף עשו בו שימושים נוספים לצורכיהם הפוליטיים. כך לדוגמה, דקות ספורות לפני שידור הכתבה (המוזמנת והמגמתית), דאגו הנתבע 1 ו/או מי מטעמו לשלוח מסרון לתושבי העיר, בזו הלשון: 'עכשיו בחדשות בערוצים 12 ו-13 תחקיר על חיים צורי, האח הגדול שיודע הכל על תושבי העיר שלו'. מסרון זה נשלח לתושבים בהתבסס על נתוני ההתקשרות שבמאגר המידע, אותו נטלו לעצמם הנתבעים".

לחיזוק טענתה, לפיה הנתבעים עשו בעצמם שימוש במאגר המידע, מביאה העירייה בכתב התביעה דוגמה נוספת. כך נטען, כי ערב הבחירות לרשויות המקומיות שלח אבישר מכתב אישי לכל אחד ואחד מעובדי העירייה (לרבות עובדים לשעבר ולרבות עובדים שלאבישר לא היה כל קשר אליהם). "כל מכתב שכזה", נטען בתביעה, "כלל את פרטי ההתקשרות האינדיבידואליים של העובד שאליו הוא מוען. פרטי התקשרות אלה נלקחו אף הם ממאגר המידע, אותו נטלו הנתבעים לידיהם שלא כדין".

את כתב התביעה מסיימת העירייה: "הנה כי כן, הנתבעים, אשר בציניות שאינה יודעת גבולות – האשימו את העירייה בפגיעה בפרטיותם של תושבי העיר, הם אשר פעלו בניגוד לדין, נטלו לעצמם (שלא לומר גזלו) את מאגר המידע ועשו בו שימוש לצורכיהם האישיים. בגין התנהלותם הנפסדת של הנתבעים מוגשת התביעה דנן, במסגרתה יתבקש בית המשפט לחייב את הנתבעים למסור לעירייה את כל העותקים של מאגר המידע, המצויים בידיהם. כן יתבקש בית המשפט לחייב את הנתבעים בסכום של 3,057,015 שקלים וזאת בגין הנזקים שנגרמו לעירייה כתוצאה מהתרשלותם".

אבישר מסר בתגובה: "מדובר בתביעה מופרכת בפרשות מאגרי המידע ונטילת כספי תושבים, שצורי לקח למטה הבחירות שלו. הנתבעים העבירו את המידע למשטרה. זו פתחה בחקירה ביחד עם הרשות להגנת הפרטיות, שבמסגרתה נדחו כל גרסאותיו של חיים צורי, ובסיומה המשטרה ומשרד המשפטים המליצו להעמיד אותו לדין. תוצאות ההליך הפלילי שנמצא בשלב מתקדם יקדימו את הדיונים בתביעת הסרק הזאת וייתרו אותם.

"מה שכן מצריך שימת לב מיוחדת היא העובדה, שלמרות שמדובר במניע אישי, התביעה הוגשה בשם ובמימון העירייה. צורי לא היה מעז להגיש את התביעה המופרכת הזאת בשמו מהטעם הפשוט, שכאשר היא תידחה, צורי לא יינזק כלכלית. זהו חטא על פשע. צורי החשוד שהוציא מקופת העירייה במרמה מאות אלפי שקלים, תובע עכשיו במימון קופת העירייה תביעת סרק את חושפי הפרשה, שבאו להגן על קופת העירייה. מכל מקום, בסיום ההליך נפעל לכנס את הוועדה לחיוב אישי שתחייב את צורי להשיב לציבור את הכספים שלקח ממנו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אור צפון

    תביעת השתקה , שכן לא יכולים להכחיש קיום מידע מוגזם אז מנסים להשתיק ולהכתים את המתריע. הזדמנות לתקוף חזרה ולשאול לשם מה נאגר המידע.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר