הטכניון (צילום: ohutu.tk.gmail.com/depositphotos.com)
הטכניון (צילום: ohutu.tk.gmail.com/depositphotos.com)

הטכניון סירב לשלם את הכופר, רק חלק מהמערכות שבו לפעול

האולטימטום שהציבה קבוצת ההאקרים Darkbit לטכניון פג ביום חמישי, אך המוסד האקדמי סירב לשלם את הכופר של 80 ביטקוין, ששווים הוא יותר משישה מיליון שקל. בהודעה שפרסם המשנה לנשיא והמנכ"ל לעובדים נכתב כי הטיפול במערכות המחשוב של הטכניון עדיין לא הושלם

פורסם בתאריך: 19.2.23 10:19

הטכניון סירב לשלם את הכופר של 80 ביטקוין, ששווים הוא יותר משישה מיליון שקל, אשר דרשה קבוצת ההאקרים Darkbit שפרצה בתחילת השבוע שעבר לשרתי המוסד האקדמי.

מהאולטימטום שפרסמה הקבוצה עולה כי אם הטכניון יסרב לשלם את הכופר, הנתונים שנגנבו והוצפנו יעמדו למכירה ברשת. האולטימטום הסתיים ביום חמישי, אך עד כה לא התקבלו דרישות חדשות של קבוצת ההאקרים.

 

 

אתמול (מוצ"ש) פרסם המשנה לנשיא ומנכ"ל הטכניון ד"ר רפי אבירם הודעה לעובדים שבה נכתב כי הטכניון עדיין לא מצא פתרון מלא לבעיות שיצרה התקיפה וכי אתר הטכניון עדיין מושבת: "לאורך כל סוף השבוע עבדו צוותי אגף המחשוב ומערכות המידע ביחד עם גורמים נוספים במלוא המרץ להשבת המערכות לפעולה. זהו תהליך מורכב שנעשה בצורה זהירה ומבוקרת, ואנו חוזרים אט אט לפעילות הסדירה בקמפוס. מערכות ה-Wi-Fi techpublic ברחבי הקמפוס ושרת הדיוור להפצת הודעות חזרו לפעילות שוטפת. אתר הטכניון גם הוא צפוי לשוב לפעילות בתחילת השבוע הבא".

עוד כתב אבירם כי "מערכות נוספות המשמשות את הסגל המינהלי בעבודה היומיומית יחזרו בהדרגה ובבקרה על מנת להבטיח את תקינותן. אנו מודעים לכך שעלולות להיות תקלות ומבקשים את סבלנותכם. השבת המערכות מסמנת התקדמות נוספת בחזרה לשגרת הלימודים, המחקר והעבודה בקמפוס".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אנרכיפאי

    ל@אחמד@:

    הטכניון עוסק במחקר אקדמי ובהוראה, לא ברדיפה אחרי פצחני מערכות מחשב. הגודל שלו אינו רלבנטי לעניין… שים לב, לדוגמה, שממשלת ארה"ב לא תפסה עד היום את מי שחילץ את הודעות הדוא"ל של ג'ון פודסטה, יועץ מסע הבחירות של הילארי קלינטון ב-2016, והדליף אותם.

  2. רון

    אמנם שבוע שבועיים לא נעימים אבל הדבר הזה רק יחזק את מערכות הסייבר של הטכניון, לאורך זמן הם יצאו נשכרים מהארוע

  3. Mtlk

    הבעיה זה לא הטכניון.אלה שלא מעט מערכי מידע כולל כאלה שישבו ואובטחו במאגרי מידע ממשלתים בצורה יחסית די מאובטחת.כולל חברות ממשלתיות או בתי חולים.נפרצו בעבר.ונעשה בהם דרישה לכופר.תוך יצירת נזק מסוים ולא פעם ניכר לאותם מוסדות.
    חייבים להבין שמערכות כאלה חייבות להגיע לרמת יכולת שיחזור גבוהה לפי נהלים.ויכולת כזאת חייבת להיות בגישה מאוד מוקפדת.כי זה אמור להיות קו שני.
    חייבים להבין שאפילו תוכניות של מטוסי חמקן בעבר הצליחו לדלוף לסינים שהעתיקו אומנם גם המון תקלות.ובעידן של היום תקלות כאלה אף עלולות לסכן חיים.כמו המיקרה שהם הצליחו לחדור בעבר למערכות שליטה של מאגרי מים.וזה אפילו גרוע יותר מאשר גניזת המידע על אנשים מחברות ביטוח ועוד.
    הטכניון פשוט נתקל באותו מזיק שכבר הרבה אכלו ממנו נזק.אבל זה בהחלט לא הגוף היחידי.ולא לדעתי זה לא יחזק.אלה פשוט יעקב ויטריד.הכל כמובן לעניות דעתי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר