פרופ' גד ברזילי (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
פרופ' גד ברזילי (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

פרופ' גד ברזילי, לשעבר דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטה, הלך לעולמו

פרופ' גד ברזילי היה מהמשפטנים הבולטים בארץ, ובמחקריו עסק רבות בקשר שבין משפט לפוליטיקה. בתפקידו האחרון הוא כיהן כנשיא האגודה הישראלית למדעי המדינה. בשנים 2019-2016 שימש ברזילי משנה לרקטור של האוניברסיטה. נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין: "לכתו בטרם עת היא מכה גדולה עבורנו"

פורסם בתאריך: 11.4.23 12:11

אבל באוניברסיטת חיפה: פרופ' גד ברזילי, לשעבר דיקן הפקולטה למשפטים, הלך לעולמו אתמול (שני) בגיל 65. ברזילי היה מהמשפטנים הבולטים בארץ, ובמחקריו עסק רבות בקשר שבין משפט לפוליטיקה. בתפקידו האחרון הוא כיהן כנשיא האגודה הישראלית למדעי המדינה. בשנים 2019-2016 שימש ברזילי משנה לרקטור של האוניברסיטה וראש בית הספר הבינלאומי של האוניברסיטה.

"לכתו בטרם עת של פרופ' ברזילי היא מכה גדולה עבורנו", אמר נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין, "גד היה תמיד קול צלול ורענן, שעסק בצורה חדה ומלאת חמלה בנימיה של החברה הישראלית. גד השפיע על כל מי שהיה עמו במגע – חברי סגל וסטודנטים. הוא יחסר לנו מאוד".

 

 

ברזילי היה בעל תואר דוקטור במדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ואת הפוסט דוקטורט שלו הוא השלים באוניברסיטת ייל. בתום לימודיו הוא עבד במשרדי עריכת דין בכירים, ולאחר מכן פנה לאקדמיה ושימש מרצה באוניברסיטת תל אביב. בהמשך הוא עבר לאוניברסיטת וושינגטון, ובשנת 2011 הצטרף לסגל האקדמי של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה. לאורך השנים פרסם ברזילי מאמרים וספרים רבים, ולימד כפרופסור אורח במוסדות האקדמיים המובילים בעולם, ובהן אוניברסיטת ייל ואוניברסיטת קליפורניה בברקלי.

דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטה פרופ' טל ז'רסקי: "גדי היה איש ספר וחוקר משכמו ומעלה. הוא גם היה ציוני בכל לבו ועזב משרה נוחה בארצות הברית כדי לחזור לישראל. גדי היה פעיל ציבור שלא חשש להביע את דעותיו על אף שהן לא תמיד היו פופולריות, אך כמעט תמיד הן התבררו כנכונות. אך מעבר לכל אלה גדי היה אדם נפלא – קשוב לקשיי הזולת, בן אוהב לשני הוריו ואב גאה עד אין קץ לשני בניו. גדי, אתה תחסר לנו, ובמיוחד בימים אלו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר