אוניברסיטת חיפה (צילום: מארק ניימן, לע"מ)
אוניברסיטת חיפה (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

האוניברסיטה לא אישרה לקיים עצרת לציון הנכבה בקמפוס

תא חד"ש ביקש לקיים בקמפוס עצרת תחת הכותרת "התנגדות לנכבה המתמשכת", וכתב במנשר: "מונעים מאיתנו להזדהות ולתמוך בבני עמנו הנטבחים בעזה. לא ניתן להפריד בין הנכבה לבין המלחמה". אוניברסיטת חיפה לא אישרה את קיומה של העצרת

פורסם בתאריך: 19.5.24 15:01

אוניברסיטת חיפה לא אישרה לתא חד"ש לקיים מחר (שני) עצרת תחת הכותרת "התנגדות לנכבה המתמשכת". התא כבר פרסם מנשר על קיומה של העצרת, שהיתה אמורה להיערך בשעה 13:45 בכיכר הפעילות הציבורית ליד בית הסטודנט בקמפוס כדי "להרים קול נגד המלחמה ולמען הצדק והשלום".

במנשר שהופץ בעברית נכתב: "בעוד הדיכוי נמשך נגד האוכלוסייה הערבית וגופים דמוקרטיים, והניסיונות להשתיק כל קול המתנגד למלחמה הארורה הזו, ולמנוע מאיתנו להזדהות ולתמוך בבני עמנו הנטבחים בעזה, אי אפשר לעמוד מנגד מול המאורעות הטרגיים האלה שאנו חווים בכל הצירים. כאשר עליית הפאשיזם מהווה סכנת אמיתית, כאשר כוחות הימין נשענים על מדיניות אחת ויחידה שמטרתה היא לפגוע במה שנשאר משרידיה של הדמוקרטיה, לא ניתן להפריד בין הנכבה לבין המלחמה – ולהיפך. מאבק העם הפלסטיני נמשך עם המשך הכיבוש והפאשיזם".

יו"ר תא חד"ש באוניברסיטה עודאי ג'נאים אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "האוניברסיטה לא אישרה את קיום העצרת בקמפוס, ואנחנו מחפשים אלטרנטיבה".

 

 

מתא חד"ש נמסר: "הגשנו בקשה להנהלת האוניברסיטה לקיום העצרת. אך אחרי שהיא התמהמהה, היא הודיעה לנו היום על סירובה לקיום העצרת ללא סיבה ברורה ובגלל שכוחות ימניים וקיצוניים הביעו דעת נגד. לצערנו, הנהלת האוניברסיטה נכנעת לימין וממשיכה במדיניות המסוכנת שלה של השתקת כל הקולות המתנגדים למלחמה ואלו שמערערים על הקונצנזוס הציוני וקוראים לעסקה כוללת שתיתן את החירות לחטופים ולאסירים. הם נותנים הגנה וכיסוי לימין הקיצוני על חשבון ערכים אנושיים חשובים כמו החירות, חופש הביטוי וחופש ההפגנה. אנו רואים בכך חלק מסדרת ההגבלות שמטילה הממשלה על הציבור הערבי הפלסטיני, וחלק מהותי ממדיניות ממשלת הדמים, שפועלת ככל יכולתה כדי לצמצם את המרחב הדמוקרטי בישראל. הנהלת האוניברסיטה ממשיכה לשתוק מול הפגיעה הישירה בחופש הביטוי. אנו מצפים מהאוניברסיטאות ומהממסד האקדמי להוביל את המאבק הציבורי למען דמוקרטיה אמיתית וחופש ביטוי, ולא להתכופף מול האווירה הפאשיסטית שנוכחת בציבוריות הישראלית בימים אלו ולדלג על עמדות ועל רגשות של כמחצית מהסטודנטים שלה. אנו מצפים מהאוניברסיטה לפתוח את שעריה ולאפשר לסטודנטים שלה לקיים את העצרות וההפגנות בתוך מרחב הקמפוס ולעמוד לצד חופש הביטוי והחופש להפגין. אנו קוראים לסטודנטים ולמרצים, ערבים ויהודים כאחד, להרים את קולם נגד מדיניות הדיכוי וסתימת הפיות שמובילה הנהלת האוניברסיטה, ולעמוד ביחד למען מרחב אקדמי שבנוי על יסודות הדמוקרטיה וחופש הביטוי. ניסיון ההשתקה לא ימנע מאיתנו לספר על הדיכוי שעובר העם הפלסטיני. לא נזוז מעמדותינו הצודקות והאיתנות. נמשיך במאבקנו ביחד עם הכוחות הדמוקרטיים האמיצים בחברה הישראלית למען סיום המלחמה. הניסיון לשלוח את הסטודנטים שלנו לוועדות ציות בתחילת המלחמה לא עבד. לא ירתיעו אותנו מלמסור את בשורת השלום, השוויון, סיום המלחמה והכיבוש והכרה בעוול ההיסטורי של העם הפלסטיני".

מאוניברסיטת חיפה נמסר: "האוניברסיטה לא אישרה הפגנה בשטח הקמפוס, ולכן מובן מאליו שמחר לא תתקיים הפגנה".

 

תגובות

8 תגובות
8 תגובות
  1. אורי סידר מרחוב אידר

    מצויין. ככה צריך.
    משובר באוניברסיטה ישראלית.
    גם בלי קשר למלחמה, למה צריך לתת במה לנרטיב קורבני של חוסר לקיחת אחריות של האויבים שלנו?

  2. אולי בכל זאת אמשיך לתואר שני באוניברסיטה

    הופתעתי. האמת, שוקלת להמשיך לימודים לתואר שני באוניברסיטה.

  3. I’m ליז

    כל הכבוד!! ראיתי איך נראות ההפגנות שלהם בקולומביה!! מעודדים רצח של העם היהודי, צביעות!

  4. אתי

    כול הכבוד לאונבריסטה בחיפה מזה ההם רוצעים לעשות הפגנה ליום הנכבה שיעשו בעזה ולא בארץ חיים בסרט שנינתן להם לעשות חח…

  5. אחות

    טבח בעם הפלסטיני??? המחבלים האלה הורגים יהודים בפיגועים שנים על גבי שנים! נכבה אז תעברו לעזה. גירוש לבוגדים

  6. ראיתי

    כל הכבוד לאוניברסיטה. תזמינו שוטרים למחר. הפרופלסטינים הם הכי אלימים שיש!

  7. רק אומרת

    רוצים דמוקרטיה… אבל מפגינים למען הצד שנגדם במלחמה.

    כשתפגינו גם נגד מה שהפלסטינאים עושים מדי פעם בואו לדבר איתנו

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר