הטכניון (צילום: dnaveh/depositphotos.com)
הטכניון (צילום: dnaveh/depositphotos.com)

סטודנט בטכניון נעצר בחשד לקשירת קשר

ביום חמישי עצרה המשטרה את טארק טאהא, סטודנט בטכניון, בחשד לקשירת קשר לביצוע דבר עבירה ולהפרת שלום הציבור. טאהא נעצר לאחר שפרסם פוסטים באינסטגרם נגד חיילי צה"ל. אתמול הוא נשלח למעצר בית עד ליום חמישי בבית הוריו בכפר כאבול

פורסם בתאריך: 15.1.24 12:10

טארק טאהא, סטודנט בטכניון, נעצר ביום חמישי בחשד לקשירת קשר לביצוע דבר עבירה ולהפרת שלום הציבור. טאהא נעצר לאחר שפרסם פוסטים באינסטגרם נגד חיילי צה"ל. באחד מהפוסטים פורסמה תמונה עם הכיתוב "פתיחת שנת הלימודים בחסות M16 – האקדמיה הישראלית מחנות צבא". בפוסט אחר פרסם טאהא ציור של דגל פלסטין עם המילה "מחאה", ובפוסטים נוספים הוא הביע ביקורת על מעשי צה"ל.

מעצרו של טאהא הוארך עד אתמול (ראשון), ובתום דיון שנערך בבית משפט השלום בחיפה הוא נשלח למעצר בית עד ליום חמישי בבית הוריו בכפר כאבול בערבות עצמית של 5,000 שקל ובערבות צד ג' באותו הסכום. כמו כן נאסר עליו להשתמש במדיה החברתית במשך שבוע וליצור קשר עם מעורבים אחרים למשך 30 יום.

בבקשה להארכת מעצרו שהגישה המשטרה ביום שישי לבית משפט השלום בחיפה כתב סגן הנשיאה השופט יוסי טורס: "בפני בקשה להארכת מעצרו של החשוד בשבעה ימים, וזאת בחשד לביצוע עבירות שעניינן הוא התנהגות שעלולה להפר את שלום הציבור וקשירת קשר לביצוע עוון. החשוד פרסם בעת האחרונה מספר פוסטים שעלולים לפגוע בשלום הציבור. עיינתי בחומר החקירה, ואני בדעה כי קיים חשד סביר שהחשוד עבר את העבירות המיוחסות לו. לא התעלמתי מהטענה שלפיה המרחב האינטרנטי אינו מהווה מקום ציבורי בהתאם לחוק העונשין, ואולם סברתי שניתן לפרש את ההגדרה בצורה רחבה דיה על מנת לשאת פרשנות אחרת לאור תכלית העבירה והאינטרס המוגן. עבירות אלו מקימות עילת מעצר ברורה שעניינה הוא מסוכנות, לא כל שכן על רקע התקופה ומצב הלחימה שבו מצויה המדינה. כמו כן קיימת עילת מעצר שעניינה הוא חשש לשיבוש הליכי משפט".

 

 

לעניין בקשת המעצר החליט השופט להאריך את מעצרו של טאהא רק עד יום ראשון: "בחנתי אפשרות לשחרר את החשוד כבר עתה לחלופת מעצר, אך לא מצאתי כי ניתן להשיג את מטרת המעצר בדרך של קביעת ערובה ותנאי ערובה שפגיעתם בחירות החשוד היא פחותה. עם זאת, על רקע העובדה שנטען שטרם התקבל אישור הגורם המוסמך לחקירה בעבירות של הסתה ותמיכה בארגון טרור, ראוי בעיני להורות בעת הזו על הארכת מעצר מדודה על מנת לקדם את החקירה באין מפריע״.

בדיון אמר פרקליטו של טאהא עו"ד חאלד מחאג'נה: "עבירה צריכה להיות עם ראיות. לא מצאתי בפסיקה משהו שאומר שאינסטגרם הוא מקום ציבורי. היה מספיק זמן להשיג אישורים לגבי חקירה, ואם יש אמת בפרסומים היו מביאים אישור בקלי קלות. אם התיק היה ביטחוני, הוא לא היה נחקר אלא עצור בשב"כ עכשיו. אני לא מזלזל חלילה באף אחד, אבל להשתהות שבוע ימים ולהמתין שבוע לביצוע עבירות ואז לחקור – זה אומר דרשני. לא מדובר בעבריין. הוא נתן הסבר טוב מאוד בחקירה, והוא נגד אלימות ונגד פגיעה – ביהודים ובפלסטינים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז גם זה יהיה חרפה כמו באוניברסיטת חרפה? הם יקבלו טלפונים עם איומים של עדאללה והקרן החדשה ועוד שבועיים יגידו שהוא מתחרט ויחזור ללמוד?!

  2. לאמץ את החקיקה האמריקנית

    לטפל כמו ארה"ב עם אל קעידה ודעאש:
    כל אזרח אמריקני שמביע הזדהות, לא חשוב אם בפומבי או בשיחה בסלון ביתו – ותומך דעאש אל קעידה והמטרות שלהן – 5 שנות מאסר ושלילת אזרחות. פשוט מאד.

  3. יואל הנביא

    רפול:" ה.ע.ר.ב. י.ם, הם, ס.ר. ט.ן, בגוף המדינה"
    וישוביהם, פצע, בטבע..

  4. עם ישראל חי ורוניקה

    גם החיילים שלנו נגד אלימות !!!! מה לעשות שחיים לידינו זבלים פלסטינים שרוצים רק מוות !!! כפר כאבול זה כבר ערבי מוסלמי שונא יהודים , למה הנאשם לא גורש מיידי עם משפחתו!!??? מדינה. מתפרקת בגלל אוהבי ערבים

  5. נועה

    ובינתיים הנהלת הטכניון ממשיכה להתעלם במופגן מההסתה המתרחשת בין כותלי המוסד

  6. גדי

    כול עוד מחג'נה יכול לטעון בבתי המשפט בישראל היהודים ימשיכו להירצח, להיאנס ולעבור אירועי טבח.
    * ערבי מוסלמי טוב פשוט אינו קיים! כול עוד אין לו אישור משב"כ שהוא לא פעיל טרור מבחינתי הוא כזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר