מנהלת מכירות החוץ והמחלקה החינוכית. גילת סלע | צילום: יח"צ
מנהלת מכירות החוץ והמחלקה החינוכית. גילת סלע | צילום: יח"צ

סלפי בשיתוף תיאטרון חיפה. השבוע: מאחורי הקלעים עם גילת סלע

מנהלת מכירות החוץ והמחלקה החינוכית בתיאטרון חיפה, גילת סלע, עם חוויות מרגשות וגם על הצגות חדשות

פורסם בתאריך: 25.7.21 09:50

״התיאטרון מוביל שיח אמיתי בסוגיות בוערות והבעת דעה חופשית במפגש בלתי אמצעי שחקן – קהל״

גילת סלע, מנהלת מכירות החוץ והמחלקה החינוכית, משתפת בחוויות ייחודיות לתיאטרון חיפה, שהוא בית שני עבורה.

מה הייתה חווית התיאטרון הראשונה שלך?

״אני זוכרת את המחזה "משחקים בחצר האחורית", שעלה בחיפה בשנת 1993. מחזה שנכתב בעקבות פרשת האונס בקיבוץ שמרת שזעזעה את המדינה בשנות ה-90. צפיתי במחזה בתור נערה ואני זוכרת עד היום את ההשפעה שלו עליי ואת השיח שעורר".

מה את עושה רגע לפני שהמסך עולה וההצגה מתחילה?

״בהצגות בכורה אני בהתרגשות שיא. הדבר הראשון שאני עושה הוא לבדוק אם האולם מלא ואז אני מרכיבה את המשקפיים שלי, מתיישבת בקהל ובוחנת את תגובות האנשים".

מה לדעתך עדיין מושך אנשים לבוא לתיאטרון היום?

״התיאטרון מספק, גם היום, בילוי איכותי ותרבותי, בילוי שמעורר שיח ומציף קונפליקטים בנושאים חשובים, כמו המחזה "האבולוציה של המינים" שמדברת על פוליאמורה או "מאחורי העיניים" שעוסקת בילדים עם צרכים מיוחדים. הצפייה בשחקנים בלייב גורמת לנו להזדהות איתם, לבכות, לצחוק, להתרגש ולעבור בעצמנו את המסע שעוברת הדמות במחזה״

רגע אחד על במת התיאטרון שלא תשכחי לעולם?

״יש הרבה. כאשר הקהל נעמד על הרגליים באמצע הצגה במחיאות כפיים סוערות, כפי שקרה לא מזמן ב"קומיקאים". מרגש במיוחד היה בתום סגרי הקורונה כאשר הפקנו את 'פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים' וילדים הגיעו לראשונה לצפות בהצגות על הבמה ולא דרך המסכים".

רגע אחד בתור צופה תיאטרון שלא תשכחי לעולם?

״בין סגרי הקורונה, היינו התיאטרון הראשון בעולם שהעלה הצגה על הבמה, את "הנשים של ג'ייק". בעקבות ההנחיות, לקחנו דובונים לבנים קשורים בסרט אדום, הושבנו אותם בין האנשים וכך הקהל והדובונים צפו יחד במחזה. כל זה נועד למנוע עוגמת נפש מהשחקנים לעמוד מול אולם חצי ריק. התמונה של אנשים ודובונים יחד הפכה ויראלית וזכתה למיליוני צפיות ברשתות החברתיות בארץ ובעולם״.

האם את רואה בתיאטרון ז׳אנר אמנותי שיכול לייצר שינוי?

״בהחלט, כן. התיאטרון הוא אחד המקומות הבודדים שעדיין מאפשרים שיח אמיתי בסוגיות בוערות והבעת דעה חופשית במפגש בלתי אמצעי שחקן – קהל".

איך התפקיד שלך מקדם את התיאטרון?

"אני מנהלת מכירות החוץ והמחלקה החינוכית. אני בעצם זו שאחראית על כך שההצגות של תיאטרון חיפה יגיעו לכל מקום בארץ. התלמידים הם הדור הבא של צרכני התיאטרון וחשוב לי להנגיש להם הצגות טובות ולעורר בהם סקרנות ועניין, לחשוף אותם לתכנים מרתקים, לחוויות מעשירות ולהקנות ערכים של תרבות. רק בשבוע שעבר הצגות הילדים שלנו הופיעו באותו היום בתל אביב, קרית שמונה ובאר שבע וזה מעורר בי חדווה. כל זה מתאפשר הודות לשיתוף הפעולה המצוין שיש לנו בתיאטרון ולרצון הבלתי מתפשר להצליח וליצור הצגות איכותיות בתיאטרון שהוא כמו משפחה".

תיאטרון חיפה, רחוב פבזנר 50, 04-8600500, https://www.ht1.co.il


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר