מקבוצת "החיפאית". רון ריכטר | צילום: טלי רוט
מקבוצת "החיפאית". רון ריכטר | צילום: טלי רוט

סלפי בשיתוף תיאטרון חיפה, והשבוע: רון ריכטר

שחקן קבוצת "החיפאית" בתיאטרון חיפה רון ריכטר, מופיע עם הצגת היחיד "מענטש", במופע אימפרוביזציה "היחפנים" ומשחק בהצגת ילדים חדשה וייחודית "מאחורי הפלאים". החיבור לקהל עושה לו את זה

פורסם בתאריך: 19.8.21 14:42

"להופיע מול קהל בלייב, להביע את עצמי ולקבל תגובות חזקות מאנשים שמקשיבים לי. זה דיאלוג שתמיד ריגש אותי"

רון ריכטר, תושב חיפה, בוגר בית הספר למשחק ניסן נתיב, שחקן קבוצת "החיפאית" של תיאטרון חיפה משנת 2010-2019 ומאז השתתף בעשרות הצגות ביניהן "משהו למות בשבילו", "בת המלך", "מיץ מיץ לימונדה", "גיבור הלובי", "אקווריום", "קרקס של יהודים", "הלילה ה-12" ועוד הפקות רבות. בזכות העבודה בתיאטרון עבר להתגורר בחיפה והקים בה את ביתו.

מה הייתה חווית התיאטרון הראשונה שלך?

"כילד צפיתי ב"עוץ לי גוץ לי" בגרסתו הישנה וכן, בתיאטרון בובות ששיחק בתיאטרון ירושלים, שריתק אותי לחלוטין".

מדוע בחרת במשחק על הבמה?

"משחק על במה ריתק אותי עוד מהימים שבהם למדתי בניסן נתיב. זה היה סוג של חלום מבחינתי לעלות על במה ולהופיע מול קהל בלייב, להעביר סיפור, להביע את עצמי ולקבל תגובות חזקות מאנשים שמקשיבים לי. זה דיאלוג שתמיד ריגש אותי".

מה אתה עושה רגע לפני שהמסך עולה?

"לוקח נשימה ומחפש חור בתפאורה כדי להציץ על הקהל. בעיקר, מנסה להיות רגע בשקט".

דמות ששיחקת והתחברת אליה במיוחד?

"השתתפתי בהצגה "מיץ מיץ למונדה" – הצגה למבוגרים בקונספט של ילדים. שיחקתי שם תרנגולת, שגדלה בחווה וחולמת להצטרף לתוכנית ריאליטי כדי לעשות שם סטנד אפ. חצי מההצגה היא מקרקרת וחצי מדברת. הייתי מועמד על התפקיד הזה לשחקן בתפקיד משנה בפרסי התיאטרון הישראלי בשנת 2014. עוד תפקיד שאהבתי הוא ג'ף בהצגה "גיבור הלובי" שהוא בחור שעובד כשוער בבניין יוקרה עם כל ההרפתקאות שהוא חווה במסגרת התפקיד, עם הבוס, השכנים, האנשים שחולפים בלובי. הצגה שנהניתי מאוד להשתתף בה".

מה לדעתך עדיין מושך אנשים לבוא לתיאטרון?

"זאת חוויה בלייב של כאן ועכשיו. הקהל והשחקנים נמצאים בחלל אחד, כולם אנשים חיים, בשר ודם, שנושמים יחד את אותו הרגע. בניגוד לקולנוע או לטלוויזיה נוצר פה אירוע מחבר של ביחד – אמנם מתוכנן, אך יכולים להתרחש גם אירועים בלתי צפויים כמו תגובות מפתיעות של הקהל או דברים שיוצאים מהשחקנים אל הקהל כמו אלתורים, טעויות על הבמה ודברים חדשים שנוצרים במהלך ההצגה".

רגע אחד על במת התיאטרון שלא תשכח?

"אני זוכר רגע משעשע שבו נכנסתי לבמה במהלך סצנה, מוכן לתפקיד שלי וגיליתי שזאת לא הסצנה שלי. נעמדתי שם לרגע ופשוט המשכתי ללכת לצד השני ויצאתי. ישנם הרבה רגעים מלאי עוצמה על הבמה. כשאתה עושה משהו מול 700 איש ואתה מרגיש שהם שואגים מצחוק ממשהו שעשית, זו תחושה עוצמתית מאוד חזקה"

רגע אחד בתור צופה תיאטרון שלא תשכח?

"כשראיתי את "יוליסס על בקבוקים" בבמה 3, מחזה חזק שריגש אותי מאוד".

אתה רואה בתיאטרון ז׳אנר אמנותי שיכול לייצר שינוי?

"התיאטרון יכול ליצור אצל הקהל בתוך עצמו או בינו ובין הצופים האחרים דיון, לעורר שאלות ומחשבות שיכולות ליצור שינוי אצל כל אחד בנפרד וביחד זה יכול ליצור שינוי מחשבתי, שיכול להוביל לשינוי חברתי או פוליטי".

משהו שלא יודעים עליך?

"הייתי שוער מחליף ב"הפועל ירושלים" כשהייתי ילד. לא נתנו לי לשחק הרבה ובסוף ויתרתי על קריירת הכדורגל".

באילו הצגות אתה משתתף בימים אלה?

"אני משחק במופע אימפרוביזציה "היחפנים בתיאטרון האימפרו של תיאטרון חיפה, יש לי הצגת יחיד בשם "מענטש" בבמה 2 והשבוע עלינו עם בכורה להצגת ילדים מקורית "מאחורי הפלאים" בבימויה של צביה הוברמן, שחושפת בפני הילדים את הקסם שמתרחש מאחורי הקלעים של התיאטרון".

למה כדאי לראות את "מאחורי הפלאים"?

"זאת הצגה מיוחדת שמערבת טכניקה, וידאו ארט וקטעי וידאו, מוזיקה ומשחק. הילדים יעברו במהלך ההצגה בין חללים שונים בתיאטרון כשבכל חלל יהיה משהו שונה. זה יהיה עבורם ייחודי ומעניין".

תיאטרון חיפה, רחוב פבזנר 50, 04-8600500, https://www.ht1.co.il


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר