"צריך גם להעז". בני וריי ירושבסקי
"צריך גם להעז". בני וריי ירושבסקי

Ray’s Heritage: בחיפה יש מוזיקה טובה

אנה ובני ירושבסקי אספו את זיכרונות הילדות המוזיקליים שלהם משנות ה-2000 בחיפה, ימי הסיטי הול, הג’אנק והנמלה, ופתחו בשוק התורכי בעיר התחתית את חנות התקליטים Ray’s Heritage. פנינה חיפאית, שכל אחד ימצא בה את הזיכרון המתוק שלו

פורסם בתאריך: 8.4.21 14:03

"אם רק היה לנו שקל על כל פעם כשמישהו נכנס לכאן ושואל: ‘מה? עוד מוכרים תקליטים היום?', כבר היינו מזמן רשת חנויות", אומרת בחיוך אנה ירושבסקי מהחנות Ray’s Heritage בעיר התחתית.
את חנות התקליטים שלהם פתחו אנה ובעלה, בני, בחודש ספטמבר האחרון, בעיצומה של מגפת הקורונה. תודו, שצריך הרבה אומץ ותעוזה לפתוח עסק בתקופה אולי הקשה ביותר שידע העולם כולו. “היינו בהצטלבות דרכים, והיינו צריכים להחליט איך ממשיכים מכאן”, מספרת אנה, "בסופו של דבר אמרנו ‘או עכשיו או אף פעם. תמיד יהיה מה להפסיד, אבל צריך גם להעז". והם העזו. ועוד איך העזו, ואיכשהו בין סגר לסגר פתחו את החנות.

הם בני 34, הורים לריי, בן 4. לחנותם קראו על שמו של בנם. “הוא ההשראה שלנו. חשוב לנו להוריש לו את הערכים, עליהם אנחנו גדלנו, את האהבה שלנו למוזיקה”, הם אומרים, וניכר שזה גם מצליח להם. חנות התקליטים שלהם כבר מזמן הפכה לביתו השני של ריי, שם הוא סופג מוזיקה טובה והצעצועים שלו מפוזרים בכל פינה לצד ערימות התקליטים האינסופיות.

אם נחזור רגע לשאלה "מה? עוד מוכרים תקליטים היום?", שהיא כל כך מתבקשת בעידן הנוכחי, שהכל בו מהיר ומיידי עם היוטיוב והספוטיפיי, אז התשובה של אנה ובני היא חד משמעית. מוכרים ועוד איך. “מגיעים אלינו לקוחות שממש מתבאסים שהם מכרו את הפטיפונים שלהם. לא לקוח אחד ולא שניים, שאין להם פטיפונים, קונים אצלנו תקליטים. הם אומרים לנו שהם חייבים שתהיה להם את חתיכת הנוסטלגיה העגולה הזו. שהם חייבים את האלבום של הלהקה האהובה עליהם, שמעורר אצלם זיכרון מתוק”.

ב-Ray’s Heritage תמצאו מאות תקליטי ויניל מסודרים בערימות לפי נושאים. "אנחנו מוכרים הכל מהכל", אומרת אנה, "יש גם מיינסטרים, אבל אנחנו משתדלים לסטות ממנו ולהביא, בעיקר, את המוזיקה שאנחנו אוהבים לשמוע. הקו המוזיקלי המוביל בחנות הוא רוק ומטאל לסוגיהם השונים, אבל יש גם ג’אז, בלוז, מוזיקה אלקטרונית וקלאסיקה ישראלית. לאחרונה הבאנו הרבה מאוד נוסטלגיות מהילדות שלנו בסוף שנות ה-90, תחילת שנות ה-2000, בחיפה, מהימים של הסיטי הול, הג’אנק והנמלה, אבל בגדול, אנחנו נותנים מקום לכל הסגנונות. לאחרונה הבאנו גם אקססוריז, הקשורים למוזיקה, כמו סיכות, מדבקות, חוברות צביעה, פאזלים ועוד".

Ray’s Heritage היא חנות קסומה, פנינה חיפאית, השוכנת במרכז השוק התורכי בעיר התחתית, שסופגת לתוכה את הצלילים השונים שכל כך מיוחדים לחיפה. המוזיקה בחנות מושפעת מאוד מזיכרונות הילדות של בעליה, אבל כל אחד יכול למצוא בה את הזיכרון המתוק שלו. בהחלט שווה ביקור. הנוסטלגיה על חשבון הבית.

Ray’s Heritage, נחום דוברין 5, מרכז השוק התורכי, העיר התחתית, טל’: 054-7569197
למעבר לאתר החנות >>>
לדף הפייסבוק >>> 
החנות פתוחה בימים א', ב', ד', בין השעות 16:00-10:00, ג', 19:00-10:00, ה', 22:00-10:00, ו', 14:00-10:00, אבל תמיד כדאי לתאם מראש.

 


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר