ג'יני חכמון, אור יפעת אלון (צילום: המרכז לנדל״ן)
ג'יני חכמון, אור יפעת אלון (צילום: המרכז לנדל״ן)

המרכז לנדל"ן בע"מ: מתווך הוא הפסיכולוג הנדל"ני

גם בעידן הטכנולוגי, שבו נראה כי כל המידע זמין ברשת, במכירה או בקנייה של דירה חשובה במיוחד מלאכת המתווך. אור יפעת אלון וג'יני חכמון מן המרכז לנדל"ן בע"מ: ״לא תאמינו עד כמה עסקאות נופלות בגלל פרטים קטנים ומשחקי אגו״

פורסם בתאריך: 22.4.21 13:31

אנו חיים בעידן הטכנולוגי. המידע נגיש לכל, בכמויות אינסופיות וללא כל מאמץ. הקלקה אחת פשוטה על קישור או כתובת אינטרנט – ועולם עצום של מידע נגלה לעינינו. גם השיווק עבר מזמן כל-כולו לרשת: מחפשים עבודה, מזמינים חופשה וכרטיסי טיסה, מבצעים קניות בסופר או בחנויות, משריינים כרטיסים למופע ומחפשים מכונית ועוד.

גם שוק הדירות – השכרה ומכירה – עבר לאינטרנט. אפשר למצוא מודעות על דירות למכירה ולהשכרה בשלל אתרים ייעודיים וכמובן, ברשתות החברתיות. לכאורה, הכל נהיה הרבה יותר פשוט. רק לנסח מודעה, להכניס פרטים, להוסיף תמונות וזהו.

אלא שבפועל, המציאות מורכבת הרבה יותר.

"אנשים חושבים שדי בפרסום הדירה במאגר דירות למכירה, עם ציון המפרט והוספת כמה תמונות יפות, כדי לעורר עניין וביקוש ולמצוא קונים. ואז מנהלים משא ומתן, סוגרים על מחיר וזהו, בוצעה מכירה. אבל המציאות שונה בתכלית", אומרות אור יפעת אלון וג'יני חכמון, יועצות ומתווכות נדל"ן בכירות בחיפה של המרכז לנדל"ן בע"מ.

"קודם כל, ישנם לא מעט משתנים חיוניים שלא מופיעים כלל במודעה וגם אי אפשר למצוא אותם בשום מקום, כמו למשל כיווני אוויר, היסטוריה של שיפוצים, נוף, תוספות בנייה, תוספת מעלית, האם יש תוכנית פינוי-בינוי למבנה ועוד. לכל המשתנים הללו יש ההשפעה עצומה על מחיר העסקה – בעשרות ולפעמים אפילו במאות אלפי שקלים. מעבר לכך, גם אחרי שכבר לכאורה סוכמו התנאים, צריך לדאוג לעוד שלל נושאים שעלולים כל אחד מהם להפיל את העסקה, כמו תנאי התשלום, תנאים מסחריים, תנאי פינוי ועוד. אפילו אחרי שכבר עוברים את שלב החוזה ומעורבות עורכי הדין – עדיין יכולות ליפול עסקאות בגלל משחקי אגו ושלל דרישות מוזרות שיכולות לפוצץ עסקה. בקיצור, מכירת דירה היא לא עניין פשוט", הן מוסיפות.

"מתווך מקצועי יקבל את הדירה לשיווק בלעדי ומתחיל מיד בעבודה – פרסום, שיווק, הוצאת מידע תכנוני והנדסי. הוא עושה תיאום ציפיות מול הבעלים, פילוח שוק, בודק את ההיצע באזור ובודק קהל יעד. אחר-כך הוא מסנן לקוחות, עושה ביקורים בדירה ודואג לוודא מול כל מתעניין מה דעתו על הדירה, מה הוא אהב בה ומה מפריע לו. זו מהות עבודת המתווך למעשה. היכולת לנסוך ביטחון גם במוכר וגם בקונה ולהרגיע חששות וספקות. המתווך הוא מעין פסיכולוג נדל"ני. תפקידו המרכזי הוא לגשר על פערים, לסלק מוקשים ולסגור עסקה", אומרות השתיים.

המרכז לנדל"ן בע"מ, בבעלותם המשותפת של שלומי מורצקי, אלכס קרמר ומאיר טורג'מן, פועל בחיפה מאז 2012 והוא מן המובילים בעיר במספר העסקאות ומדורג ראשון באתר "מדלן".

במשרד מועסקים 26 סוכנים מקצועיים והוא מטפל בכ-200 נכסים – כולם בבלעדיות.

המרכז לנדל"ן, שד' מוריה 125, חיפה, טל': 04-8111171

למעבר לדף הפייסבוק >>> 


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר