המכון לראייה ירודה בקרית חיים | צילום::שמוליק וינרייך
המכון לראייה ירודה בקרית חיים | צילום::שמוליק וינרייך

יש תקווה לאנשים עם לקות ראייה

מרכז מגדל אור מעניק לכם חיים חדשים ומסייע בידכם לממש את הפוטנציאל הגלום בכם. אז תנו לעצמכם הזדמנות ובואו ליהנות משלל פתרונות יצירתיים, ללא עלות

פורסם בתאריך: 5.5.21 10:39

במדינת ישראל חיים היום 24 אלף איש עם תעודת עיוור, אך מעל מאה אלף איש נוספים עם לקות ראייה, אינם מודעים לכך שלבעיה ממנה הם סובלים יש פתרון ובכל גיל.

המכון לראייה ירודה בקריית חיים מעניק פתרונות יצירתיים לאנשים עם לקות ראייה ומסייע בידם להגיע לרמה תפקודית מיטבית באמצעות פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, ייעוץ מקצועי מתאים, תרגול והשאלה, לצד ליווי רגשי וללא עלות.

השירות מתאים במיוחד לאוכלוסייה המבוגרת, שאמרה נואש והסתגלה לחיים מצומצמים לצד הלקות.

על כך מעידה רותי, יוצרת הבובות המקסימות שמקבלות את פני הנכנסים למכון לראייה ירודה. רותי היא סבתא רבתא פעילה, מייצרת ותופרת בובות לירידים ברחבי הארץ, שראייתה נפגעה בעקבות אירוע מוחי. "היום אני מבינה שאפשר להשיג כל מה שרוצים. עובדת סוציאלית המליצה לי על מגדל אור, הגעתי, התאימו לי משקפיים מיוחדים עבור קריאה ועבודות יד. קיבלתי גם זכוכית מגדלת, שניתן לתלות על הקיר. המתנה הכי גדולה עבורי היא שחזרתי לעסוק במה שאני אוהבת".

וכמו רותי ישנם עוד רבים אשר נהנים משירותי המכון לראייה ירודה, מהיחס האישי ומתהליך, שכולל אבחון על ידי צוות מומחים, התאמת המכשור המתאים, השאלת עזרים להתנסות בבית, ליווי צמוד ותרגול בסביבה הטבעית עם האביזרים הנלווים, פגישה עם עו"ס לצורך סיוע במימוש הזכויות וחיבור לשירותים הקיימים בקהילה, תמיכה רגשית, אישית וקבוצתית, סדנאות חברתיות וכן, מעקב ואוורור רגשי לכל המשפחה.

המכון לראייה ירודה צילום: גיא יחיאלי

עזרים לראייה מיטבית במרכז מגדל אור  | צילום: גיא יחיאלי

לדברי מנהלת המכון, אינה מושניאט: "חשוב לנו לומר ללקויי הראייה שלא יאבדו תקווה ולתת להם את התחושה שהם לא לבד. בכל גיל יש מגוון של עזרים, אנחנו מתחדשים בכל עת ומציעים את הטוב ביותר על מנת שכל לקוי ראייה יוכל לחזור ולבצע כל צורך בסיסי מקריאת עיתון, עבודה על מחשב, צפיה בטלוויזיה ועד לקריאת ספרים וביצוע עבודות יד. המכון שלנו נמצא במימון ופיקוח של משרד העבודה והרווחה, ואנו מסייעים לכל מי שפונה אלינו לחזור ולתפקד באופן עצמאי וללא עלות".

מרכז מגדל אור, שהוקם בשנת 1957 ומופעל משנת 2011 באמצעות עמותת יעדים לצפון ומיסודה של קרן רש"י, משמש כזכיין של המוסד לביטוח לאומי, משרד הרווחה והשירותים החברתיים ומעניק שירותים בארבעה סניפים ברחבי הארץ: תל אביב, חיפה, ירושלים, באר שבע, וכן בביתם של האנשים ובסביבתם היומיומית. המרכז נגיש וידידותי ומעניק לבאים בשעריו ידע רב המסייע להם בשיפור התפקוד ובהצלחה בהשתלבות מחודשת בקהילה.

מוזמנים לקבוע פגישה, להגיע וללמוד כיצד מחזירים את האור לחיים.

לפרטים: רחוב אברהם דנינו 4, קריית חיים.

טלפון: 077-7721300

אתר: מרכז מגדל אור


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר