בנייו ועד נווה שאנן המחודש ברחוב טרומפלדור | צילום: דוברות ועד נווה שאנן
בנייו ועד נווה שאנן המחודש ברחוב טרומפלדור | צילום: דוברות ועד נווה שאנן

תושבי שכונת נווה שאנן היקרים, יש לכם על מי לסמוך!

תושבי שכונת נווה שאנן דעו שיש לכם לאן לפנות. ועד השכונה עשה מהפך עצום והיום יש מי שזמין עבורכם 24/7 ומטפל בכל ליקוי לשביעות רצונכם, בהתנדבות מלאה ורק שיהיה לכם טוב

פורסם בתאריך: 12.5.21 19:01

הצצה קטנה אל משרדי ועד שכונת נווה שאנן מעידה על המהפך העצום שהתחולל במקום בשנה וחצי האחרונות, מאז לקחו את המושכות, יו"ר הוועד אלי פיסו וסגנו מ"מ ויו"ר ועדת תשתיות יעקב שטרית. השניים מנהלים את הוועד בגאון, כארגון לכל דבר ועניין, ונותנים מענה אמיתי ומכל הלב 24/7 לכ-74 אלף תושבי השכונה, שעל פי הנתונים, מדובר בשכונה הכי גדולה בארץ.

לרגל 100 שנות פעילות, פגשנו את השניים בבניין הוועד המחודש וניסינו להבין איך בתקופה כה קצרה הצליחו להטמיע אינספור שינויים, להוציא אל הפועל מיזמים ופרויקטים במימון עירוני בתחומים של תשתיות, חינוך, ספורט, תקשורת ותרבות, כשבעורפם נושפת הקורונה, הסגרים והמחלוקות בין החרדים והחילונים ברובעים.

ספרו איך הפכתם את נווה שאנן לאחת השכונות שתושבים נושאים אליה עיניים?

אלי פיסו (בן 32, נשוי + 2): "ההתחלה הייתה לא פשוטה. היה פה קיבעון של התנהלות ממושכת, ובעיקר מיושנת, גם מול העירייה ולקח לנו זמן לבנות מערך שעובד. גדלתי בנווה יוסף, צמחתי בשכונה ואני בא ממקום שרוצה לעשות טוב לתושבים ולטפל במחדלים שהוזנחו פה במשך שנים. את דרכי התחלתי במועדון הכדורגל מכבי נו"ש, שמטפח ילדים מעוטי יכולת ומעניק להם מסגרת תומכת. לבד מהכדורגל הם מקבלים בית חם, לומדים מה זאת נתינה ומשולבים במיזמים רבים למען האחר בשכונה כמו צביעת בתים של קשישים או חלוקת מנות מזון לנזקקים. היום יש לנו מעל 300 ילדים שנהנים מאימונים, ציוד, הסעות, אימונים וכל הנדרש, רק כדי שיצמחו ולא ישוטטו ברחובות".

יעקב שטרית (גמלאי צעיר של אגד, עצמאי בעברו ובעל ניסיון בעבודה ציבורית): "בנינו כאן מודל ניהול הבנוי ביסודו על יוזמה, הקמה ובקרה עד לביצוע המשימות באמצעות ראשי ועדות, כאשר כל אחד מהם קיבל תפקיד ויעדים לביצוע. בנינו תוכנית עבודה שנתית ואנו מבצעים סיורים עם מנהלי אגפים בעירייה ועד מנכ"ל בשטח, עוקבים אחרי הטיפול של סיכומי הסיורים עד להשלמת הביצוע, של כל המשימות והפרויקטים בעלות של מיליוני שקלים.

גם במשרדי הוועד ביצענו רה ארגון והיום יושבת פה פקידה מהשעה 9:00 עד 14:00, חמישה ימים בשבוע, והתושבים יודעים שבמקום לפנות לעירייה הם יכולים להגיע למשרדים. יש לנו עשר קבוצות וואטסאפ עם מספר רב של תושבים, דף פייסבוק שכונתי פעיל, עשרות פעילי שטח ואנו זמינים לתושבים בכל אחת מאפשרויות אלה.

כדי לסבר את האוזן, כאשר נכנסנו לתפקיד עמד רובע נווה שאנן על 670 פניות ציבור פתוחות. כיום אנו עומדים על משהו כמו 30 פניות פתוחות אשר מטופלות באמצעות הרשות, ואנו גאים בתוצאות אלה".

באיזה פרויקט אתם גאים במיוחד?

יעקב שטרית "סלילת רחוב משאש וריבוד הכבישים בנווה יוסף. מדובר בכניסה הצפונית לשכונה, כביש שהוגדר כאדום ומסוכן, תאונות דרכים רבות אירעו באזור ומשנת 2015 קיימת תוכנית שלא יצאה אל הפועל. הפרויקט עלה מעל 2 מיליון שקלים. היום הכביש סלול והדרך בטוחה לתושבים".

אילו פרויקטים נוספים הרמתם בשנה זו?

יעקב שטרית: "בתחום התשתיות, אחרי עשור שבו החצר האחורית ברחוב שבזי בחטיבת כרמלי הייתה מוזנחת, דאגנו לריבוד הרחוב, תאורה, השבחת ניקוזים ולגיזומים. מדובר באזור שהיה מועד לפורענות, היום חטיבת כרמלי מחודשת לחלוטין כמו גם הגנים טבנקין ואזולאי. מבחינת גזם, דאגנו לאלפי טונות של גיזומים בכל השכונה, לחידוש והכנסת מאות ספסלים ופינות ישיבה, לריבוד ושיפוץ מגרשי משחקים, להגדלת מקומות החניה בשכונה, ברחוב חניתה דאגנו להכניס למבנה מסודר פחי אשפה שחסמו את הכביש ולשיפוץ המדרכה. הישג נוסף שנרשם לזכותנו הוא תחבורה ציבורית שהחלה לפעול לאחרונה ברחוב סולומון והקמת פארק כלבים צמוד לגן אזולאי".

מ"מ ויו"ר ועדת תשתיות יעקב שטרית. ועד נווה שאנן צילום: דוברות נווה שאנן

מ"מ ויו"ר ועדת תשתיות יעקב שטרית. ועד נווה שאנן צילום: דוברות נווה שאנן

מה עשיתם בתחומים כמו חינוך, תרבות וספורט?

אלי פיסו: "בחינוך עובדת לצידנו מלכה שלו, שאחראית לאתר ילדים במצוקה ולסייע להם. היא מתפקדת כאחראית ביקור סדיר בהתנדבות מלאה וכן עובדת עם יוצאי העדה האתיופית במתנ"ס נווה יוסף ועושה שם פלאים. אנחנו משתדלים להעניק לכל ילד מסגרת אחרי שעות הלימודים ולממן חוגים למי שזקוק.

בספורט עובד איתנו מכאל גבאי שדואג להרקדות, זומבה, ועוד פעילויות ספורט לתושבים ללא עלות, כמו גם חוגי ספורט למעוטי יכולת ולבני הגיל השלישי.

בתרבות אנחנו מחממים מנועים ובונים תוכנית תקצוב עם לייזר משה – איש ניהול הכספים בוועד. הקורונה לא אפשרה לעשות הרבה. למרות שהיינו מבין הראשונים שיצאו עם עגלות מוזיקה בתקופת הסגרים ובחגים כדי לשמח את התושבים ולשיר איתם מהמרפסות. המוטו שמניע אותנו הוא לתת איכות לתושבים ואנו עובדים בימים אלה על תוכנית אירועי קיץ בחסות ועד נווה שאנן שייערכו בכל הרובע".

איך באמת הצלחתם לעשות משהו בקורונה?

יעקב שטרית: "עבדנו קשה מאוד כל התקופה, אם במענה לתושבים, אם בחלוקת תרופות, אם בהשבחה ושדרוג תשתיות ואם בקשר מצוין עם פיקוד העורף ובמטה משותף, שהקמנו יחד בשכונה. הדרכנו נוער ופעילים לביצוע סיורים ומיפוי החולים. ידענו בדיוק מי חולה, מי זקוק לעזרתנו והשתדלנו לתת מענה מיטבי במיוחד עבור האוכלוסיות המוחלשות, כמו גם עבור בעלי העסקים שניזוקו. ערכנו סיורים ברחובות והיינו השכונה הראשונה שהפכה אב טיפוס לכל שכונות העיר במערך ההתנדבות והסיורים שהקמנו. היום, למשל, יש לנו מיזם בפייסבוק שמעודד את התושבים לרכוש מהעסקים בשכונה, והכל ללא עלות לבעל העסק. כיף לנו לראות את החיים שבים למסלולם".

מה היעד הבא?

אלי פיסו: "יש לנו שני גני שעשועים ברחובות סולומון ובורוכוב שבימים אלה מתחיל בהם שיפוץ גדול למען ילדי השכונה. בנוסף, מתעתדת לקום טיילת ברחוב נתיב חן, יעקב שטרית קורא לה "טיילת לואי של רובע נווה שאנן", שתכלול שלושה מצפורים, מתקני ספורט, תוספת מקומות חניה ועוד. האידיאל שלנו הוא לחבר את הקהילה יחד. יש לנו חברי ועד מכל הרובעים, מחטיבת כרמלי ועד רמות ספיר, ואנו עושים יחד עבור כולם.

זה המקום להודות לראש העיר, ד"ר עינת קאליש רותם, על התמיכה המקצועית והעשייה סביב השעון לטובת תושבי חיפה בכלל ונווה שאנן בפרט באוזן קשבת לטובת ציבור התושבים, בעזרה הגדולה בהשבחה ובשדרוג רובע נווה שאנן".

קצרה היריעה מלהכיל את התרומה הגדולה של הוועד עבור הציבור ולפרט את מגוון התוכניות העתידיות, אך בשורה התחתונה, חשוב שתדעו שיש מי שעובד עבורכם בהתנדבות ובשקיפות, יש מי שאכפת לו, ולא בכדי התושבים מפרגנים. אלי פיסו ויעקב שטרית, צמחו בשכונה, הם מגדלים בה ילדים והם פה כדי להטביע חותם. שאפו ענק.

למוקד פניות הציבור של ועד נווה שאנן: 04-8222583

 


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. יוליה יוסיפוב תושבת השכונה

    אין מילים מגיע להם בגדול והלוואי שהם יחליטו להיכנס למועצת העיר בבחירות הבאות .
    אין דבר שמבקשים והם לא עוזרים ישר.

  2. יוסי נחום

    כל הכבוד על כל העשייה למען שכונת נווה שאנן !!
    ראש העיר עשתה את הדהר הכי טוב שיש ,
    20 שנה לא היה ועד כזה כמו שיש עכשיו

  3. לינדה מנווה יוסף

    המשיכו בעשייה שלכם !!

    תודה רבה על מי שאתם .

  4. שמרית ביטון

    אין כמוכם הלוואי שתרצו לראשות אנשים בלי אגו ועשייה מהלב!!!

  5. צילה גברעם תושבת רמות רמז

    כל הכבוד נגיע הזמן שכולם ידעו בשכונה שאתם מטפלים בכל הנושאים.
    ויש חבר מועצה שמצלם את עצמו ומנסה לקחת לעצמו קרדיט .
    שפו ענק

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר