דן ונלי עושים הכל בשתי ידיים | צילום: לה מקסיקנה
דן ונלי עושים הכל בשתי ידיים | צילום: לה מקסיקנה

הבוריטו הכי טעים בעיר

אם חשקה נפשכם באוכל מקסיקני על טהרת הטעמים המסורתיים וקפה דה אוז'ה לקינוח, "לה מקסיקנה" בשוק תלפיות היא הכתובת המושלמת לחגיגה אמיתית ויחס נפלא

פורסם בתאריך: 7.7.21 17:01

מתגעגעים לטעמים של הטיול הגדול בדרום אמריקה? לתחושה של בית? או אולי אתם חובבי המטבח המקסיקני ומחפשים המלצה למסעדה טובה ואותנטית בחיפה? ובכן, זהו בדיוק הרגע בו אתם מפסיקים לחפש, נכנסים לרכב ומגיעים למסעדת "לה מקסיקנה" ברחוב סירקין 21, בשוק תלפיות. מקום קטן ואינטימי, מעוצב לעילא ואחרי שתטעמו את המאכלים של נלי ותיהנו מקפה הבית המקורי, בטוח שתסמנו ביומן את התאריך הבא בו תגיעו לשכונה.

את מסעדת "לה מקסיקנה" פתחו יחד לפני כשנתיים בני הזוג דן ונלי, שאם היו נשאלים לפני כמה שנים אם זהו ייעודם, לבטח היו מחייכים בספק.

נלי עלתה לארץ ממקסיקו, שם עבדה כפסיכולוגית ודן מגיע מתחום האלקטרוניקה. ההתאקלמות בארץ הייתה עבור נלי לא פשוטה. בפסיכולוגיה לא התאפשר לה לעסוק בשל הביורוקרטיה וכשהתחילה להתגעגע לטעמים, בישלה לעצמה מאכלים ביתיים. החברות הגיעו לטעום ולהזמין וכך גם השכנים וכעבור זמן קצר כבר עמד מקרר נוסף במרכז הסלון בבית ומכירת המזון המקסיקני צברה תאוצה.

בוריטו כמו במקסיקו | צילום: לה מקסיקנה

בוריטו כמו במקסיקו | צילום: לה מקסיקנה

"ההצלחה הביאה אותי לעזוב את הבית ואת הקייטרינג, ולנסות את מזלי במקום קטן ואינטימי בשוק תלפיות, שם הסועדים לא מסתפקים רק בצד הקולינרי של החוויה, אלא גם תוהים על מקורותיו של האוכל והשווקים האקזוטיים של מקסיקו", מספרת נלי.

"באחד הימים", מוסיף דן, "כשחיפשנו מחסן להשכרה בעיר הגענו למקום הקסום הזה והחלטנו ללכת עד הסוף ולפתוח מקום משלנו עם אוכל מקסיקני שמביא את הטעמים כמו שהיו בבית של נלי לפני 40 שנה, כשהייתה ילדה קטנה. אנחנו כבר לא צעירים, עושים הכל לאט ובשתי ידיים".

"ביתי הוא ביתך"

המוטו שמנחה את הזוג המקסים, לבד מהטעמים והריחות הנפלאים, הוא התחושה הקסומה שהם נותנים ללקוחות: "ביתי הוא ביתך". דן מבלה שעות בלספר ללקוחות למה חשוב להזמין גואקמולי קפוא ממקסיקו ולהגיש אותו לאורך השנה גם כשאין אבוקדו בישראל, או על מחית השעועית ומחית העגבניות הירוקות המפורסמת שנלי רוקחת בעצמה. וכמובן, מתבל בסיפוריו את שילוב הנגיעות מהמטבח הארגנטינאי – ארץ מוצאו.

אז מה אוכלים?

בוריטו ממולאים בבשר בבישול ארוך, טאקוס קטנים – יש גם ללא גלוטן, נאצ'וס מיוחדים מוגשים חמים עם גבינה ושעועית שחורה, תמל'ס עטופים בעלי בננה או תירס מבושלים באידוי, סלסה ביתית, אמפנדס ואסדו מבושל בבישול ארוך. כל מנה מגיעה בשרית, צמחונית או טבעונית, מבשלים כל יום כך שכל אחד ימצא את המנה שמתאימה לו. לקינוח יש צ'ורוס עם ריבת חלב מספרד וזה הולך מצוין עם קפה דה אוז'ה (אוז'ה בספרדית זה סיר והקפה המיוחד הזה הוא קפה שמבושל בסיר במשך שעתיים עם תבלינים מיוחדים). אגב, יש לקוחות קבועים שעוצרים רק כדי לשתות מהקפה המהביל וממשיכים את יומם.

טמל'ס במגוון מילויים וטעמים | צילום: לה מקסיקנה

טמל'ס במגוון מילויים וטעמים | צילום: לה מקסיקנה

המחירים הם מחירים של שוק וב-43 שקלים אפשר לאכול ארוחה נהדרת. יש גם TAKE AWAY – כי דן ונלי לא מאמינים במשלוחים, וכשתגיעו לקחת תקבלו הסבר מדויק על המנה שהזמנתם.

הדובדבן שבקצפת הוא שניתן לערוך אירועים במקום וגם להזמין מהמטעמים הנפלאים לאירועים מיוחדים בבית, בתיאום מראש, כמובן.

"הסיפוק הכי גדל שלנו הוא שאנשים יוצאים ואומרים שנתנו להם להרגיש בדיוק כמו במקסיקו. זה אומר שהצליח לנו. בימים אלה אנחנו מתרגשים להשיק תפריט חדש עם מנות מפתיעות שנעשות באהבה".

"לה מקסיקנה" פתוחה בימים ב' עד ו' בין השעות 11:00 עד 16:00. לפרטים: 054-4373366


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר