ד"ר עלא-אלדין | צילום: ראמי גבארין
ד"ר עלא-אלדין | צילום: ראמי גבארין

מה שהכי עניין אתכם השבוע ברפואת שיניים

ד"ר עלא אלדין מוהנא בפינת הייעוץ הקבועה, שנותנת מענה לכל השאלות שלכם בתחום רפואת השיניים. יוצאים לדרך

פורסם בתאריך: 8.7.21 18:17

דניאלה, מושב חוסן:

לא נכנסת לפאניקה, אבל בכל זאת, יש השפעה להתפרצות הקורונה האחרונה על טיפולי שיניים? אני מתלבטת אם לחכות לטיפול שיננית או לדחות.

ד"ר עלא:

שלום דניאלה,

שאלה סופר חשובה, וכמו שאמרת, לא להיכנס לפאניקה היא התחלה טובה מאוד ולא רק בפתרון בעיות שיניים.

כל רופאי השיניים בישראל מחויבים להחלטות משרד הבריאות, שמולו הם נמצאים בקשר רציף. כמובן שזה אומר מבחינתי כרופא, להיות עם היד על הדופק, להתעדכן ולעדכן בכל התפתחות. משמעות ההתפרצות האחרונה אומרת דבר מאוד פשוט שלא קשור למהות הטיפול עצמו: חזרה למסכות בשטח ההמתנה במרפאה. אין שינוי בהגבלת כמות המתקהלים בשטח המרפאה, ובכל מקרה, מרפאה שמתנהלת נכון תדאג לתאם מרווחים ראויים כדי למנוע הצטופפות אפשרית.

מבחינת הטיפול, אין לך סיבה לחשוש ולדחות אותו. הטיפולים מתבצעים תוך שמירת ההיגיינה, הסטריליזציה וההקפדה על חיטוי אמצעי הטיפול ובריאות המטופל. להזכירך, גם בשיא תקופת הקורונה הקודמת, התקיימו ועברו בהצלחה בארץ אלפי טיפולי שיניים מורכבים ומגוונים, כך שאם צריך לחזור לשורה הפותחת: אין סיבה לפאניקה.

רגב, משמר השבעה:

אני אמור לעבור בקרוב טיפול שורש. זה לא טיפול מורכב כמו השתלה או הרמת סינוס, אז למה לא לבצע טיפול כזה אצל רופא שאינו מומחה?

ד"ר עלא:

שלום רגב,

כפי שכבר ציינתי בעבר, אין שום מניעה מלבצע טיפול שורש או כל טיפול אחר שמציעה מרפאת שיניים שאינה מוגדרת מרפאת מומחים בגלל החשש ש"הם לא מספיק טובים". הטיפול שתעבור יהיה ללא ספק איכותי ומקצועי. דרכו של רופא שיניים עד להסמכה הרשמית היא לא קצרה ולא עושה הנחות מקצועיות לרופא שאינו מוגדר מומחה.

המהות של מרפאת מומחים היא בדיוק המהות של טיפולים אצל רופא אורתופד לעומת רופא אורתופד מומחה, או אדם שרצה לעבור ניתוח לתיקון קוצר ראייה והעדיף לבצע אותו אצל מקים רשת המרפאות, שמוגדר מומחה בתחומו. טיפולים אצל מרפאות מומחים או אצל רופא מומחה הם תוצאה של רצון המטופל לדעת שהוא בטוח, ושיש לו שקט פנימי מהסיבה שהוא בידיים של המנוסה ביותר והטוב ביותר בתחומו.

מטופלים רבים לא מוותרים על תחושת הביטחון והרוגע, ולכן יעדיפו לבצע טיפולים מכל סוג אצל רופא שהתנסה במצבים מורכבים יותר ובטיפולים מסובכים יותר.

רננה, זרעית:

עד שלא קראתי, לא ידעתי שרופא מומחה מטפל גם בגידולי ראש וצוואר. תוכל להרחיב בנושא?

ד"ר עלא:

בהחלט, רננה.

השאלה שלך חשובה, כיוון שלא ברור מאליו לכולנו הקשר בין טיפולים במחלת הסרטן לבין רופא שיניים.

גידולי ראש וצוואר אמנם נמצאים באחריות הראשונית של רופא מומחה לאף אוזן וגרון ואונקולוג, אך חלק חשוב מן המערך המטפל קשור גם ברופא השיניים, במיוחד ברופא מומחה לכירורגיית הפה והלסת שהתנסה ומיומן בטיפולים מסוג זה.

עוד לפני הטיפולים הישירים בסרטן, יישלח המטופל לבדיקה אצל רופא, שכאמור התנסה והתמחה בגידולי ראש וצוואר. זהו שלב מקדים חשוב ביותר, כיוון שטיפולים כמו הקרנות הופכים את האזורים המטופלים לחשופים לזיהומים, ועל כן יש לוודא כבר בתחילה כי בריאות השיניים והחניכיים של המטופל תקינה. טיפולי שיניים נדרשים ייעשו בכפוף להמלצת האונקולוג המטפל, כך שהשטח האמור לעבור הקרנות יהיה סטרילי ביותר לפני הטיפול הכימותרפי.

חלקו של רופא מומחה לא מסתיים כאן, כיוון שלאחר הטיפול ההקרנתי יש לשמור בצורה סדירה על ביקורים תקופתיים אצל הרופא המומחה, וזאת על מנת לשמור על בריאות מרבית של חלל הפה.

לפרטים: מרפאת מומחים אלאדין קליניקס
רחוב אח"י אילת 30, קרית חיים, 04-6999788
aladdent.co.il

 


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר