מיכאל מושונוב. "הקומיקאים" | צילום: ניקה באק
מיכאל מושונוב. "הקומיקאים" | צילום: ניקה באק

חדש: מדור סלפי בשיתוף תיאטרון חיפה

לפניכם מדור חדש שיספק הצצה אל מאחורי הקלעים של המוסד החיפאי המפואר - תיאטרון חיפה, המציין השנה 60 שנה להיווסדו, באמצעות סיפורים אישיים של שחקנים, יוצרים ועובדי התיאטרון. השבוע: מיכאל מושונוב, המשחק בימים אלה ב״הקומיקאים״ ולראשונה לצד אביו

פורסם בתאריך: 19.7.21 10:16

"בתיאטרון יש קסם שעובד ב-100 אחוז ומייצר חוויה חיה ומרגשת מההתחלה ועד הסוף"

מיכאל מושונוב, 35, בוגר סדנאות המשחק של יורם לוינשטיין, השתתף בהצגות רבות ביניהן "השחף" לתיאטרון הבימה, "רומיאו ויוליה" בפסטיבל ישראל, "צבעים בחול" לתיאטרון אורנה פורת, ובימים אלה משחק לצד אביו, מוני מושונוב, במחזה "הקומיקאים" לתיאטרון חיפה. מושונוב משתף בחוויות מעולם התיאטרון בו הוא חי מגיל צעיר.

מה הייתה חווית התיאטרון הראשונה שלך?

״היו לי הרבה חוויות ראשונות מאחר ושני הוריי שחקנים. חוויה אחת שאני זוכר במיוחד היא כשלקחו אותנו מבית הספר להצגה "משרתם של שני אדונים" לתיאטרון הבימה, בבימויו של עומרי ניצן. הייתי בהלם מההצגה. שמוליק וילוז'ני שיחק את טרומפלדינו – הדמות הראשית והיכולות המופלאות שלו כשחקן הובילו אותי לתחושה שבתיאטרון יש קסם אמיתי, שעובד במאה אחוז ומייצר חוויה מרגשת מההתחלה ועד הסוף. אותו קסם הביא אותי להאמין כשהייתי קטן יותר שחנוך רוזן במחזה "פיטר פן" באמת עף שם על הבמה".

מה אתה עושה רגע לפני שאתה עולה על הבמה?

"לפני שאני עולה על הבמה אני מנסה לעשות חימום קל לגוף ולהיכנס למדיטציה של כמה דקות במחשבה על הדמות. אחר כך עובר על האביזרים ועל הדברים שאני צריך להכין מראש".

מדוע בחרת במשחק על הבמה?

"אני משחק גם בקולנוע וגם בטלוויזיה. יש משהו אחר במשחק כשעובדים עם קהל פנים מול פנים, יש משהו שמחדד אותך ועושה אותך שחקן יותר טוב וגם אדם יותר טוב. ב"הקומיקאים" אני משחק יחד עם אבא שלי, מה שמעצים את החוויה על הבמה, את ההתכתבות הבין דורית ואת ההתרגשות".

מה עדיין מושך אנשים לבוא לתיאטרון היום?

״בתיאטרון יש משהו חי. השחקן מביא את הסיפור של הדמות באופן מוחשי ולמרות הטכנולוגיות החדשניות של ימינו, עדיין יש בתיאטרון משהו מיוחד. חוויה של כאן ועכשיו במלוא הדרה".

רגע אחד על במת התיאטרון שלא תשכח לעולם?

״הזמינו אותי להחליף את אושרי כהן לערב אחד בהצגה ״לרקוד ולעוף" בתיאטרון הצפון. סנדרה שדה, אמא שלי, שיחקה בה וכששנינו עלינו לסצנה משותפת, ההתרגשות גרמה לשנינו להתבלבל בטקסט".

רגע אחד בתור צופה תיאטרון שלא תשכח לעולם?

״כשהייתי בניו יורק עם אבא שלי, הלכנו יחד לצפות במחזה ״איזון עדין" בכיכובה של גלן קלוז. מחזה כה עוצמתי שעד היום מבחינתי הוא אחד הדברים הטובים בהם צפיתי".

האם אתה רואה בתיאטרון ז׳אנר אמנותי שיכול לייצר שינוי?

״לחלוטין כן. התיאטרון מייצר שינוי, משפיע, מרגש. הקהל פוגש חוויות שנוגעות לליבו ומשהו שם פותח מקום לשינוי חיובי אמיתי. שינוי שנותן זווית חדשה ומשפיע על פנימיות האדם״.

משהו שלא יודעים עליך?

"אני מנסה לחשוב אם עדיין יש משהו שלא יודעים עליי. אין כזה. יודעים עליי הכל".

למה כדאי לבוא לראות את "הקומיקאים"?

״משתי סיבות. המחזה מצחיק ומרגש כאחד. התאמה מושלמת בין המחזה לדמויות שמשחקות אותו. החיבור לאורך השנים של בראבא ומושונוב משקף מציאות מדויקת של שתי הדמויות הראשיות במחזה – לואיס וקלארק ואת זה אסור לפספס. יש גם שתי שחקניות מצוינות סיגלית פוקס ונועה טסה".

תיאטרון חיפה, רחוב פבזנר 50, 04-8600500, https://www.ht1.co.il/


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר