עו"ד מיכאל אברהם (צלמת: יפית בשבקין)
עו"ד מיכאל אברהם (צלמת: יפית בשבקין)

משרד עו"ד מיכאל אברהם: מחכים עם הגבייה עד אחרי הקורונה? לא יישאר בשבילכם כסף

בעלי עסקים רבים טועים לחשוב שדווקא בתקופה מאתגרת כלכלית זו כדאי לדחות את הטיפול בגביית כספים מלקוחות חייבים עד לאחר שוך הנגיף. במשרד עו"ד מיכאל אברהם, שמספק לחברות ולארגונים שירותי גבייה מקצועיים במודלים ייחודיים תוך ליווי משפטי, מסבירים מדוע אם תחכו – סביר להניח שלא יישאר לכם מה לגבות

פורסם בתאריך: 17.9.18 10:31

עדכון אחרון: 19.7.20 18:12

אחד הנושאים המטרידים והמאתגרים ביותר לכל בעל עסק וחברה הוא גביית חובות. כל בעל חברה, גדולה כקטנה, מתמודד עם לקוחות שאינם משלמים במועד או כאלה שלא שילמו כלל עבור השירות. חוסר הוודאות באשר לקבלת התשלום ועיכובים במועד מייצרים מצוקה אמיתית לחברות ולבעלי עסקים מול הבנקים, הספקים והלווים.

אי ודאות זו מתעצמת עוד יותר בימים אלה, עמוק בתוך המשבר הכלכלי שבא בעקבות התפרצות הקורונה. עסקים רבים נקלעו למצוקה חסרת תקדים – מקשיים כלכליים נקודתיים ועד פשיטות רגל שהפכו לגל של ממש. הפגיעה בהכנסות השוטפות, לצד קושי בגביית כספים מלקוחות חייבים, שאף הם מצויים בחובות – מובילים עסקים רבים לזנוח את הטיפול בנושא הגבייה ולדחותו עד יעבור זעם, כלומר עד שלאנשים יהיה כסף לשלם ולהחזיר.

"מדובר בטעות קשה, משום שאם לחייבים אין כרגע אפשרות לפרוע את חובם – בהמשך המצב יהיה קשה יותר", צופה עו"ד מיכאל אברהם, שמשרדו מתמחה בגיבוש מדיניות גבייה לחברות שונות ובטיפול בכל היבטי התחום במסגרת המשפט האזרחי. להערכתו, בעוד כחצי שנה צפויה החמרה משמעותית ביכולת הפירעון של גופים עסקיים, ולכן לעיתוי הגבייה נודעת חשיבות קריטית. במילים אחרות: אם אתם רוצים את הכסף שלכם, רצוי שתפעלו כבר עכשיו כדי להשיג אותו, משום שבקרוב לא יישאר מה להציל.

במטרה להקל על חברות בכל היבטי גביית התשלומים וכדי לוודא שחובות לא יצטברו ושלקוחות ישלמו במועד שסוכם, ובימים אלה – כדי שישלמו בכלל, הקים משרד עו"ד מיכאל אברהם שירות ייעודי לגביית תשלומים לחברות ולעסקים המתנהל על פי מודל כלכלי ועסקי מחושב ומסודר. השירות מגובה בשירותים משפטיים הנוגעים לתחום העסקי תוך דגש על תחום הגבייה וסכסוכים כספיים מסחריים.

לדבריו, "תהליך הגבייה לא יכול להתחיל ברגע שחוזר שיק לחברה, אלא ביום שבו קלטת את הלקוח. אנחנו מייצרים מנגנון ומדיניות גבייה ללקוחות, קובעים לוחות זמנים ומה תהיינה הסנקציות המשפטיות ללקוח שאינו משלם".

שירותי גבייה פנים ארגוניים In House

משרד עו"ד מיכאל אברהם מספק לחברות שירותי גבייה פנים ארגוניים בתוך החברה עצמה, בכמה מודלים מקצועיים:

גיבוש ויישום מדיניות גבייה

המשרד מעמיד לרשות החברה שירותי ייעוץ וליווי בקביעת מדיניות ברורה בתחום הגבייה וביישום כלים אפקטיביים לאכיפתה. בתהליך זה נקבעים תנאי האשראי הניתנים לכל לקוח, מוגדרים מערכי בקרה לזיהוי חריגות ועיכובים בגבייה וכיצד יש לטפל, מבצעית או משפטית, בתרחישים שונים כגון איחור בתשלום, צ'ק שחזר או סרבנות תשלום. השירות יתמקד בנקודות הבאות: יצירת נוהל קליטת לקוח; הגדרת מדיניות אשראי תוך ציון גבולות האובליגו; גיבוש נוהלי בקרת אשראי; עריכת מסמכים משפטיים וחשבונאיים לקליטת לקוח; קביעת נוהלי עבודה מול גורמי מיקור חוץ; הטמעת מדיניות גבייה וקביעת לוחות זמנים.

הכשרה, הדרכה ואכיפה

מודל נוסף המיושם בארגונים ע"י משרד עו"ד אברהם הוא יישום מוצלח של מדיניות הגבייה בארגון, אשר מתחיל בהכשרת בעלי התפקידים האמונים על משימה זו: אנשי מחלקת הגבייה, אנשי המכירות והמפיצים הפוגשים את הלקוח במסגרת תפקידם. שירותי ההכשרה וההדרכה וימי העיון בהנחיית גורמים מקצועיים ממשרד עו"ד אברהם, יסייעו בהפעלת מערך הגבייה הפנים-ארגוני, יפתחו את מיומנויות העובדים בהתמודדות עם החייבים ויעניקו להם את כל הכלים לגבייה אפקטיבית.

בקרה על גורמי גבייה חיצוניים

במידה והארגון נעזר בגורמי גבייה חיצוניים כגון משרדי עורכי דין, קיימת חשיבות רבה להתנהלות נכונה מולם ולסנכרון מלא ביניכם. משרד עו"ד אברהם ייצג את האינטרסים של הארגון בהתקשרות עם גורמים אלו, יפקח על פעילותם וילווה את תהליך הגבייה על כל שלביו, בין היתר ע"י: ליווי הסכם ההתקשרות ושכר הטרחה; ריכוז תיקי הגבייה והעברה מסודרת ומקצועית לגורמי הגבייה החיצוניים; בקרה על פעילות והגבייה ויעילותה; קבלת התשלומים שנגבו מהחייבים; קליטת דוחות הגבייה וניתוחם; הפקת חומרים לצורך דיונים בבתי המשפט.

שירותי גבייה במיקור חוץ – Out sourcing

מלבד שירותי גבייה פנים ארגוניים, מספק משרד עו"ד אברהם שירותי גבייה מקצועיים משפטיים במיקור חוץ, ביניהם:

מכתב התראה

טרם פתיחת תיק הוצל"פ ו/או הגשת תביעה, יפעל המשרד למשלוח מכתב התראה לחייב באמצעות מערכת "דואר היברידי". מכתב זה יוצר מגע ראשוני עם החייב ומניע אותו לשלם את חובו, בטרם יוגשו תביעות נגדו.

גבייה טרום משפטית

הידע המשפטי, ההבנה החשבונאית והיכולת המוכחת של המומחים במשרד עו"ד אברהם בניהול משא ומתן עיקש לגביית חובות, מאפשרים להם להעמיד לרשות העסק שירותי גבייה טרום משפטית נחושים ומחושבים שיעילותם במניעת הליכים משפטיים הוכחה באלפי מקרים – וכל זאת על בסיס הצלחה בלבד. שירותים אלו כוללים: איסוף מידע מודיעיני על החייב; חתירה למגע טלפוני ויצירת קשר רציף ועקבי; נטרול ניסיונות התחמקות; הצגת חלון ההזדמנויות העומד לרשות החייב לזמן מוגבל; יצירת אווירה המניעה להסדרת חובותיו מרצון, מחוץ לכותלי בית המשפט; שמירה על יחסי עבודה תקינים עם החייב.

הליכים משפטיים והוצאה לפועל

עם מיצוי מאמצי הגבייה הטרום משפטית ועל סמך המידע המודיעיני שנאגר במשרד עו"ד אברהם, הצוות המשפטי והמבצעי במשרד ינקוט בסדרת הליכים משפטיים לגביית החוב, תוך הפעלת שיקול דעת מקצועי בכל הנוגע למצבו הכלכלי של החייב ומהות החוב.

במסגרת תיקי הוצל"פ ניתן לנקוט נגד החייב במגוון הליכים, כגון: עיקולי בנקים ומימוש כספים שעוקלו; עיקול משכורת; עיקולי רכב ותפיסות רכב; עיקולי מיטלטלין, הוצאת המיטלטלין ומכירתם;  עיקול מקרקעין ומינוי כונס נכסים על המקרקעין שעוקלו; עיקול כספי זוכה; עיקולי צד ג'; הטלת הגבלות: עיכוב יציאה מהארץ, אי חידוש רישיון נהיגה, איסור על החזקת כרטיסי אשראי וחידושם, הכרזה  על החייב כלקוח מוגבל ועוד; בקשה להכריז על חייב כחייב המשתמט מתשלום חובותיו.

 

משרד עורכי דין מיכאל אברהם משרת מגוון רחב של לקוחות עסקיים ופרטיים מכל רחבי הארץ.

עו"ד מיכאל אברהם פועל בתחום גביית החובות והחשיפה לסיכוני אשראי למעלה מ- 25 שנים ועל סגל המשרד נמנים עורכי דין עתירי ניסיון ועובדים מיומנים, המעניקים ללקוחות שירות אישי ומקצועי בשקיפות מלאה ומענה יצירתי ומהיר במגוון תחומי המשפט האזרחי, ביניהם: גביית חובות והוצאה לפועל, ניהול וייצוג בתובענות כספיות בכל הערכאות, דיני עבודה, ייצוג בהליכי חדלות פירעון, ייעוץ וליווי משפטי לעסקים, הקמה ורישום תאגידים, עריכת חוזים פרטיים, מסחריים ומקרקעין, ליווי בהבראה ושיקום עסקים בעת משבר כלכלי, צוואות וירושות, ייפוי כח מתמשך, אפוטרופסות.

 

כתובת המשרד: שדרות ההסתדרות 177, חיפה

קישור לאתר

טלפון: 04-9127777, 052-5905000


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר