לימודי תואר ראשון בצפון. תמונה ממאגר Shutterstock
לימודי תואר ראשון בצפון. תמונה ממאגר Shutterstock

לימודי תואר ראשון בצפון: מוסדות לימוד שחובה להכיר

אחרי הקיץ, השמש והים, האם החלטתם היכן תלמדו לתואר ראשון קרוב לבית? המכללות, האוניברסיטה, המסלולים ומקצועות החדשים - כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת הלימודים האקדמיים בצפון

פורסם בתאריך: 23.5.19 10:48

תואר ראשון במנהל עסקים: הקריה האקדמית אונו חיפה

אחד התארים הנחשקים והאפקטיביים ביותר לעבודה מידית עם סיום ולעתים כבר במהלך התואר, הוא תואר מנהל עסקים.

לתואר במנהל עסקים יש ביקוש גבוה. תכנית הלימודים רחבה ומכינה את הסטודנטים לתואר למגוון רחב של קריירות. בין אם אתם יזמים שאפתניים, חולמים לפתוח עסק או לפתח מוצר, או שוקלים קריירה של ייעוץ עסקי ואסטרטגי, אלו רק חלק מהחלומות הרבים שתואר במנהל עסקים יכול להגשים עבורכם.

הקריה האקדמית אונו היא מוסד אקדמי מוביל הקיים למעלה מ-24 שנים והיא  מהווה מודל לשינוי פני החברה בישראל, מתוך שאיפה מתמדת ליצירת חברה משלבת, רב תרבותית ומשגשגת.

הקריה האקדמית אונו נבחרה מזה הפעם החמישית במסגרת סקר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית בישראל בקטגוריית המרצים הטובים ביותר . בין מרציה ניתן למצוא את פרופ' ירון זליכה מי שהיה החשב הכללי, פרופ' שמואל האוזר לשעבר יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' זוהר גושן לשעבר יו"ר רשות ניירות ערך, דלית שאטובר מי ששימשה כמנכ"לית משרד החינוך, פרופ' יובל אלבשן שהוביל אינסוף מאבקים חברתיים ועוד.

בחיפה, הקריה האקדמית פועלת מזה כמעט שנתיים, ומספקת עבור הסטודנטים בצפון תכניות לימוד רבות ומגוונות. זהו מוסד לימודים וותיק, איכותי, ומושקע, שצבר לעצמו מוניטין ושם דבר בעולם המוסדות האקדמיים.

תואר במנהל עסקים

הקריה האקדמית אונו מציעה תואר מתקדם וחדשני במנהל עסקים, במגוון התמחויות: חשבונאות, מימון, פרסום ותקשורת שיווקית, ומשאבי אנוש.

לדברי ד"ר יוסי גביש, המנהל האקדמי של הקריה האקדמית אונו בחיפה, "אנו גאים בכך, שזו השנה החמישית בה הקריה האקדמית זוכה בסקר שביעות רצון ארצי של הסטודנטים. זהו הישג משמעותי, במיוחד עבורנו, הרואים את הסטודנט במרכז ובלב ליבת העניין, ועושים כל שביכולתנו בכדי להביא לשביעות רצונו. התוצאות ניכרות בסקר".

במסגרת התואר הסטודנטים באונו מקבלים שילוב של פרקטיקה ותיאוריה. תכניות הלימודים מעניקות לסטודנט את הכלים המעשיים ביותר על מנת לצאת לשוק העבודה התחרותי עם יתרון משמעותי . באונו קיימים שיתופי פעולה רבים עם החברות המובילות במשק וכל זאת על מנת לאפשר לסטודנטים לחוות עוד בזמן התואר את מה שצפוי להם כאשר יצאו לשוק העבודה.

תפישת הסטודנט במרכז

מתוך תפישת הסטודנט במרכז בקריה האקדמית אונו, הנגישות הגמישה לסטודנטים היא מרכיב משמעותי. ד"ר גביש, אומר: "יש לי שעות קבלה שבועיות קבועות עבור הסטודנטים, אשר יכולים להיכנס למשרדי ולדבר על כל עניין שמעסיק אותם. לסטודנטים יש את מספר הטלפון הנייד שלי ואני מקבל פניות על בסיס יומי, גם בסופי השבוע.

תשתיות נגישות לסטודנטים עם מוגבלויות

על התשתיות הנגישות, אומר ד"ר גביש: "התשתיות שלנו ייעודיות עבור סטודנטים עם מוגבלויות שונות, כדי להקל עליהם ככל האפשר במהלך הלימודים. כך, הכיתות שלנו גדולות ומרווחות, הקמפוס כולו חדש וכולל את מיטב הציוד הטכנולוגי, בספרייה יש חדרים מיוחדים ומאובזרים בציוד מתקדם לעבודה ממושכת על עבודות, יש לנו אמצעים טכנולוגיים מתקדמים לסטודנטים עם בעיות ראייה, כגון מכשור מתקדם להגדלת הכתוב, רמפות שתוכננו במיוחד עבור מעבר נוח בכסאות גלגלים, וכן יש לנו מרכז מיוחד "מתנא" – מרכז תיאום נגישות אקדמית, לטובת הסטודנטים עם מגבלויות.

המערכת יוצאת מגדרה להנגיש את הלימודים לאוכלוסיות שקשה להם. יש לנו אף מערכת תומכת עבור סטודנטים שיש להם קשיים בשפה. הקריה האקדמית מספקת שימוש בטכנולוגיות מסייעות ללמידה – הדרכה והתנסות בטכנולוגיות מסייעות, שימוש ביישומים ותוכנות לייעול הלמידה והיבחנות ,כגון: הקראה, ארגון זמן, Xmind, ייעול העבודה מול המחשב. קיימת אפשרות להשאלת ציוד עזר כמו: מכשיר FM להגברת השמע.

ליווי אישי לסטודנטים עם מוגבלות סיוע בסנגור עצמי ותיווך לגורמים שונים (פניות למרצים, ועדות לענייני הוראה ועוד), טיפול בהתאמות אקדמיות על סמך אישורים רפואיים, וליווי שוטף במהלך הלימודים. בנוסף, ניתן סיוע במיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי.

וליווי תעסוקתי לסטודנטים עם מוגבלות (תכנית "סיפת"ח") – לינק ללשונית של סיפת"ח שנמצאת בתפריט הימני".

המרצים בתואר במנהל עסקים

המרצים בקריה האקדמית אונו נבחרים בקפידה, מתוך ניסיונם הרב והמוכח. את לימודי החשבונאות למשל, מרכז פרופ' ירון זליכה, אשר כיהן כחשב הראשי של משרד האוצר. הוא מתווה את כל התכנית בחשבונאות. נעשה שילוב של מרצים מהקריה האקדמית אונו במרכז, לסניף בחיפה.

כמו כן, הקריה האקדמית בחיפה פותחת ועוד התמחויות בהתאם להיצע ולביקוש.

כתובת הקריה האקדמית אונו, חיפה: בניין שער הנמל, הנמל 32, חיפה

מעבר לאתר 

טלפון: 03-5157315

צילום: שלומי מזרחי

צילום: שלומי מזרחי


האקדמית גורדון: מכשירה את מחנכי דור העתיד

האקדמית גורדון מציעה תואר ראשון ייחודי בשילוב תעודת הוראה, על פי תפישת הלימודים של העתיד. בהתאם לכך, כיתות המכללה, דרכי ההגעה, תכני הלימוד, וצוות המרצים, ייעודיים ללימודים חדשניים.

הוראה בעידן המתקדם והמודרני של היום, דורשת בסיס ידע רחב, פתרון בעיות מורכב, והשתקפות ביקורתית. תואר ראשון בחינוך והוראה במכללה האקדמית גורדון, מספק לכם את החבילה הכוללת של כלים, מיומנויות ומשאבים מתקדמים כדי להצליח כמחנך.

התכנית כוללת יישומי למידה מיוחדים ומתקדמים שתוכננו בקפידה ומתוך מחשבה עמוקה על לימודי דור העתיד. הקורסים והפרקטיקות במסלול מיושמים בדרך זו, שתאפשר לסטודנטים לגדול ולהתפתח כל הזמן, כשהשמיים הם הגבול. ואם כבר שמיים, נוף הים הנושק לשמיים התכולים, הנחשף מהחלון וממרפסות השמש הגדולות, היא חוויה מענגת בפני עצמה.

האקדמית גורדון היא מכללה אקדמית שקיימת מזה 67 שנים. היא מהווה מקום ייעודי להכשרת  מורים וגננות וכל מה שקשור בהוראה. התואר הראשון הוא B.ED. + תעודת הוראה, כך שהבוגרים  המסיימים יוצאים עם תואר ומקצוע.

התואר בחינוך מחולק למסלולים, ביניהם: מורה לאנגלית, מורה למתמטיקה, מדעים, ספרות, חינוך לגיל הרך, חינוך מיוחד, ועוד. ישנם מסלולים דו חוגיים, כגון:  מורה לחינוך מיוחד ומתמטיקה. האקדמית גורדון מציעה לא פחות מ- 11 מסלולי תואר ראשון ושלושה מסלולים לתואר שני.

מעבר לתואר הראשון, המכללה מספקת מכינה קדם אקדמית, שמטרתה להכין את הסטודנטים שלא עמדו בפני תנאי קבלה מלאים, ולהכשירם לקבלה לתואר. היתרון המובהק במכינה הייעודית הוא, היא אינה מוסיפה שנת לימודים אלא כוללת את לימודי התואר הראשון בתוכה. במכללה יש בנוסף,  מסלול מצטיינים לתואר ראשון לאלו העומדים בתנאי מסוימים. יש הסבת אקדמאיים – לימודים לתעודת הוראה, לימודי תואר ראשון, תואר שני ומכינות.

מכללה עתידנית המכשירה את המחנכים של דור העתיד

מבחינת האקדמית גורדון, העתיד כבר כאן. וכדי להכשיר מורים ללימודי העתיד, יש לבצע את הלימודים עצמם במוסד חדשני שאינו חוסך במשאבים וחדשנות עבור הסטודנטים שלו. כך, כל סטודנט שמתחיל את הלימודים זוכה לאייפד במתנה, איתו הוא ילמד לאורך התואר, ואף ילמד כיצד ללמד בהמשך באמצעות אייפד ומיכשור טכנולוגי.

מרחבי למידה במכללה חדשניים, ומדמים כיצד העתיד שלנו ייראה מבחינה מרחבי למידה אינטראקטיביים העושים שימוש בכל החושים כדי ללמוד.  יש חדר בריחה במכללה, ייעודי לעולם החינוך, והחידות בו קשורות לעולם החינוך. ישנו מרחב למידה אינטרטיבי (למידה אופפת) שניתן  "להשתיל" בו סצנות שונות לפי מה שרוצים ללמד ומפעילים בו את כל החושים: מרגישים, רואים, שומעים, נוגעים. יש חדרי סימולציה שמדמים סיטואציות אמיתיות שתתקיימנה בבית הספר, זו כיתה מיוחדת מצולמת, ויש בה שחקנית אמיתית שיכולה לדמות אמא שמתקשרת לשוחח עם מנהלת בית הספר לדוגמה, או מורה, או ילדה בבית הספר, והסטודנטים משתלבים בסימולציות כדרך ללמידה. גם דרכי ההגעה למכללה חדשניות, וישנם סטודנטים המגיעים מדי יום ברכבל המוצע לסטודנטים ללא עלות, ונהנים מהנוף המרהיב של חיפה.

הדגש במכללה האקדמית גורדון הוא על הסטודנט- ראיית הסטודנט במרכז, ועשיית כל הנדרש ומעבר, להבטחת הצלחתו. הכיתות קטנות יחסית, ההיכרות שלהצוות עם הלומדים היא אישית ואותנטית וצוות המכללה עומד לרשותכם לכל עזרה וסיוע.

האקדמית גורדון, רח' טשרניחובסקי 73, חיפה

מעבר לאתר 

טלפון:   04-8590111 שלוחה 0

צילום: סטודיו העמק

צילום: סטודיו העמק


האקדמית גליל מערבי – המכללה שתעניק לכם תואר אקדמי לצד הסמכה למקצוע

החיפוש אחר מוסד אקדמי לתארים בכלל ולתואר ראשון בפרט, מלווה בהתלבטויות רבות הנובעות מהצורך למצוא מוסד אקדמי שיכוון את הסטודנט למסלול הנכון עבורו מבחינה אקדמית, ובעיקר שיידע להכין את המועמד לשוק התעסוקה אליו יוצאים בסיום הלימודים. האקדמית גליל מערבי מציעה הזדמנות ייחודית שעונה על כל הקריטריונים הדרושים, ואף מצליחה להתעלות עליהם.

עוד בשלב הייעוץ הראשוני, בטרם נרשמו ללימודים באקדמית גליל מערבי, המועמדים מקבלים מידע על תכנית "תואר תואר". התכנית מציעה לסטודנטים הנרשמים ללימודים תעודת הסמכה למקצוע ללא עלות או תקופת לימודים נוספת, וזאת בנוסף לתואר האקדמי שיקבלו בסיום הלימודים. שווי תעודות ההסמכה השונות נע בין 3000 ₪ ל-8000 ₪, וניתנות בחינם תמורת דמי רישום בלבד לסטודנטים בשנה א'. קיים מגוון רחב של תעודות הסמכה מקצועיות העומדות לבחירת הסטודנט, כך שיוכל להתאימן לתחום הלימודים או לפתוח בדרך חדשה. בין התעודות ניתן למנות הכשרת חשבי שכר בכירים, יועצי משכנתאות וכלכלת המשפחה, ייעוץ ופיתוח ארגוני, ניהול פרויקטים, מנחי קבוצות נוער בסיכון, חוקרים פרטיים ועוד.

סיום לימודי תואר ראשון עם תעודה מקצועית מהווה קרש קפיצה משמעותי לשילוב התעסוקתי של הבוגר בארגונים וחברות צבאיות, ציבוריות ופרטיות.

האקדמית גליל מערבי שמה דגש משמעותי על איכות המרצים, והסגל האקדמי נבחר בקפידה לפי סטנדרטים גבוהים במיוחד. במכללה ניתן לבחור מבין מסלולים בתחומים מגוונים כמו ניהול, קרימינולוגיה, סוציולוגיה, חינוך, לימודי שימור, לימודי תיאטרון, ותואר רב תחומי לרכישת השכלה רחבה במדעי הרוח והחברה.

בבית הספר לניהול חוגי לימוד מבוקשים לתואר ראשון כגון חשבונאות*, לוגיסטיקה*, כלכלה, וניהול. בניהול קיים היצע התמחויות כגון בנקאות ומימון נדל"ן, ניהול אסטרטגי ומשאבי אנוש, לוגיסטיקה, וניהול עסקים קטנים ובינוניים. הסטודנטים לומדים בתכנית פרקטיקום ייחודית המותאמת לשוק העבודה המתפתח. במסגרת הפרקטיקום צוברים הסטודנטים ניסיון מקצועי בו הם משתלבים בארגונים וחברות עסקיות, מתלווים למנהל מטעם הארגון ומקבלים ליווי נוסף של מנהל מטעם המכללה. הסטודנטים מתנסים בעבודה מעשית ומיישמים בשטח את הידע האקדמי שצברו, ומובילים פרויקט ארגוני המביא להתייעלות גדולה ולחיסכון כספי משמעותי בארגון.

בנוסף לפן האקדמי והמקצועי, באקדמית גליל מערבי קיימת הטבה שכל סטודנט צריך: חיילים משוחררים זכאים לשנת לימודים ראשונה ללא עלות, שלא על חשבון הפיקדון הצבאי (על פי חוק חיילים משוחררים). קמפוס האקדמית גליל מערבי משתרע על פני שטח גדול ויפהפה, ירוק ופתוח, וחדי הראייה יבחינו בשבטי הטווסים החיים במכללה.

אם גם אתם רוצים ליהנות מכל העולמות, ולהיות מצוידים בכלים הנכונים לקראת העתיד התעסוקתי שלכם, אתם מוזמנים להתרשם מאתר המכללה ולפנות בכל שאלה ותהייה. בהצלחה!

האקדמית גליל מערבי

טלפון: 073-7766440

כתובת: דרך המכללות, עכו

מעבר לעמוד הפייסבוק

*הענקת התואר מותנית באישור המל"ג

סטודנטיות במכללת גליל מערבי. צילום: שמעון איפרגן

סטודנטיות באקדמית גליל מערבי. צילום: שמעון איפרגן


המכללה האקדמית תל-חי

מתלבטים היכן להתחיל ללמוד את התואר הראשון? במכללה האקדמית תל-חי אומרים כי "שווה לצאת מאזור הנוחות שלכם" ולבחור בלימודי תואר ראשון במכללה.

נדמה כי הטרנד החדש בעולם האקדמיה מעודד צעירים להתרחק מהבית, וכך יותר ויותר צעירים יוצאים מהאזור המוכר והידוע, בכדי לפרוץ את הגבולות של עצמם ולהגיע להישגים. הבחירה במוסד לימוד מרוחק היא חלק מהמפתח לסלילת דרך חדשה ומאתגרת המעניקה, לצד הלימודים האקדמיים, הזדמנות לפתח כישורים חדשים רבים, שייסעו להם בהמשך דרכם האישית והמקצועית.

מאילת עד הגליל

"יש הרבה חבר'ה שמגיעים מאד מרחוק כדי ללמוד כאן" מספרים אנשי הצוות בתל-חי. "הדוגמה הכי טובה היא אילת. אלה צעירים שמשנים פאזה בחיים, יוצאים מאזור הנוחות שלהם, מגיעים לעצמאות, ורוכשים כישורים שהם הרבה מעבר לאקדמיה, כישורים שילוו אותם לאורך כל החיים כמו חיים עצמאים בדירה: לכבס, לנקות, לעשות קניות בסופר, לדעת לבשל, לפתח מעגל חברים, למצוא עבודה. וכמובן מדובר בשינוי משמעותי להגיע מעיר החופש אילת, אל הגליל העליון, לכל הטבע והירוק".

סטודנטים מכל קצוות הארץ

למרות, ואולי בזכות זה שהמכללה מרוחקת ממרכז הארץ, היא מצליחה למשוך אליה אלפי צעירים וצעירות: למעלה מ-70% מהסטודנטים במכללה אינם תושבי הגליל המזרחי ומגיעים אליה מכל קצות הארץ. נתון מרשים זה נובע משילוב של מספר גורמים: תכניות לימוד אטרקטיביות, רמה אקדמית גבוהה המאפשרת הצלחה בלימודי המשך בארץ ובעולם, אחוז גבוה של סטודנטים המשתלבים בעולם התעסוקה במקצוע אותו רכשו ובנוסף, אווירת לימודים מהנה באחד האזורים היפים ביותר בארץ שמעבר להיותו יפה הוא למעשה אקו-סיסטם שלם שמייצר תכניות לימוד בלעדיות וייחודיות בתחומי הפודטק, הביוטק, האגו-טק, וגם בתחומי הפסיכולוגיה, העבודה הסוציאלית והחינוך.

מסלולי הלימוד

"קיימות אצלנו כיום שתי פקולטות עם חוגים לתואר ראשון: הפקולטה למדעי החברה והרוח והפקולטה למדעים וטכנולוגיה" אומרים בתל-חי. "בפקולטה למדעי החברה והרוח יוכלו הסטודנטים ללמוד תואר B.A בחוגים: חינוך, לימודים רב-תחומיים, כלכלה וניהול, פסיכולוגיה, שירותי אנוש, עבודה סוציאלית וללימודי מזרח אסיה. בפקולטה למדעים וטכנולוגיה יוכלו לקבל תואר B.Sc בחוגים: מדעי החי, מדעי התזונה, מדעי המזון, מדעי המחשב, מדעי הסביבה וביוטכנולוגיה, הכולל גם את המסלולים: חקלאות ומדעי הרפואה. בנוסף לכך מציעה המכללה תשע תכניות לימוד לתואר שני: ביוטכנולוגיה, מדעי התזונה, מדעי המים, עבודה סוציאלית, לימודי גליל, טיפול באמצעות אמנויות- דרמה-תרפיה, חינוך, פסיכולוגיה חינוכית וטיפול באמצעות אומנות".

ייחוד הלימודים במכללה

"הייחוד שלנו נמצא בכמה היבטים שונים. ראשית, המיקום. אנחנו יושבים באצבע הגליל, הרבה טבע וירוק. שנית, החיבור למחקר משמעותי אצלנו. בפקולטה למדעים שלנו חלק גדול מהסטודנטים מבצעים פרויקט מחקר במכון "מיגל", שהוא מכון מחקר עם חוקרים מובילים ובעלי שם, אשר מדריכים ומלווים את הסטודנטים שלנו. הרמה האקדמית שלנו נחשבת לרמה גבוהה במיוחד ולסטודנטים שלנו יש DNA ייחודי המאופיין בסקרנות, אכפתיות, מעורבות אמיתית בקהילה ועשייה חברתית. אנחנו ממוקמים באזור פריפריה ויש פעילות חברתית ותרבותית ענפה שמובילה אגודת הסטודנטים, הכוללת חוגים, מסיבות, אירועים חברתיים וכו'. ובנוסף ישנה פעילות חברתית הנעשית במסגרות אקדמיות ומאפשרות התנסות אמתית עם מסגרות שונות בקהילה,  החל מעזרה  לאוכלוסיות חלשות, לקשישים, לנוער בסיכון, לאסירים וילדים עם צרכים מיוחדים ועד סטודנטים לתזונה המגיעים לבתי הספר באזור ומסבירים על תזונה נכונה. הסטודנטים שלנו חיים ומרגישים את האזור והאזור מרגיש את הסטודנטים המיוחדים שלנו. וכך הרווח הוא כפול, מצד אחד תושבי הגליל זוכים בגדול, אך לא פחות מכך, גם הסטודנטים יוצאים נשכרים ומקבלים כלים לכל החיים".

יום פתוח במכללה

כדי לשמוע את כל הפרטים על החוגים האקדמיים ותכניות הלימוד הייחודיות, אתם מוזמנים להגיע ליום הפתוח שעורכת המכללה האקדמית תל-חי, ביום חמישי 30/5/2019 בין השעות  10:00-16:30 בקמפוס מזרח. במהלך היום הפתוח ניתן יהיה להיפגש ולקבל ייעוץ אישי מראשי החוגים,  ממרצים בכירים, סטודנטים ובוגרים. ניתן יהיה להשתתף בפאנל מיוחד, בו יספרו סטודנטים מהחוגים השונים, על חווית הלימודים המיוחדת בתל-חי, על אפשרויות התעסוקה, הבילויים, חיי החברה ועוד. בנוסף, ניתן יהיה לבדוק זכאות למלגות במתחם מיוחד שיוקם לצורך כך ולקבל את כל המידע על  תעסוקה, דיור וקהילה בגליל. המעוניינים יוכלו לערוך סיורים  במכללה, במעונות, במעבדות ובמכון לאמנויות.

הנרשמים ללימודים ביום הפתוח לתוכניות התואר הראשון יזכו לקיזוז דמי ההרשמה בסך 380 ₪. המכללה מציעה למתעניינים הסעות חינם מכל רחבי הארץ.

לפרטים והרשמה: 9827*

אתר המכללה האקדמית תל-חי

מכללת תל חי. קרדיט: "מכללת תל חי"

מכללת תל חי. קרדיט: "מכללת תל חי"


רוצים להשתלב בלימודי מולטי תואר? הגיעו ליום הפתוח של אוניברסיטת חיפה

בשורה מרגשת למעוניינים להשתלב בלימודי מולטי תואר:  אוניברסיטת חיפה מציגה את מהפכת המולטיברסיטה בתואר הראשון ובתואר שני- מקורסי העשרה, התמחויות וכלים יישומיים ועד מרחבי למידה מתקדמים ותכניות התמחות.

הנכם מוזמנים ליום הפתוח של אוניברסיטת חיפה שייערך ב– 6.6 בקמפוס בין השעות 17:00-20:00 ויהיה בסימן מהפכת המולטיברסיטה. ביום זה, ניתן יהיה להיפגש עם אנשי הסגל בחוגים השונים ולהתרשם ממגוון תכניות הלימוד ואופציות השילובים. במהלך היום הפתוח ניתן יהיה ליהנות מהנחה של 50% בדמי ההרשמה לאוניברסיטה.

מולטי תואר באוניברסיטת חיפה

באוניברסיטת חיפה חושבים על העתיד. בעולם החדש נדרשת הכשרה שונה של הסטודנטים, עם הפנים אל העתיד. כניסת הטכנולוגיה, המחשוב והבינה המלאכותית מעמידה בסכנה מקצועות רבים. תפקידה של האוניברסיטה הוא להכשיר בוגרים שמסוגלים להתמודד עם האתגרים החדשים מנקודת מבט רב-תחומית, בדגש על עבודת צוות של אנשים ממגוון תחומים.

אוניברסיטת חיפה לקחה על עצמה להיות מובילה בהכשרת דור העתיד ולכן יצרה את שיטת המולטיברסיטה, הכוללת:

קורסי העשרה לעולם החדש: במהלך לימודיו יוכל הסטודנט לבחור קורסים מתחומי דעת מגוונים, שמטרתם ללמד אותו לחשוב מחוץ לקופסא בדגש על הכשרה טכנולוגית ועל חשיבה ביקורתית, יזמות, מנהיגות, מיומנויות מחשב ועוד.

שילובי חוגים והתמחויות: שילוב של שני חוגי לימוד מתוך מאות שילובים אפשריים. למשל: לימודי אסיה וכלכלה; פסיכולוגיה ופילוסופיה; למידה, הוראה והדרכה ושפה וספרות אנגלית; מדעי המחשב ומדעי הקוגניציה; מתמטיקה וביולוגיה; מדעי המדינה ולימודי מזה"ת והאסלם, מדעי המדינה וסוציולוגיה; משפטים וכלכלה;  משפטים ופסיכולוגיה ,מערכות מידע ומוסיקה; תיאטרון וחינוך מיוחד מדעי הרוח הדיגיטליים; מדעי הנתונים ועוד.

הקניית כלים יישומיים: כל סטודנט יוכל לבחור בשנה ג' ללימודיו סמינר בין-תחומי בשיתוף עם אחד מעשרות מרכזי המחקר באוניברסיטה, הכוללים, בין השאר, סייבר, בריאות הציבור, נושאי סביבה, סביבות לימודים טכנולוגיות, לקויות למידה ועוד. בחוגים רבים אפשר גם לשלב קורסי פרקטיקום.

בהשראת שיטת המולטיברסיטה נפתחו מסלולי לימוד חדשים:

מדעי הנתונים  B.Sc : ב- "עידן המידע" שבו נאספים נתונים רבים ממקורות מגוונים ( פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, סחר אלקטרוני ועוד ) היכולת לנהל, לארגן, לנתח ולהבין נתונים חשובה יותר מאי פעם. מדעי הנתונים הוא נושא רב-תחומי העוסק בתהליכים ובמערכות להפקת ידע ותובנות מתוך נתונים גולמיים במגוון צורות, במטרה לתמוך בתהליכי קבלת החלטות. מטרת התוכנית להקנות ידע ומיומנויות לפיתוח תשתיות לטיפול בנתונים גדולים Big Data וניתוחם בכלים מתקדמים. קיים ביקוש גדול בתעשייה למדעני נתונים בתחומים רבים. את התואר החדש במדעי הנתונים ניתן ללמוד במסלול תחת החוג למדעי המחשב, מערכות מידע או סטטיסטיקה

מדעי הקוגניציה:

מדעי הקוגניציה הוא מדע רב-תחומי המשלב זוויות ראייה ומחקר שונות לגבי תהליכים מנטליים הכוללים תפיסה, למידה, זיכרון, שפה, חשיבה, קבלת החלטות, יצירתיות, רגשות, יחסים בקבוצה ותודעה. התכנים, שיטות המחקר והממצאים מעוגנים במספר תחומים מרכזיים: פסיכולוגיה וחקר התהליכים המאפשרים את התהליכים המנטליים והביטוי ההתנהגותי שלהם, מדעי המחשב ומערכות מידע (נושאים המתמקדים בהיבטים החישוביים של מערכות אינטליגנטיות), מדעי המוח (היבטים ביולוגיים, פיזיולוגיים ואנטומיים של התנהגות אנושית והרשתות המוחיות העומדות בבסיסן), פילוסופיה (חקירת הנחות ומושגי יסוד, כגון ייצוג מנטאלי, חישוביות, תודעה, תוכן סמנטי) ובלשנות (חקר השפה כמערכת קוגניטיבית). הייחוד של מדעי הקוגניציה הוא בשילוב של גישות ותוצאות מן התחומים השונים על-מנת לחשוף את התהליכים העומדים בבסיס התופעות המנטליות

חדש: מהפכת המולטיברסיטה גם בתואר שני

א. מרחבי למידה מתקדמים – לצד הוראה פרונטלית, הלימודים מתקיימים גם במעבדות מחקר, מרחבי למידה טכנולוגיים, כיתות חכמות, סיורי שטח, סדנאות ועוד.

ב. מולטי דיסציפלינריות – תכניות והתמחויות רבות לתואר שני הן רב- תחומיות בהגדרתן. מספר דוגמאות: אינטרקצית אדם ומחשב; סוציולוגיה ארגונית יישומית; תקשורת אסטרטגית ויחסי ציבור; לימודי משפו ללא משפטנים; תזונה בריאות והתנהגות; טיפול באמצעות אמנויות; טכנולוגיות בחינוך; חשיבה מתמטית ומח; הנחיית קבוצות; קריאה ואוריינות; לימודי אוצרות; התמודדות עם מצבי חירום; קוגניציה מח והתנהגות; התכנית הבינתחומית להתפתחות הילד; אסטרטגיה ימית; פסיכוביולגיה; קרימינולוגיה, משפט וטכנולוגיה, בריאות הציבור; ועוד.

ג. הקניית כלים יישומיים – למידה התנסותית- מעשית, תוך שילוב ייחודי של האקדמיה בשטח: פרקטיקום בארגונים, לימודי שדה, פרויקט סיום, פורום עסקים, הרצאות אורח, סטאז' מעשי הן מספר דוגמאות לשילוב השטח בלימודי התואר השני

אוניברסיטת חיפה מזמינה אתכם להשתלב במסלולי הלימוד השונים בשיטת ה"מולטיברסיטה" – גישה חדשנית המכינה אתכם לעולם המחר.

*להרשמה מוקדמת ליום הפתוח ניתן להיכנס לקישור  

*פרטים נוספים על היום הפתוח ניתן יהיה לקבל בטלפון 1-800-300-032

מולטי תואר באוניברסיטת חיפה. צילום: יפית שקאלו

מולטי תואר באוניברסיטת חיפה. צילום: יפית שקאלו

 


האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל: שיטת לימודים חדשנית להנדסה מתקדמת

המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה מציעה לסטודנטים גישה ייחודית, המשלבת לימודים תיאורטיים בשיטות לימוד חדשניות וניסיון מעשי כבר במהלך הלימודים, להבטחת ניסיון מקצועי בסיום התואר.

הכירו את התכניות הייחודיות של המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל. התוכניות לתואר "בוגר במדעים", של המכללה מספקות את הלומדים בה, הן את הצד התיאורטי והן השתלבות בפן המעשי, כדי לצבור ניסיון וידע עדכני, שיאפשר להם להשתלב ביתר קלות בעולם העבודה המשתנה. המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה היא מוסד אקדמי להנדסה, ייחודי בצפון והיא פועלת באישור ובתקצוב המועצה להשכלה גבוהה.

במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, פועלים על פי התפישה הרווחת כי הלמידה לתואר הראשון צריכה להיות חווייתית לצד לימודית, והסטודנטים זוכים להשתתף בתכניות המובילות בפרויקטי המחקר, לצבור ניסיון בעבודה באמצעות שיתופי פעולה והתמחות, ולבנות יכולות מקצועיות לצד אקדמיות, כבר במהלך הלימודים. המצוינות להנדסה מתחילה כאן.

תכניות הלימוד לתואר ראשון

המכללה מציעה שמונה תכניות לימודים  לתואר "בוגר במדעים" (B.Sc.) הכוללות: הנדסה אופטית, הנדסת ביוטכנולוגיה, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסת מכונות, הנדסת מערכות מידע, מתמטיקה שימושית, הנדסת תוכנה והנדסת תעשייה וניהול; וחמש תכניות לימודים לתואר שני "מוסמך במדעים"  (M.Sc.) בביוטכנולוגיה, הנדסת מכונות, הנדסת מערכות, הנדסת תכנה והנדסת תעשייה וניהול.

במכללה לומדים למעלה מ-3000 סטודנטים לתארים אקדמיים בתחומי ההנדסה והמדעים, וכ-500 תלמידי מכינות קדם אקדמיות להנדסה.

בראודה מקנה לבוגריה השכלה הנדסית רלוונטית, במקצועות נדרשים בתעשייה הישראלית ושוקדת כל העת על פיתוח תכניות לימוד חדשות, שיתאימו לצרכי המשק. זו המכללה היחידה בישראל, שתכניות הלימוד שלה כוללות התמחות בתעשייה ובמוסדות מחקר בארץ ובחו"ל.

שיתופי פעולה עם התעשייה לטובת הכשרת הסטודנטים

המכללה רואה בתעשייה שותף אסטרטגי ומקיימת עמה דיאלוג בלתי פוסק, לא רק באמצעות תוכנית ההתמחות אלא גם במינוי מועצות מייעצות למחלקות השונות, הקמת מרכזי מו"פ לקידום הפריון בתעשייה, שיתופי פעולה בין חוקרי המכללה וסטודנטים לחברות ומפעלי תעשייה רבים, מפגשי סיעור מוחות מולטי-דיסציפלינריים לפתרון בעיות אמתיות במפעלים וחברות וימי עיון וכנסים מקצועיים המשלבים בין תעשייה ואקדמיה. בשותפות זו נהנים כל הצדדים מיתרונות: הסטודנטים נחשפים לתעשייה ולצרכיה המשתנים ורוכשים ניסיון תעסוקתי רב-ערך.

המכללה מעודכנת בצרכים המידיים והעתידיים של התעשייה ובפיתוחים המתקדמים ביותר ומאפשרת לסטודנטים למידה והדרכה בזמן אמת, והמעסיקים מקבלים עובדים בעלי ניסיון מעשי וידע עדכני וביכולתם לבחור את המתאימים להם ביותר, מתוך מאגר עובדים פוטנציאליים והיכרות יומיומית עם המועמד.

תפישת הוראה חדשנית

בראודה מובילה בשינוי תפיסת ההוראה ההנדסית, על ידי פיתוח והטמעה של שיטות חדשניות להוראת הנדסה. תכניות הלימוד כוללת קורסים מתקדמים החושפים את הסטודנטים למגוון רחב של תחומים הרלוונטיים ביותר ליכולות הנדרשות מהדור הבא של המהנדסים בישראל, כגון: יזמות, חדשנות, חשיבה יצירתית, תכנון עסקי, חשיבה המצאתית, קניין רוחני, פיתוח אבי-טיפוס ועוד. בנוסף, לומדים הסטודנטים כישורים חיוניים למהנדסים שאינם נוגעים בהכרח לידע ההנדסי גרידא, כמו: פתרון בעיות, עבודת צוות, קבלת החלטות ותקשורת בינאישית.

שיתוף הפעולה עם התעשייה ופיתוח תכניות לימוד מתקדמות מוכיחים את עצמה בשטח: עד כה השלימו את לימודיהם לתואר ראשון ושני במכללה כ-8000 בוגרים, מרביתם נקלטו מיד בתום לימודי התואר בחברות, במפעלים ובמכוני מחקר מן השורה הראשונה בישראל.

המכללה מפעילה מרכז ליזמות וחדשנות, היוצר מפגש יזמי תוסס בין סטודנטים, חברי סגל ויזמים מהאזור. מטרת המרכז ליצור סביבה רב-תחומית, המגשרת בין תחומי הלימוד השונים במכללה, לטפח רעיונות חדשים ולהוות פלטפורמה למימוש עסקי של רעיונות טכנולוגיים. המרכז משלב בפעילותו צוותי מומחים, חממות עסקיות, משקיעים, בעלי מקצוע מתחומים שונים, מועצות וארגונים בארץ ובחו"ל, ומפעיל את "מאיץ הגליל" המעניק ליווי מקצועי לסטודנטים וליזמים ומסייע להם לקדם רעיונות טכנולוגיים בעלי יכולת מימוש וגיוס הון.

המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה רואה שליחות בהגדלת הנגישות להשכלה גבוהה בתחומי ההנדסה והמדעים, ומאמינה ביכולתה להקנות השכלה גבוהה לצעירים מוכשרים ולקדם שוויון הזדמנויות בחברה הישראלית באמצעות חינוך והשכלה. בפני הסטודנטים במכללה עומד האתגר להוכיח את יכולותיהם במהלך שנת לימודיהם הראשונה, תוך עמידה בדרישות אקדמיות גבוהות ובלתי מתפשרות, המבטיחות את מצוינותם כבוגרים. לרשות הסטודנטים עומדים שירותי סיוע וליווי, המותאמים לצרכיו האישיים של כל סטודנט – הן בהיבט האקדמי והן בהיבט החברתי, הכלכלי והאישי.

אם גם אתם רוצים להבטיח את עתידכם המקצועי, צרו אתנו קשר בטלפון 9099*, באתר האינטרנט או בעמוד הפייסבוק. אנחנו נעשה הכל כדאי לסייע לכם להצליח בגדול.

המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה. צילום: דרור מילר

המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה. צילום: דרור מילר


 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר