קורסי "פיתוח הצפון" באקדמית גליל מערבי: ננסה למצוא רמזים לגורמים היוצרים את המציאות הנוכחית באזור. צילום: שמעון איפרגן
קורסי "פיתוח הצפון" באקדמית גליל מערבי: ננסה למצוא רמזים לגורמים היוצרים את המציאות הנוכחית באזור. צילום: שמעון איפרגן

לימודי קרימינולוגיה: המסלול הייחודי באקדמית גליל מערבי

אם גם אתם הרהרתם לעצמכם רבות בשאלה- 'מה גורם לאדם לבצע פשע?', הגעתם לכתבה הנכונה. לימודי הקרימינולוגיה באקדמית גליל מערבי יפתחו עבורכם דלת למחקר מעמיק של עולם העבריינות

פורסם בתאריך: 4.3.20 15:25

ישנן תעלומות ודברים נסתרים בחברה בה אנחנו חיים שבאופן טבעי יוצרים בנו סקרנות ומושכים אותנו כמו פרפר לאש. פסיכולוגיה למשל, ברובה, מסבירה את המניעים למעשיהם, התנהגותם ומחשבותיהם של בני אדם. הקרימינולוגיה מוסיפה לכך ומחדדת את הניסיון להבנת המקור של ההתנהגות העבריינית והמניעים לה. קרימינולוגיה היא תחום מדעי החוקר את עולם העבריינות והפשע בכלים אמפיריים. לכולנו יש מחשבות טובות יותר וטובות פחות, חלקנו מצליחים לשמור את המחשבות הללו לעצמנו ולהשתלב בחברה בהתאם לחוקים ולאיסורים שהוגדרו לנו. חלק אחר של האוכלוסייה האנושית נוטה לאתגר את גבולות החברה או להתעלם מהם כליל- דבר המסתכם לרוב בעבירות על החוק, החל מעברות מס ועד בפגיעה בחיי אדם.

להבין את המניעים

כדי להיכנס לתחום הקרימינולוגיה, לפגוש את הדמויות ולשמוע את סיפוריהם, עליכם להירשם תחילה ללימודי תואר בתחום. הלימודים נותנים הצצה לעולם הפשיעה ומאפשרים ללומדים לבחון את תוצאות הפשע מנקודת מבט משפטית, חברתית ואישית. מטרת הלימודים המתמקדים בפסיכולוגיה ובחברה, היא להגיש ללומדים כלים לניתוח מניעי הפשיעה ולהבנה מדוע אנשים מבצעים פשעים לעתים מבלי למצמץ ולעתים גם מבלי להביע כל חרטה.

נכנסים לעובי הקורה

בין כלל המוסדות המלמדים את הנושא, אחת המכללות המוכרות בתחום היא האקדמית גליל מערבי, המציעה מסלול ייחודי ומעמיק של לימודי קרימינולוגיה. אם תמיד ישבתם מול תכניות טלוויזיה העוסקות בחוק ופשע כשהעיניים ממוגנטות למסך ואתם מנסים לדלות כל פרט קטן כדי לנסות לפתור את התעלומה כבר בעצמכם, ייתכן ותכני לימודי קרימינולוגיה הם בול מה שחיפשתם. בחוג לקרימינולוגיה של האקדמית גליל מערבי, תזכו להיחשף לעולם שרוב האנשים חולפים על פניו כל יום מבלי לשים לב שהוא קיים. במהלך הלימודים תלמדו על עברייני מין, טרור ופשיעה, פשע מאורגן, אלימות במשפחה, התמכרויות, עבריינות נוער, שיטות לניבוי התנהגות עבריינית ומגוון רחב של תחומים מעניינים שיעניקו לכם הצצה לצד האפל של החברה האנושית. הלימודים כוללים שילוב מרתק של תיאוריה והתנסות מעשית ובמהלכם תוכלו לבחון את עצמכם בתפקידים ובעבודה אליה אתם מכוונים.

האקדמית גליל מערבי: מסלול ייחודי ומעמיק של לימודי קרימינולוגיה. צילום: שמעון איפרגן

"האקדמית גליל מערבי": מסלול ייחודי ומעמיק של לימודי קרימינולוגיה. צילום: שמעון איפרגן

השינוי מתחיל בכם
מעבר להבנה שלימודי קרימינולוגיה מעניקים ידע על המניעים לפשעים כמו רצח, אונס, גניבה, הונאה ועוד, הרעיון הוא להשתמש באותן התובנות כדי ליצור שינוי. לאחר שהמחקרים בוצעו, התיאוריות נכתבו והמסקנות צפות מעל פני השטח, תפקידכם יהיה ליצור דרכי פעולה המאפשרים לטפל, לשקם ולהחזיר את עוברי החוק בחזרה למוטב. במקביל תוכלו לקחת גם חלק בתהליכים של חקיקה ואכיפה של חוקים שמטרתם למנוע את הישנות העבירות וכן להשליט סדר בחברה.

מה עושים מכאן?
שוק העבודה מציע מגוון של משרות לסטודנטים שסיימו את לימודיהם בתחום הקרימינולוגיה, ובחלק מהמקרים אף יעדיפו אותם בעת קידום לתפקידים בכירים. לימודי התואר בקרימינולוגיה מאפשרים להשתלב ולהתקדם בתפקידים מרתקים בגופים כמו המשטרה, שירות בתי הסוהר וכוחות הביטחון. מצדו השני של המתרס, תוכלו גם לבחור לעסוק בהדרכה, שיקום וטיפול באוכלוסיות בסיכון. בין המסגרות השיקומיות הפתוחות בפני הבוגרים קיימת אפשרות להשתלב בעבודה עם נוער בסיכון, נשים מוכות, מכורים לסמים, מניעת אלימות ועוד. כל אלו יהוו בשבילכם ההזדמנות לשנות את חייהם של אנשים מקצה לקצה ולהשיב את האור לחייהם. בוגרים שיבחרו להמשיך את לימודיהם לתואר שני יוכלו להעמיק את ההתמחות בטיפול מצד אחד ואכיפה מהצד השני.

אם מוח האדם מרתק אתכם ותמיד חלמתם להבין מה גורם לאנשים שהם בדיוק כמוכם, לבצע פשעים שאת חלקם לא ניתן אפילו להעלות על הדעת, תוכלו ליצור קשר עם האקדמית גליל מערבי. החוג לקרימינולוגיה יפתח עבורכם את הדלת לעולם מרתק שייתן לכם הצצה קרובה על החיים מהצד השני של המסילה.

טלפון: 04-9015100
כתובת: דרך המכללות, עכו
למעבר לאתר

לימודי קרימינולוגיה באקדמית גליל מערבי: הצצה קרובה על החיים מהצד השני של המסילה. צילום: שמעון איפרגן

לימודי קרימינולוגיה באקדמית גליל מערבי: הצצה קרובה על החיים מהצד השני של המסילה. צילום: שמעון איפרגן


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר