"האקדמית גליל מערבי": קורסי לימוד מרתקים על פיתוח הצפון. צילום: שמעון איפרגן
"האקדמית גליל מערבי": קורסי לימוד מרתקים על פיתוח הצפון. צילום: שמעון איפרגן

האקדמית גליל מערבי: קורסי לימוד מרתקים על פיתוח הצפון

צפון הארץ הוא אזור שאמנם זכה להכרה רבה הודות לנופיו היפהפיים, אך חשוב לדעת שטמון בו פוטנציאל ענק שעדיין לא הוגשם. באקדמית גליל מערבי תוכלו ללמוד על תחום פיתוח הצפון ולקבל רקע שיעזור לכם להשפיע על פיתוחו בעצמכם

פורסם בתאריך: 4.3.20 16:11

אניגמה- זו הדרך הנכונה ביותר לתאר את המצב בצפון הארץ. ולא פלא שכך, בעוד שכל החיצים שבאים להסביר את המצב בצפון מצביעים לכיוון אחד, נראה כי התשובה נמצאת הלכה למעשה בצד השני. כולם מנסים להבין כיצד אזור המורכב מחומר אנושי כל כך איכותי ורב משאבים לא מצליח להתרומם ולמצות את מלוא הפוטנציאל שלו. מענה לשאלה זו ולסוגיות אחרות יכול להיות התשובה לפיתוח אחד האזורים החשובים והיפים בארצנו הקטנה.
ברוכים הבאים לצפון הארץ

הצפון, לפי התפיסה הרווחת של רוב תושבי ישראל, הוא אזור נופש אליו זורמים תושבי המרכז כמו נחל לאחר תקופת הגשמים. טבע, ירוק והרבה נחת מושכים מטיילים לאזור בארצנו הקטנה שכבר קיבל לא מכבר את התואר ״טוסקנה הישראלית״. אותה ״טוסקנה״ שטופת שמש היא אכן מקום נפלא לבילוי, אך גם אקו סיסטם העומד בפני עצמו, בו מתקיימות מערכות תרבותיות, חברתיות וכלכליות. למרות הפוטנציאל העצום של האזור, הוא נחשב כיום לאחד האזורים הנכשלים בארץ עם תוחלת חיים נמוכה, אחוז בגרויות נמוך, אפשרויות תעסוקה מצומצמות ועוד חסרונות רבים שלא בדיוק מעודדים את תושבי הארץ לעבור אליו לצמיתות.

התשובה לשאלה מדוע אזור בעל כל כך הרבה פוטנציאל על פניו נשאר עדיין נכשל, עדיין לא התגלתה, אך כבר כיום אנשים, גופים וכוחות שונים עושים מאמצים על מנת לקלף את קליפות הבצל, שכבה אחר שכבה ולהגיע לשורש הבעיה.

מצטרפים למהפכה

האקדמית גליל מערבי מציבה במסגרת חלק מהחוגים שלה את אותה השאלה ומנסה למצוא רמזים לגורמים היוצרים את המציאות הנוכחית באזור. קורסים שונים העוסקים בסוגיית ״פיתוח הצפון״ נכנסים כחלק מתכני הלימוד בחוגי הסוציולוגיה, קרימינולוגיה, כלכלה וניהול ועוד. חקר אותם הנושאים מביא את הסטודנטים להרהר בשאלות אודות החיים באזור הצפון, כחלק ממדינת ישראל, ועל האופן בו ניתן לפתח אזור זה ולהפוך אותו לאזור עצמאי ומשגשג. במהלך הקורסים זוכים הסטודנטים לגעת בנושאים מהותיים כגון הפערים בין דרום ומרכז הארץ לצפון הארץ, האופן בו תופסת אוכלוסיית ומדינת ישראל את אזור הצפון, אפשרויות התעסוקה שבמקום, התרבות המקומית, מערכות החינוך ושאר היסודות המרכיבים את צפון הארץ.

קורסי "פיתוח הצפון" במכללת "האקדמית גליל מערבי": ננסה למצוא רמזים לגורמים היוצרים את המציאות הנוכחית באזור. צילום: שמעון איפרגן

קורסי "פיתוח הצפון" באקדמית גליל מערבי: ננסה למצוא רמזים לגורמים היוצרים את המציאות הנוכחית באזור. צילום: שמעון איפרגן

החשיפה לאותן סוגיות מביאה לאינספור תובנות מפכחות, המייצרות בתוכן אפשרויות לדרכי פעולה שיולידו שינוי מבני ותפיסתי באזור. כל תובנה, ולו הקטנה ביותר, היא חלק בפאזל, ובעוד שלפעמים קשה לראות את התמונה הגדולה, כל חתיכה בפאזל חשובה לשם השלמתו. לימודי פיתוח הצפון ייקחו אתכם למסע היכרות עם התרבות המקומית והאופן בו היא משתלבת במדינת ישראל. הלימודים המציעים פרקטיקה לצד תיאוריה, יעניקו לכם את הכלים לבחון את הגורמים המשפיעים והכוחות המעכבים את התפתחותו של אזור הצפון. עם סיום הלימודים, תהיה בידיכם היכולת להשתלב במערכות שונות שבכוחן לשנות את המציאות בצפון ולהעלות אותו על המסלול להצלחה ולהגשמת הפוטנציאל הטמון בו.

אפשרויות תעסוקה

הרצון להשפיע ולשנות נמצא בכל אחד מאתנו, בין אם מדובר ברצון לשנות את הסביבה הקרובה שלנו, להשפיע על מה שקורה באזור גיאוגרפי מסוים או אפילו בכל העולם. הלימודים באקדמית גליל מערבי יפתחו עבורכם דלת כניסה למוסדות שונים כמו ארגונים ציבוריים, עמותות, תנועות חברתיות, רשויות מקומיות, מערכות חינוך בלתי פורמליות ומשרדי ממשלה. השינוי הוא תהליך בעל מגוון רבדים ושלבים אך מהרגע שלקחתם בו חלק והתחלתם להשפיע, התוצאות עתידות להגיע.

אם חלמתם כל חייכם להשפיע על החברה הישראלית, לעזור בפיתוחה ולהעניק הזדמנות לאוכלוסיות שוות, זו ההזדמנות שלכם. קורסי הלימוד של ״פיתוח הצפון״ באקדמית גליל מערבי ייקחו אתכם למסע באחד האזורים הקסומים בארץ ויתנו לכם את הכלים להשפיע ולהפוך אותו מאזור מדשדש לאזור משגשג ועצמאי שמציע הרבה יותר מרק טבע ונופש.

טלפון: 04-9015100
כתובת: דרך המכללות, עכו
למעבר לאתר

צילום: יח"צ תל חי

עידו ליברמן- מרצה בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה. צילום: יח"צ תל חי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר