ניידת משטרה (צילום: דודו בכר)
ניידת משטרה (צילום: דודו בכר)

כינוס חירום של מועצת הדר בנושא היעדר ביטחון אישי

בשבועות האחרונים התרבו מקרי האלימות בהדר, ובעקבות כך הכריזה מועצת השכונה על כינוס חירום שייערך הערב בגן המדעטק. "המשטרה מפקירה אותנו. שבענו מהבטחות והגענו למצב שאי אפשר להמשיך בו", אומרת אחת מחברות המועצה

פורסם בתאריך: 26.8.18 12:49

מועצת הדר זימנה היום (ראשון) כינוס חירום שיתקיים בשעה 18:00 בגן המדעטק ויעסוק בנושא הביטחון האישי בשכונה. עיתוי הכינוס נובע מכמה מקרים של אלימות שאירעו בשכונה בזמן האחרון, כולל תקיפה של אחד מפעילי המועצה בשבוע שעבר. לפגישה הוזמנו כל תושבי השכונה ובהודעה בפייסבוק נכתב: "אם חוויתם או הייתם עדים לאירועים, חשוב לנו מאוד לשמוע את קולכם בדיון. לדוגמה תקיפות, בריונות, איומים, פריצות, סכסוכי שכנים חמורים והפרות חוק וסדר שפוגעות בתחושת הביטחון". בפגישה יסקור צוות הביטחון של המועצה את המצב ויועלו הצעות לקיום מחאה בנושא. יצוין כי מועצת הדר היא גוף שהוקם על ידי התושבים כדי להעלות בפני הגורמים הרשמיים בעיר, ובראשם עיריית חיפה, את הסוגיות שמעסיקות את תושבי השכונה.

"לאחרונה קרו כל מיני מקרים ואירועים קשים מאוד, ונראה שיש החמרה בתחושת אי הביטחון", אמרה ל"כלבו – חיפה והצפון" אחת מחברות המועצה ששמה שמור במערכת, "שבענו מהבטחות והגענו למצב שאי אפשר להמשיך בו. בשבוע שעבר הותקף עובד עירייה, חברה במועצת השכונה מתלוננת על כלבים משוחררים שמגיעים אליה לחצר, ויש הרבה נרקומנים שמסתובבים ברחובות שלנו. זה מצב שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום".

 

 

לתושבים בהדר יש תלונות כלפי המשטרה, שלדבריהם לא מטפלת במצב כראוי. "המשטרה מפקירה את התושבים", אומרת חברת מועצת השכונה, "היא הבטיחה הרבה דברים שלא מתקיימים. מפקדי המחוז מתחלפים, ושום דבר ממה שהם מבטיחים לא נעשה. הם הבטיחו שיותר שוטרים יסיירו בשכונה ויעבדו על בסיס מודיעין, אבל כל האסטרטגיה קרסה. יש סיפורים בעייתיים של סמים ברחובות מסדה, בר גיורא, הס וירושלים. בישיבה שנערכה בחודש דצמבר הובטח לנו שייערכו סיורים ברחבי השכונה, אבל ההבטחות לא קוימו".

לדבריה, המשטרה נוהגת בחוסר רגישות ופונה אל המתלוננים בפניהם של דיירי השכונה, והדבר מעמיד את המתלוננים בסכנה וגורמת להם לא לפנות למשטרה. מועצת השכונה פנתה לתושבים בקריאה לדווח בעמוד הפייסבוק שלה על מקרים פליליים שבהם הם נתקלו ושאינם מטופלים.

תגובת דוברות המשטרה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דני דין

    כל עוד לא מטפלים בשכונות הותיקות של חיפה אין להקים שכונות חדשות הדר שכונת הפאר בעבר הפכה למטרד התושבים בורחים ממנה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר