"האש" (צילום: אסתי)
"האש" (צילום: אסתי)

מתנ"ס הדר: שתי תערוכות של אמנים שמתמודדים עם מגבלות נפשית

בשבוע הבא יושקו בבית הקהילתי טבריה 15 בהדר שתי תערוכות - "מי בכלל ידע שאגיע" ו"אם אני יכול להיות אמן אני יכול להיות בן אדם" - שמורכבות מעבודות של תושבי העיר והשכונה המתמודדים עם מוגבלות נפשית. התערוכות יוצגו במסגרת אירועי "פברואר יוצא מן הכלל" להעלאת המודעות לאנשים עם צרכים מיוחדים

פורסם בתאריך: 15.2.23 11:46

במסגרת אירועי "פברואר יוצא מן הכלל" להעלאת המודעות לאנשים עם צרכים מיוחדים תתקיים ביום חמישי, 23 בפברואר, השקה של שתי תערוכות בבית הקהילתי טבריה 15 בהדר. התערוכות "מי בכלל ידע שאגיע" ו"אם אני יכול להיות אמן אני יכול להיות בן אדם" מורכבות מעבודות של תושבי העיר והשכונה אשר מתמודדים עם מוגבלות נפשית, ולכל אחת מהן תוכן וסיפור ייחודיים.

"פברואר יוצא מן הכלל" היא יוזמה ארצית של החברה למתנ"סים שעוסקת בהעלאת המודעות לשילובם של בעלי מוגבלויות בחיי החברה. היוזמה התפתחה בעקבות סקרים שבוצעו עבור החברה ואשר הצביעו על חוסר נכונות להתחשב בצרכים של אנשים עם מוגבלות בצד תפישות נגד שילוב והשתלבות של ילדים, בוגרים ומבוגרים עם מגבלה בפעילויות פנאי ובתעסוקה. 

תערוכת הצילומים "מי בכלל ידע שאגיע" מסכמת תהליך משמעותי וחדשני שנועד לקדם את המודעות להנגשת מוקדי בילוי ועסקים קהילתיים למוגבלויות נפשיות שהן בלתי נראות. הפרויקט הורכב משני חלקים: הראשון – סדנת "פוטו וויס" לתושבים המתמודדים עם מוגבלות נפשית שעסקה בחוויותיהם בקהילה באמצעות תהליך המשתמש בצילום. השני – פיתוח הכשרת נגישות לקורס תיירנות של מתנ"ס הדר – פורום של כ-25 עסקים מקומיים שעוסקים בתיירות מקומית. ההכשרה היא מבוא שנותן כלים להנגשת העסק לאנשים עם מוגבלות שקופה. תכני ההכשרה מבוססים בין השאר על החוויות של המשתתפים בסדנה.

 

"הגינה הסודית" (צילום: יאנה סיפרס)

"הגינה הסודית" מתוך התערוכה "מי בכלל ידע שאגיע" (צילום: יאנה סיפרס)

 

 

באותו מעמד תיפתח תערוכת הציורים "אם אני יכול להיות אמן אני יכול להיות בן אדם" של נועם מאיר שדות. התערוכה מציגה סדרת ציורים בצבעים חזקים המלווה בטקסט אישי שמציג את דמותו של האמן כדמות מורכבת וחוקרת המנסה להבין את מגוון התמודדויות החיים. האמן מזמין את הצופה להסתכל מנקודת המבט שלו על בריאות נפשית, על מערכת הבריאות, על דת ועל רוח בעידן חומרי. 

מתן נעמני וגלי למברגר, רכזי תוכנית עמיתים לבוגרים במתנ"ס הדר, ליוו את האמנים והם גם מפיקים את האירוע. תוכנית עמיתים לבוגרים של החברה למתנ"סים ומשרד הבריאות היא תוכנית ארצית הפועלת לקידום החלמה של אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית באמצעות השתייכות לקהילה. מטרתה היא ליצור קשרים בין האדם לקהילתו באמצעות השתלבות בפעילויות פנאי, חברה והתנדבות. בשכונת הדר פועלת התוכנית עמיתים לבוגרים בבית הקהילתי טבריה 15 ובמתנ"ס ביתנו ברחוב ירושלים 29. 

 

כרזת התערוכה (צילום: אנג'י)

כרזת התערוכה (צילום: אנג'י)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר