עבודה של האמנית טל טנא-צ'צ'קס (צילום: דף הפייסבוק שלה)
עבודה של האמנית טל טנא-צ'צ'קס (צילום: דף הפייסבוק שלה)

האמנית שתהפוך את סוכת המציל לשלט להחזרת החטופים

תיכף מתחילים: האמנית טל טנא-צ'צ'קס, שמוכרת כיוצרת של הדמות פופאית, תהפוך היום את סוכת המציל בתחנה הצלה מספר 3 בחוף דדו לשלט עם הכיתוב Bring Them Home Now, בתפילה לשובם של כל החטופים והנעדרים הביתה

פורסם בתאריך: 29.11.23 09:23

תבוקר (רביעי), החל בשעה 10:00, תהפוך האמנית טל טנא-צ'צ'קס את סוכת המציל בתחנת הצלה מספר 3 בחוף דדו לשלט מאיר עיניים עם הכיתוב Bring Them Home Now, שיהווה תזכורת ותפילה לשובם של כל החטופים והנעדרים הביתה. המיזם ההתנדבותי מתקיים בשיתוף עם אגף החופים בעיריית חיפה, אלמוג ציוד טכני וצומת צבעים.

 

תחנת הצלה 3, חוף דדו (צילום: מחלקת החופים, עיריית חיפה)

תחנת הצלה 3 בחוף דדו (צילום: אגף החופים, עיריית חיפה)

 

טנא-צ'צ'קס היא יזמית ואמנית אקטיביסטית מוכרת שיצרה את הדמות "פופאית" – דמות שהיא החיבור בין אוליב לפואיי, שאיתה היא מקדמת אג'נדה של מסוגלות ויזמות נשית. היא משתמשת בקיים, מחברת חפצים ורעיונות, מרצה, יוזמת פרויקטים סביבתיים ויוצרת אמנות שמעבירה מסר ומניעה לשינוי.

 

טל טנא-צ'צ'קס על רקע פופאית (צילום: ענבר קדרף מתוך אתר פופאית)

טל טנא-צ'צ'קס על רקע פופאית (צילום: ענבר קדר, מתוך אתר פופאית)

 

 

טנא-צ'צ'קס הציגה את עבודותיה במוזיאון ישראל, במוזיאון תל אביב, בכיכר רבין ובגלריות שונות ברחבי הארץ. מאז שנת 2010 היא אוספת צעצועים שאנשים זרקו, ומה שהתחיל מחיבור מקרי הפך לאירוע משנה חיים שבו היא השתמשה במאות אלפי פלסטיקים שקיבלו הזדמנות לחיים חדשים במקום להגיע לפח. כל הפעילות של הסטודיו, לרבות פופאית, עבודות האמנות, המיזמים הסביבתיים והיצירות בצעצועים, מקדמים אג'נדה מקיימת וירוקה, וכל פעולה או עשייה מונעות מתוך חזון לכלכלה מעגלית באמצעות שימוש במשאבי קיימים ומציאת פתרונות מיטיבים לסביבה קהילתית.

לאחרונה יצרה טנא-צ'צ'קס קיר אחר, בסטודיו של מעצבת האופנה קרן שביט בעיר התחתית. היא הוזמנה לכסות את הקיר שצויר בתקופת הקורונה על ידי האמנית היהודייה שרה ארנט'ל, שהתגלתה עם תחילת המלחמה כתומכת בפלסטינים, למורת רוחה של שביט. ל"כלבו – חיפה והקריות" סיפרה אז שביט: "אני רוצה ציור מעודד ומצמיח שנותן כוח, שאנשים יחלפו על פניו ברחוב ויתעודדו".

 

טל טנא-צ'צ'קס בעיר התחתית (צילום: חגית הורנשטיין)

טל טנא-צ'צ'קס בעיר התחתית (צילום: חגית הורנשטיין)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר