הפגנת הורים ותלמידים מבית הספר מגינים נגד עיריית חיפה (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
הפגנת הורים ותלמידים מבית הספר מגינים נגד עיריית חיפה (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

ברגע האחרון: שינויים בהיערכות בבית הספר מגינים

לדבריו של יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר מגינים ברוך שמאילוב, ההחלטה כעת היא להעביר את כיתות א' ו-ב' לבית נגלר, את כיתות ג' ו-ד' לבית הספר עמל ואת כיתות ה' ו-ו' לחטיבת הביניים דגן: "אנחנו מתנגדים לשיטה של טלאי על טלאי"

פורסם בתאריך: 31.8.22 11:46

שינויים של הרגע האחרון במציאת חלופות לתלמידי בית הספר היסודי מגינים בקרית חיים. כזכור, משרד החינוך אינו מאשר את האכלוס של מבני בית הספר, שאחד מהם הוגדר כבר בקיץ כמבנה מסוכן והאחרים זקוקים לשיקום ולשיפוץ. הנהגת הורי בית הספר תבדוק היום (רביעי) אם החלופות שהוצעו הותאמו כנדרש לקליטת התלמידים, ותחליט אם לאפשר את פתיחת שנת הלימודים.

לדבריו של יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר ברוך שמאילוב, ההחלטה כעת היא להעביר את התלמידים למבנים הבאים: כיתות א' ו-ב' (תשע כיתות) ילמדו במרכז הקהילתי בית נגלר, כיתות ג' ו-ד' (תשע כיתות) ילמדו בבית הספר עמל וכיתות ה' ו-ו' (שמונה כיתות) ילמדו בחטיבת הביניים דגן של תיכון קרית חיים הצמודה לבית הספר עמל, כאשר במקום יש מעבר בין שני מבני מוסדות החינוך, כך שהתלמידים והמורים יוכלו להיפגש.

שמאילוב: "כל יום יש שינויים. בעיריית חיפה כבר החלה לשפץ כיתות במגינים, אבל אחר כך ירדו מהאפשרות להכניס לשם תלמידים. אז שיפצו את מבנה בית רסלר (מרכז הנוער; ש"מ) ובסוף החליטו שגם שם לא יתקיימו לימודים כי יש שם מקום לשכבת גיל אחת בלבד".

האם החלופות שנקבעו מניחות את דעתכם ושנת הלימודים תיפתח גם במגינים?

"הפתרון הזה הוא הכי סביר מבחינת כל החלופות שהוצעו בגלל דוחק הזמן, אבל נבדוק עוד היום (רביעי) שבוצעו כל ההתאמות במבנים החלופיים כדי שמחר תתאפשר הקליטה של התלמידים. אם זה לא יהיה המצב, לא יתקיימו לימודים אצלנו. לאחר מכן נעבור לשלב ב' ולשלב ג'. אני לא ארפה, ומבחינתי המאבק עדיין לא הסתיים עד לביצוע כל השלבים".

 

 

מהם השלבים הבאים?

"שלב ב' הוא הגדרת תאריך יעד לסיום הלימודים בחלופות השונות ולחזרה למבנים של מגינים. ראש העיר עינת קליש רותם אמרה שזה ייקח שלושה חודשים, כלומר נובמבר או דצמבר. אנחנו רוצים להיות בסוד העניינים ולדעת שמה שהיא אמרה זה אכן נכון. שלב ג' מתייחס לאחת מההצעות שהועלו בפנינו – להקים מתחם של מבנים יבילים בשטח שמאחורי בית הספר עבור תלמידי מגינים. המתחם ישמש בית ספר חם, כלומר לאחר שתלמידי מגינים יפנו אותו יוכלו לעבור אליו תלמידים מבתי ספר אחרים בקרית חיים שגם המבנים שלהם זקוקים לשיפוץ ולשיקום, ויש הרבה כאלה".

לדבריו של שמאילוב, במקום לשקם את מבני בית הספר מגינים, יש להרוס אותם ולבנות מבנים חדשים: "חבל על הזמן היקר שהולך לאיבוד. צריך לעבוד כמו בפרויקטים של פינוי-בינוי. למה לחכות עוד שנתיים או שלוש ורק אז להתחיל להרוס? תעשו את זה כבר עכשיו. תקימו מתחם של 30 או 40 מבנים יבילים ותתכננו את בית הספר מגינים החדש. אני לא רוצה שיעשו לנו טובה וישקמו מבנה אחד, ואז יגידו לנו לעבור לשם עד שיתכננו את בית הספר מחדש. אנחנו מתנגדים לכך".

האם יש מקום לכל כך הרבה מבנים יבילים?

"כן. הקמת המתחם זו הצעה שהוצעה לנו. מאחורי מגינים יש שטח ריק ענק, שאפשר להקים בו בית ספר עם כל מה שנדרש לתשתית. תעשו את זה כבר עכשיו, וכך לא נלחיץ אתכם. אנחנו מתנגדים לשיטה של טלאי על טלאי, זה לא יעיל וגם יגרום לבזבוז של כספי ציבור לשווא".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר